
Επιβράδυνση στην αύξηση της διακίνησης εμπορευματοκιβωτίων από τους λιμένες παγκοσμίως αναμένεται να καταγραφεί εντός του 2019, σύμφωνα με την Drewry.
Η διακίνηση εμπορευματοκιβωτίων αναμένεται να αυξηθεί κατά 4% το 2019, συγκριτικά με το 4,7% του 2018, αντιπροσωπεύοντας αύξηση κατά 30 εκατ. TEUs. Ωστόσο οι προβλέψεις για το 2019 είναι αβέβαιες λόγω του εμπορικού πολέμου ΗΠΑ– Κίνας και του Brexit.
Όπως αναφέρουν αναλυτές της Drewry, κατά τη διάρκεια του 2019 αναμένονται συγκρατημένες επενδύσεις στην ανάπτυξη των λιμενικών υποδομών και στην αύξηση της χωρητικότητας των λιμένων διακίνησης containers. Ακόμα και οι Κινέζοι, ηγέτες στην αγορά των εμπορευματοκιβωτίων, εκτιμάται ότι θα είναι πιο «φειδωλοί» στην επενδυτική τους δραστηριότητα. Ωστόσο θα καταγραφεί αύξηση στην χωρητικότητα των λιμένων διακίνησης εμπορευματοκιβωτίων παγκοσμίως κατά 25 εκατ. TEUs, μέσα από εκτιμώμενες επενδύσεις της τάξης των $7,5 δις.
Επιπλέον, σύμφωνα με την Drewry, δεν αναμένεται εντός του 2019 περαιτέρω αύξηση στην μέγιστη χωρητικότητα των containerships, ενώ αναμένεται ότι θα σημειωθεί αυξημένη «απαξίωση» στους λιμένες εξυπηρέτησης μικρότερης χωρητικότητας πλοίων.
Η ψηφιοποίηση, ο αυτοματισμός και η χρήση τεχνολογίας blockchain θα συνεχίσουν να αποτελούν τομείς εξερεύνησης από τους διαχειριστές των τερματικών σταθμών εμπορευματοκιβωτίων και το 2019, ενώ έμφαση επίσης θα δοθεί και στις επενδύσεις για την ανάπτυξη των δραστηριοτήτων πέρα από τους λιμένες, σε μία ευρύτερη εφοδιαστική αλυσίδα.
Παρά τις προκλήσεις που θα βιώσει η αγορά των containers και όχι μόνο, οι λιμένες διαχείρισης εμπορευματοκιβωτίων και οι διαχειριστές των τερματικών σταθμών θα καταγράψουν εντός του 2019 κέρδη προ φόρων, τόκων και αποσβέσεων περίπου $25 δις.
Η παγκόσμια διακίνηση εμπορευματοκιβωτίων μέσω λιμένων αναμένεται να ξεπεράσει τα 800 εκατ. TEUs το τρέχον έτος.
Φωτό: Pixabay
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Εικοσιτετράωρη πανελλαδική απεργία για την Τρίτη 14 Οκτωβρίου 2025 προκήρυξε η ΑΔΕΔΥ, αντιδρώντας στο νέο εργασιακό νομοσχέδιο. Η συγκέντρωση στην Αθήνα θα γίνει στις…
Η απεργία των λιμενεργατών στο λιμάνι του Ρότερνταμ, μετά το αίτημα τους για υψηλότερους μισθούς ανεστάλη προσωρινά σήμερα 13 Οκτωβρίου, μετά από νομικές ενέργειες,…
Ανάμεικτα είναι τα συναισθήματα που απορρέουν από την αναθεώρηση των προβλέψεων του Παγκόσμιου Οργανισμού Εμπορίου (ΠΟΕ) για την ανάπτυξη του παγκόσμιου εμπορίου. Συγκεκριμένα, βάσει…
Η εμπορική διαμάχη μεταξύ της Κίνας και του αυστραλιανού μεταλλευτικού κολοσσού BHP, σε συνδυασμό με τις δασμολογικές τριβές που θολώνουν τις πωλήσεις των αμερικανικών…
Στον απόηχο της συμφωνίας κατάπαυσης πυρός στη Λωρίδα της Γάζας ανάμεσα στο Ισραήλ και τη Χαμάς, τα βλέμματα της διεθνούς ναυτιλιακής κοινότητας στρέφονται στην…
Το σύνολο της ναυτιλιακής βιομηχανίας αναμένει με αγωνία τις αποφάσεις που θα ληφθούν το διάστημα 14-17 Οκτωβρίου στη συνεδρίαση της MEPC, αναφορικά με το…
Ως μοχλό ανάπτυξης που τροφοδοτεί το μεγάλο επενδυτικό ενδιαφέρον για το λιμάνι του Λαυρίου, χαρακτήρισε ο Γιώργος Βακόνδιος, διευθύνων σύμβουλος του Οργανισμού Λιμένος Λαυρίου…
Για το πρώτο της κλιματικά ουδέτερο ταξίδι με 100% προηγμένο βιοκαύσιμο ετοιμάζεται η νορβηγική εταιρεία Hurtigruten. Στις 29 Οκτωβρίου 2025, το υβριδικό πλοίο «MS…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ