
Η αυξημένη χρήση scrap metals (παλιοσίδερων) από την Κίνα για την παραγωγή χάλυβα επηρεάζει σημαντικά τα Capesizes, καθώς μειώνονται οι κινεζικές εισαγωγές σιδηρομεταλλευμάτων από την Αυστραλία και την Βραζιλία, σύμφωνα με τον Peter Sand, Chief Shipping Analyst της BIMCO.
Το πρώτο δίμηνο του 2019 εκτιμάται ότι η παραγωγή χάλυβα στην Κίνα αυξήθηκε κατά 9,2%, συγκριτικά με την αντίστοιχη περίοδο πέρυσι, σύμφωνα με την China Iron and Steel Association, ενώ συγχρόνως οι κινεζικές εισαγωγές σιδηρομεταλλεύματος μειώθηκαν κατά 5,6%.
Σύμφωνα με τον κ. Sand, η μείωση της τάξης του 5,6%, ήτοι 10,3 εκατ. τόνοι σιδηρομεταλλέυματος, αντιστοιχεί σε 57 λιγότερες φορτώσεις Capesizes (χωρητικότητας 180.000 τόνων) το πρώτο δίμηνο του 2019.
Η Κίνα αποτελεί τον μεγαλύτερο παραγωγό χάλυβα παγκοσμίως, με μερίδιο της τάξης του 52% στην παραγωγή χάλυβα παγκοσμίως, αναδεικνύοντας την σημασία της χώρας στην εν λόγω αγορά. Η Ινδία ξεπέρασε την Ιαπωνία αποτελώντας τον δεύτερο μεγαλύτερο παραγωγό, ωστόσο κατά τη διάρκεια του πρώτου δίμηνου του 2019 παρήγαγε μόνο το 12% της παραγωγής της Κίνας. Σε παγκόσμιο επίπεδο, το πρώτο δίμηνο του 2019 η παραγωγή χάλυβα παγκοσμίως μειώθηκε κατά 1,5%.
Από την άλλη πλευρά, καταγράφηκαν «αναταραχές» στην παραγωγή και στις εξαγωγές σιδηρομεταλλεύματος σε Βραζιλία και σε Αυστραλία, αφενός στην Βραζιλία λόγω της κατάρρευσης του φράγματος ορυχείου στο Brumadinho στις 25 Ιανουαρίου 2019, αφετέρου στην Αυστραλία λόγω του τροπικού κυκλώνα Veronica ο οποίος οδήγησε στο προσωρινό κλείσιμο του λιμένα Hedland, ο οποίος αποτελεί ένας από τους μεγαλύτερους λιμένες της Αυστραλίας στη διακίνηση σιδηρομεταλλευμάτων.
Όλα τα παραπάνω οδήγησαν σύμφωνα με την BIMCO, στην πτώση της τιμής του Baltic Capesize Index κατά 95% την περίοδο από τις 25 Ιανουαρίου έως τις 2 Απριλίου 2019.
Αναφορικά με το μέλλον εκτιμάται ότι τα σιδηρομεταλλεύματα δεν θα δώσουν στα Capesizes ανοδική ώθηση, όπως γινόταν για δύο δεκαετίες.
Φωτό: ΑΠΕ-ΜΠΕ
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Με ταχύτατους ρυθμούς προχωρά το ναυπηγικό πρόγραμμα της Royal Caribbean, η οποία κατέγραψε ένα σημαντικό ορόσημο στην κατασκευή ενός ακόμα mega-κρουαζιερόπλοιου. Συγκεκριμένα, βάσει σχετικής…
H ρωσική εταιρεία Transneft που διαχειρίζεται μονοπωλιακά τους αγωγούς πετρελαίου στη Ρωσία προειδοποίησε τις εταιρείες εξόρυξης πετρελαίου ότι είναι πιθανόν μελλοντικά να μειώσουν την…
Το Εμπορικό και Βιομηχανικό Επιμελητήριο Πειραιώς τάσσεται υπέρ της πλήρους διαλεύκανσης της υπόθεσης που ξεσκέπασε η συντονισμένη έφοδος της ευρωπαϊκής εισαγγελίας και ζημιώνει την εικόνα του λιμανιού…
Με αμείωτο ρυθμό συνεχίζεται η επέκταση του στόλου της Sea Pioneer Shipping Corporation. Συγκεκριμένα, την Πέμπτη 18 Σεπτεμβρίου, η Sea Pioneer γιόρτασε στο Ναγκασάκι…
Αύξηση 4,6% προκύπτει και στην επιβατική κίνηση για το οκτάμηνο Ιανουαρίου-Αυγούστου 2025, στο σύνολο των αεροδρομίων της χώρας που διεξάγονται εμπορικές πτήσεις (39 αεροδρόμια:…
Με αμείωτο ενδιαφέρον συνεχίζονται οι συμφωνίες προμήθειας LNG στη διεθνή αγορά ενέργειας, με τις Woodside και Petronas να παίρνουν τη σκυτάλη. Συγκεκριμένα, η Woodside…
Για τον οικονομικό γίγαντα της Ασίας, η χαλυβουργία αποτελεί κορυφαία επιχειρηματική δραστηριότητα, η οποία εξυπηρετεί τόσο ίδιες ανάγκες της Κίνας όσο και άλλων οικονομιών,…
Καθώς η ναυτιλιακή βιομηχανία επιταχύνει τις προσπάθειες αποανθρακοποίησης, τα εναλλακτικά καύσιμα βρίσκονται στο επίκεντρο της ενεργειακής μετάβασης των πλοίων. Στο πλαίσιο αυτό, πρόσφατη έκθεση…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ