
Η έκρυθμη κατάσταση που επικρατεί στον Κόλπο της Γουινέας αναφορικά με τις συνεχείς πειρατικές επιθέσεις σε πλοία θέτει σε κίνδυνο τους ναυτικούς, γεγονός που οδήγησε την BIMCO να στραφεί προς την Ε.Ε., την Κίνα και τις ΗΠΑ προκειμένου να συνεργαστούν και να ενισχύσουν τις ναυτικές τους δυνάμεις στην εν λόγω θαλάσσια περιοχή.
Κατά τη διάρκεια του 2018 εκτιμάται ότι σημειώθηκαν περίπου 40 επιθέσεις σε πλοία στον Κόλπο της Γουινέας, με πρόσφατο το περιστατικό ομηρίας 6 ναυτικών από το πλοίο μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων «MSC Mandy», ενώ έπλεε προς το Λάγος της Νιγηρίας.
Όπως αναφέρει η BIMCO παρά το γεγονός ότι με τον κώδικα Yaoundé Code of Conduct του 2013 τα κράτη που γειτνιάζουν με τον Κόλπο της Γουινέας αναγνώρισαν ότι θα πρέπει να αντιμετωπιστεί το ζήτημα της πειρατείας στην περιοχή, ενώ σημαντικές πρωτοβουλίες έχουν αναληφθεί για την ενίσχυση της θαλάσσιας ασφάλειας. Ωστόσο οι προκλήσεις συνεχίζουν να υπάρχουν με υψηλό οικονομικό κόστος για τις αφρικανικές χώρες.
Ο κ. Jakob P. Larsen, επικεφαλής του τομέα Θαλάσσιας Ασφάλειας της BIMCO, επισημαίνει ότι είναι αναγκαία η παρουσία διεθνών ναυτικών και εναέριων δυνάμεων στον Κόλπο της Γουινέας που θα προβαίνουν σε συνεχείς ελέγχους με στόχο την προώθηση της θαλάσσιας ασφάλειας σε συνεργασία πάντα με τις τοπικές δυνάμεις και τους αρμόδιους φορείς της περιοχής.
Γνώμονας των παραπάνω προσπαθειών αποτελεί η προστασία της ζωής εν πλω, η ψυχική ανακούφιση των ναυτικών από ενδεχόμενες πειρατικές επιθέσεις αλλά και η προώθηση της οικονομικής ανάπτυξης των αφρικανικών χωρών.
Φωτό: ΑΠΕ-ΜΠΕ
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Αύξηση 4,6% προκύπτει και στην επιβατική κίνηση για το οκτάμηνο Ιανουαρίου-Αυγούστου 2025, στο σύνολο των αεροδρομίων της χώρας που διεξάγονται εμπορικές πτήσεις (39 αεροδρόμια:…
Με αμείωτο ενδιαφέρον συνεχίζονται οι συμφωνίες προμήθειας LNG στη διεθνή αγορά ενέργειας, με τις Woodside και Petronas να παίρνουν τη σκυτάλη. Συγκεκριμένα, η Woodside…
Για τον οικονομικό γίγαντα της Ασίας, η χαλυβουργία αποτελεί κορυφαία επιχειρηματική δραστηριότητα, η οποία εξυπηρετεί τόσο ίδιες ανάγκες της Κίνας όσο και άλλων οικονομιών,…
Καθώς η ναυτιλιακή βιομηχανία επιταχύνει τις προσπάθειες αποανθρακοποίησης, τα εναλλακτικά καύσιμα βρίσκονται στο επίκεντρο της ενεργειακής μετάβασης των πλοίων. Στο πλαίσιο αυτό, πρόσφατη έκθεση…
Η CMA CGM, πέρα από την επέκταση του στόλου της, ενισχύει την παρουσία της και στον κυβερνοχώρο. Πιο συγκεκριμένα, όπως ανακοίνωσε η εταιρεία μέσω…
Η κυβέρνηση του Ντόναλντ Τραμπ επιχειρεί την αποδυνάμωση της κινεζικής επιρροής στις παγκόσμιες λιμενικές υποδομές, με στόχο να θέσει περισσότερους τερματικούς σταθμούς υπό δυτικό…
Σημαντική οικονομική ώθηση αναμένεται να λάβει σύντομα ο ναυτιλιακός κλάδος του Ηνωμένου Βασιλείου. Συγκεκριμένα, σύμφωνα δημοσίευμα του Reuters, η βρετανική κυβέρνηση σε συνεργασία με…
Καθώς η παγκόσμια αγορά πετρελαίου «ακροβατεί» σε τεντωμένο σχοινί, το τοπίο στον κλάδο των διυλίσεων παραμένει ρευστό. Αν και η παραγωγή των διυλιστηρίων κατέγραψε…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ