
Για την Ρωσία η αξιοποίηση του Βορειοανατολικού Περάσματος προσφέρει μεγάλες ευκαιρίες ανάπτυξης για το παγκόσμιο θαλάσσιο εμπόριο αλλά και τη ναυσιπλοΐα, ευκαιρίες που θα αυξηθούν ακόμα περισσότερο όταν αυτό καταστεί πλεύσιμο καθ’ όλη την διάρκεια του έτους. Κάτι που εκτιμάται να συμβεί έως το 2030.
Σύμφωνα με την Rosatom κατά το περασμένο έτος διακινήθηκαν μέσω του Βορειοανατολικού Περάσματος 20,2 εκ. τόνοι εμπορευματικών αγαθών, ενώ σε ορίζοντα πενταετίας εκτιμάται ότι από την αρκτική οδό θα διακινούνται σχεδόν 93 εκ. τόνοι αγαθών.
Οι μεγάλες δυνατότητες περαιτέρω ανάπτυξης της μήκους 4.800 χλμ. θαλασσίας οδού στον Αρκτικό Ωκεανό, έχει προσελκύσει το έντονο ενδιαφέρον του λιμένα του Αμβούργου. Μάλιστα, προ ολίγων ημερών και στο πλαίσιο ρωσο-γερμανικού συνεδρίου στη Μόσχα με θέμα τις μεταφορές, υπεγράφη Μνημόνιο Συνεργασίας μεταξύ του Ingo Egloff, προέδρου του Hafen Hamburg Marketing e.V. και του Kirill Komarov, διευθυντή της ρωσικής εταιρείας ROSATOM (State Atomic Energy Power Corporation).
Στόχος των δύο μερών είναι η περαιτέρω ενίσχυση των επαφών και συνεργασιών μεταξύ του μεγαλύτερου γερμανικού λιμένα και των ρωσικών λιμένων κατά μήκος του Βορειοανατολικού Περάσματος. Στόχος είναι να σχεδιαστούν και να αναπτυχθούν νέες ευκαιρίες και οδοί διακίνησης αγαθών μεταξύ βόρειας Ευρώπης και Κίνας μέσω των ρωσικών λιμένων στις ακτές της Σιβηρίας, με το Αμβούργο να επιδιώκει να αναδειχθεί σε κομβικό λιμένα για το σινο-ευρωπαϊκό εμπόριο.
Φωτό:Pixabay
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Το Ro-Ro segment, ως γνωστόν, χαρακτηρίζεται παραδοσιακά από μηχανοστάσιο στην πρύμνη, κάτω από το κύριο κατάστρωμα. Η διάταξη αυτή διευκολύνει την απευθείας μετάδοση ισχύος…
Απώλειες κατέγραψε η ναυλαγορά των LNG carriers την περασμένη εβδομάδα, με τους ναύλους να υποχωρούν ελαφρά. Σύμφωνα με έκθεση της ναυλομεσιτικής Fearnleys, το κόστος…
«Ανοιχτή πληγή» αποτελεί η δασμολογική πολιτική των ΗΠΑ (και) για την παγκόσμια αγορά πετροχημικών, η οποία προσπαθεί ακόμη να ανακάμψει από τους σκοπέλους των…
Στον «πυρετό» της ανάπτυξης λιμενικών υποδομών της ασιατικής υποηπείρου εντάσσεται πλέον και το Μπανγκλαντές, με το πλάνο της χώρας για τη δημιουργία λιμένα βαθέων…
Ένα σημαντικό ορόσημο στην πορεία αποανθρακοποίησης του κλάδου της κρουαζιέρας κατεγράφη πρόσφατα στα ναυπηγεία της ιταλικής Fincantieri. Συγκεκριμένα, βάσει σχετικής ανάρτησης στα μέσα κοινωνικής…
Η πορεία της ναυτιλιακής βιομηχανίας προς την αποανθρακοποίηση συνιστά ένα από τα πλέον φλέγοντα ζητήματα που απασχολούν τη διεθνή ναυτιλιακή κοινότητα. Στο πλαίσιο αυτό,…
Τη σκυτάλη από τον πρόεδρο Τραμπ παίρνει το Μεξικό αναφορικά με την επιβολή δασμών, καθώς ανακοίνωσε δασμούς ύψους 50% στις εισαγωγές αυτοκινήτων από την…
Η επέκταση των δραστηριοτήτων της JERA σε διεθνές επίπεδο συνεχίζεται με ταχύτατους ρυθμούς, με τον ιαπωνικό κολοσσό ενέργειας να πραγματοποιεί νέα «στάση», αυτή τη…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ