
Επιβράδυνση στην αύξηση της διακίνησης εμπορευματοκιβωτίων από τους λιμένες παγκοσμίως αναμένεται να καταγραφεί εντός του 2019, σύμφωνα με την Drewry.
Η διακίνηση εμπορευματοκιβωτίων αναμένεται να αυξηθεί κατά 4% το 2019, συγκριτικά με το 4,7% του 2018, αντιπροσωπεύοντας αύξηση κατά 30 εκατ. TEUs. Ωστόσο οι προβλέψεις για το 2019 είναι αβέβαιες λόγω του εμπορικού πολέμου ΗΠΑ– Κίνας και του Brexit.
Όπως αναφέρουν αναλυτές της Drewry, κατά τη διάρκεια του 2019 αναμένονται συγκρατημένες επενδύσεις στην ανάπτυξη των λιμενικών υποδομών και στην αύξηση της χωρητικότητας των λιμένων διακίνησης containers. Ακόμα και οι Κινέζοι, ηγέτες στην αγορά των εμπορευματοκιβωτίων, εκτιμάται ότι θα είναι πιο «φειδωλοί» στην επενδυτική τους δραστηριότητα. Ωστόσο θα καταγραφεί αύξηση στην χωρητικότητα των λιμένων διακίνησης εμπορευματοκιβωτίων παγκοσμίως κατά 25 εκατ. TEUs, μέσα από εκτιμώμενες επενδύσεις της τάξης των $7,5 δις.
Επιπλέον, σύμφωνα με την Drewry, δεν αναμένεται εντός του 2019 περαιτέρω αύξηση στην μέγιστη χωρητικότητα των containerships, ενώ αναμένεται ότι θα σημειωθεί αυξημένη «απαξίωση» στους λιμένες εξυπηρέτησης μικρότερης χωρητικότητας πλοίων.
Η ψηφιοποίηση, ο αυτοματισμός και η χρήση τεχνολογίας blockchain θα συνεχίσουν να αποτελούν τομείς εξερεύνησης από τους διαχειριστές των τερματικών σταθμών εμπορευματοκιβωτίων και το 2019, ενώ έμφαση επίσης θα δοθεί και στις επενδύσεις για την ανάπτυξη των δραστηριοτήτων πέρα από τους λιμένες, σε μία ευρύτερη εφοδιαστική αλυσίδα.
Παρά τις προκλήσεις που θα βιώσει η αγορά των containers και όχι μόνο, οι λιμένες διαχείρισης εμπορευματοκιβωτίων και οι διαχειριστές των τερματικών σταθμών θα καταγράψουν εντός του 2019 κέρδη προ φόρων, τόκων και αποσβέσεων περίπου $25 δις.
Η παγκόσμια διακίνηση εμπορευματοκιβωτίων μέσω λιμένων αναμένεται να ξεπεράσει τα 800 εκατ. TEUs το τρέχον έτος.
Φωτό: Pixabay
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Η πορεία της ναυτιλιακής βιομηχανίας προς την αποανθρακοποίηση συνιστά ένα από τα πλέον φλέγοντα ζητήματα που απασχολούν τη διεθνή ναυτιλιακή κοινότητα. Στο πλαίσιο αυτό,…
Τη σκυτάλη από τον πρόεδρο Τραμπ παίρνει το Μεξικό αναφορικά με την επιβολή δασμών, καθώς ανακοίνωσε δασμούς ύψους 50% στις εισαγωγές αυτοκινήτων από την…
Η επέκταση των δραστηριοτήτων της JERA σε διεθνές επίπεδο συνεχίζεται με ταχύτατους ρυθμούς, με τον ιαπωνικό κολοσσό ενέργειας να πραγματοποιεί νέα «στάση», αυτή τη…
Η σταθερότητα φαίνεται να αποτελεί το νέο status quo της ναυλαγοράς των LPG carriers, καθώς την περασμένη εβδομάδα δεν σημειώθηκαν μεταβολές στους spot ναύλους.…
Δεκατρείς είναι πλέον οι εβδομάδες διαδοχικών απωλειών για τη ναυλαγορά των containerships, με τους spot ναύλους σε κορυφαίες εμπορικές γραμμές να ακολουθούν αντίρροπες τάσεις…
Επίσκεψη στα Ναυπηγεία Ελευσίνας της ONEX πραγματοποίησε ο Υπουργός Εσωτερικών των ΗΠΑ, Doug Burgum, τον οποίο υποδέχθηκε ο Υπουργός Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής της…
Η Γαλλία βιώνει μια κρίσιμη καμπή στην ιστορία της που ξεπερνά τα όρια της συνηθισμένης πολιτικής αστάθειας. Η πρόσφατη πτώση της κυβέρνησης Μπαϊρού, λόγω…
Καθώς οι κυρώσεις και οι δασμοί της Δύσης σε βάρος της Μόσχας «δίνουν και παίρνουν», η απροσδόκητη ευελιξία της Ρωσίας στην ανακατεύθυνση των εξαγωγών…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ