
Οι χαμηλές τιμές, η αυξημένη προσφορά καθώς και η στροφή σε παγκόσμιο επίπεδο προς «καθαρότερες» πηγές ενέργειας ωθούν προς τα πάνω την ζήτηση για LNG όχι μόνο από τη μεριά των μεγάλων αγοραστών αλλά και από εκείνη των μικρότερων εισαγωγέων.
Σύμφωνα με έκθεση της Drewry,τα μικρής κλίμακας έργα LNG (ετήσιας παραγωγής μικρότερης των 500.000 τόνων) αποτελούν ιδανικές λύσεις για χώρες με μικρή κατανάλωση LNG.
Για παράδειγμα στο Γιβραλτάρ έχει δημιουργηθεί ένας μικρός τερματικός σταθμός εισαγωγής LNG με συνολική αποθηκευτική ικανότητα 5.000 κ.μ., μέσω του οποίου «τροφοδοτείται» εργοστάσιο παραγωγής ενέργειας το οποίο βρίσκεται κοντά στο λιμάνι.
Όπως αναφέρεται στην έκθεση της Drewry γίνεται όλο και πιο δύσκολο να εξασφαλισθούν επενδύσεις για εξαγωγές μεγάλων ποσοτήτων LNG μέσω μακροχρόνιων χρονοναυλώσεων.
Δεδομένου του ολοένα και αυξανόμενου αριθμού προμηθευτών LNG παγκοσμίως, οι αγοραστές προτιμούν συμβόλαια ναύλωσης μικρότερης διάρκειας, γεγονός που καθιστά πιο ελκυστικά σε εκείνους τα μικρής κλίμακας έργα LNG, καθώς κοστίζουν λιγότερο και εμπεριέχουν μικρότερο ρίσκο σε σχέση με τα έργα μεγαλύτερης κλίμακας.
Η ασιατική αγορά καθώς και ορισμένες ευρωπαϊκές χώρες αναμένεται να «επενδύσουν» στο μέλλον περισσότερο στην κατασκευή μικρών τερματικών σταθμών εισαγωγής LNG, με αποτέλεσμα να αυξηθεί η ζήτηση και κατ’επέκταση η ναυπήγηση μικρής χωρητικότητας πλοίων μεταφοράς LNG.
Από την πλευρά της προσφοράς αναμένεται ότι χώρες στην Αφρική, όπως και οι ΗΠΑ θα προχωρήσουν με την σειρά τους στην κατασκευή μικρών τερματικών σταθμών για τις εξαγωγές LNG.
Φωτό: Pixabay
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Εικοσιτετράωρη πανελλαδική απεργία για την Τρίτη 14 Οκτωβρίου 2025 προκήρυξε η ΑΔΕΔΥ, αντιδρώντας στο νέο εργασιακό νομοσχέδιο. Η συγκέντρωση στην Αθήνα θα γίνει στις…
Η απεργία των λιμενεργατών στο λιμάνι του Ρότερνταμ, μετά το αίτημα τους για υψηλότερους μισθούς ανεστάλη προσωρινά σήμερα 13 Οκτωβρίου, μετά από νομικές ενέργειες,…
Ανάμεικτα είναι τα συναισθήματα που απορρέουν από την αναθεώρηση των προβλέψεων του Παγκόσμιου Οργανισμού Εμπορίου (ΠΟΕ) για την ανάπτυξη του παγκόσμιου εμπορίου. Συγκεκριμένα, βάσει…
Η εμπορική διαμάχη μεταξύ της Κίνας και του αυστραλιανού μεταλλευτικού κολοσσού BHP, σε συνδυασμό με τις δασμολογικές τριβές που θολώνουν τις πωλήσεις των αμερικανικών…
Στον απόηχο της συμφωνίας κατάπαυσης πυρός στη Λωρίδα της Γάζας ανάμεσα στο Ισραήλ και τη Χαμάς, τα βλέμματα της διεθνούς ναυτιλιακής κοινότητας στρέφονται στην…
Το σύνολο της ναυτιλιακής βιομηχανίας αναμένει με αγωνία τις αποφάσεις που θα ληφθούν το διάστημα 14-17 Οκτωβρίου στη συνεδρίαση της MEPC, αναφορικά με το…
Ως μοχλό ανάπτυξης που τροφοδοτεί το μεγάλο επενδυτικό ενδιαφέρον για το λιμάνι του Λαυρίου, χαρακτήρισε ο Γιώργος Βακόνδιος, διευθύνων σύμβουλος του Οργανισμού Λιμένος Λαυρίου…
Για το πρώτο της κλιματικά ουδέτερο ταξίδι με 100% προηγμένο βιοκαύσιμο ετοιμάζεται η νορβηγική εταιρεία Hurtigruten. Στις 29 Οκτωβρίου 2025, το υβριδικό πλοίο «MS…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ