
Ο ναυπηγικός όμιλος Samsung Heavy Industries(SHI) εφάρμοσε για πρώτη φορά παγκοσμίως μια νέα επίστρωση χωρίς διαλύτες, η οποία αναπτύχθηκε από κοινού με τη νορβηγική εταιρεία επιστρώσεων Jotun. Η νέα αυτή επίστρωση χρησιμοποιήθηκε σε ένα πλοίο μεταφοράς LNG χωρητικότητας 7.500㎥ .
Με βάση το γεγονός ότι ουσιαστικά δεν υπάρχει διαλύτης, ο οποίος είναι ένας τύπος πτητικής οργανικής ένωσης που χρησιμοποιείται για τη μείωση του ιξώδους των χρωμάτων για καλύτερη εφαρμογή, η εν λόγω επίστρωση είναι φιλική προς το περιβάλλον, ασφαλής από κινδύνους πυρκαγιάς και έκρηξης αλλά και αβλαβής για τον άνθρωπο. Επίσης ανταποκρίνεται στα αυστηρότερα πρότυπα των πλοίων, προσφέροντας εξαιρετική προστασία της επιφάνειας. Η εφαρμογή της είναι εύκολη, καθώς το ιξώδες της είναι χαμηλό ακόμη και χωρίς διαλύτη, ενώ είναι δυνατόν να επιτευχθεί το επιθυμητό πάχος με μία μόνο στρώση. Αυτό πρόκειται να μειώσει δραματικά το χρόνο ναυπήγησης, αυξάνοντας έτσι την παραγωγικότητα του ναυπηγείου.
Παρά τα πολυάριθμα πλεονεκτήματά τους, οι υπάρχουσες επιστρώσεις χωρίς διαλύτες δεν έχουν γίνει δημοφιλείς στη ναυπηγική βιομηχανία καθώς θεωρούνται αντιπαραγωγικές και δύσκολο να χρησιμοποιηθούν σε εμπορικά πλοία λόγω του υψηλού ιξώδους τους.
Με την ανάπτυξη της νέας αυτής φιλικής προς το περιβάλλον επίστρωσης που ξεπερνά τους τεχνολογικούς περιορισμούς, η SHI είναι πλέον σε θέση να ξεχωρίσει από τους ανταγωνιστές της στον κλάδο της ναυπηγικής βιομηχανίας.
Φωτό: Jotun
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Στη σύλληψη του Igor Grechushkin, του ιδιοκτήτη του πλοίου που συνδέεται με τη μεγάλη έκρηξη στο λιμάνι της Βηρυτού το 2020, προχώρησαν οι βουλγαρικές…
Ο ισραηλινός στρατός δήλωσε ότι σήμερα εξέδωσε εντολή εκκένωσης του λιμανιού της Υεμένης στην Ερυθρά Θάλασσα, της Χοντέιντα, και ότι θα επιτεθεί στην περιοχή…
Καθώς το Βόρειο Πέρασμα εδραιώνει ολοένα και περισσότερο τον ρόλο του στον χάρτη της διεθνούς ναυτιλίας και του εμπορίου, η Ρωσία επιταχύνει με γεωμετρική…
To 2025 αποτέλεσε το χειρότερο έτος στα χρονικά σε ό,τι αφορά τις πυρκαγιές στην Ευρώπη, σύμφωνα με την ΕΕ, με αναρίθμητους πυροσβέστες-δασοφύλακες να ρισκάρουν…
Διατηρείται η ακρίβεια στην Ελλάδα τόσο φέτος όσο και το 2026, καθώς, σύμφωνα με τις επίσημες προβλέψεις, ο πληθωρισμός στη χώρα μας θα συνεχίσει…
Αντικρουόμενες απόψεις και διχογνωμίες επικρατούν στους κόλπους της ναυτιλιακής αναφορικά με το IMO Net Zero Framework, ενόψει και της συνεδρίασης της MEPC στον Διεθνή…
Η Ινδία, μέσα από πρωτοβουλίες της κυβέρνησης, δείχνει έμπρακτα ότι δεν μένει πίσω σε θέματα περιβαλλοντικής υπευθυνότητας. Σύμφωνα με δεδομένα του ειδησεογραφικού πρακτορείου Reuters,…
Θα περίμενε κανείς ότι οι κυρώσεις κατά της Ρωσίας, τόσο από τις ΗΠΑ όσο και από την ΕΕ, θα αποτελούσαν ανασταλτικό παράγοντα για το…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ