
Ο ναυπηγικός όμιλος Samsung Heavy Industries(SHI) εφάρμοσε για πρώτη φορά παγκοσμίως μια νέα επίστρωση χωρίς διαλύτες, η οποία αναπτύχθηκε από κοινού με τη νορβηγική εταιρεία επιστρώσεων Jotun. Η νέα αυτή επίστρωση χρησιμοποιήθηκε σε ένα πλοίο μεταφοράς LNG χωρητικότητας 7.500㎥ .
Με βάση το γεγονός ότι ουσιαστικά δεν υπάρχει διαλύτης, ο οποίος είναι ένας τύπος πτητικής οργανικής ένωσης που χρησιμοποιείται για τη μείωση του ιξώδους των χρωμάτων για καλύτερη εφαρμογή, η εν λόγω επίστρωση είναι φιλική προς το περιβάλλον, ασφαλής από κινδύνους πυρκαγιάς και έκρηξης αλλά και αβλαβής για τον άνθρωπο. Επίσης ανταποκρίνεται στα αυστηρότερα πρότυπα των πλοίων, προσφέροντας εξαιρετική προστασία της επιφάνειας. Η εφαρμογή της είναι εύκολη, καθώς το ιξώδες της είναι χαμηλό ακόμη και χωρίς διαλύτη, ενώ είναι δυνατόν να επιτευχθεί το επιθυμητό πάχος με μία μόνο στρώση. Αυτό πρόκειται να μειώσει δραματικά το χρόνο ναυπήγησης, αυξάνοντας έτσι την παραγωγικότητα του ναυπηγείου.
Παρά τα πολυάριθμα πλεονεκτήματά τους, οι υπάρχουσες επιστρώσεις χωρίς διαλύτες δεν έχουν γίνει δημοφιλείς στη ναυπηγική βιομηχανία καθώς θεωρούνται αντιπαραγωγικές και δύσκολο να χρησιμοποιηθούν σε εμπορικά πλοία λόγω του υψηλού ιξώδους τους.
Με την ανάπτυξη της νέας αυτής φιλικής προς το περιβάλλον επίστρωσης που ξεπερνά τους τεχνολογικούς περιορισμούς, η SHI είναι πλέον σε θέση να ξεχωρίσει από τους ανταγωνιστές της στον κλάδο της ναυπηγικής βιομηχανίας.
Φωτό: Jotun
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Δύο από τις πιο αγαπημένες και θαυμαστές προσωπικότητες της σύγχρονης ελληνικής ναυτιλίας εντάχθηκαν στο Πάνθεον της Ελληνικής Ναυτιλίας. Η Αθηνά Μαρτίνου (1927-2024) και ο…
Την Τετάρτη 14 Μαΐου 2025, ο Αρχηγός ΓΕΝ Αντιναύαρχος Δημήτριος – Ελευθέριος Κατάρας ΠΝ, βράβευσε το πλήρωμα της Σχολής Ναυτικών Δοκίμων (ΣΝΔ), που κατέκτησε…
Παρότι το μέλλον της παγκόσμιας οικονομίας παραμένει θολό, η παγκόσμια ζήτηση πετρελαίου σκαρφαλώνει εντός του 2025. Ειδικότερα, όπως αναφέρει το ρωσικό πρακτορείο ειδήσεων TASS,…
Εντυπωσιακή πορεία διαγράφουν φέτος τα κορυφαία ναυπηγεία της Νότιας Κορέας, τα οποία βρίσκονται μια «ανάσα» από το ιστορικό ορόσημο των $146 δισ. σε εκκρεμείς…
Εν μέσω αυξανόμενης αβεβαιότητας γύρω από τις εμπορικές πολιτικές των κρατών, η Ευρωπαϊκή Τράπεζα Ανασυγκρότησης και Ανάπτυξης (EBRD) αναθεώρησε προς τα κάτω τις εκτιμήσεις…
Στα ιαπωνικά ναυπηγεία στρέφεται η Meadway Bulkers, με επικεφαλής τον κ. Γιώργο Δελαπόρτα, για την επέκταση του στόλου της. Ειδικότερα, σύμφωνα με πρόσφατη έκθεση…
Σε μια εποχή προσπάθειας μείωσης του ανθρακικού αποτυπώματος από τη ναυτιλία, η Asyad Group εισάγει έναν νέο παίκτη στο προσκήνιο της αποανθρακοποίησης, το «Sohar…
H Merit France του Γάλλου δισεκατομμυριούχου Rodolphe Saadé απέκτησε μερίδιο 20% στη γαλλική αλυσίδα κινηματογράφων Pathé έναντι άγνωστου ποσού, ανακοίνωσε τη Δευτέρα 12 Μαΐου…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ