
Μία από τις μεγαλύτερες προκλήσεις που έχει να αντιμετωπίσει η παγκόσμια ναυτιλιακή βιομηχανία, με χρονικό ορίζοντα την 1η Ιανουαρίου του 2020, είναι η πλήρης συμμόρφωση με τον νέο κανονισμό του ΙΜΟ που αφορά τη μείωση του ποσοστού θείου στα καύσιμα, από το σημερινό 3,5% στο 0,5%.
Σχετικά με τις κύριες προκλήσεις από την εφαρμογή αυτού του νέου κανονισμού, ο κ. Σταμάτης Φραδέλος, Manager Advisory Services – Global Engineering & Technology του ABS, ανέφερε ότι η ουσιαστική αλλαγή έγκειται «στην ανάγκη από τους περίπου 200 εκατ. τόνους τον χρόνο βαρέος πετρελαίου (heavy fuel oil), που τώρα χρησιμοποιούνται, να πάμε από 1/1/2020 σε καύσιμα με περιεκτικότητα σε θείο χαμηλότερη του 0,5%». Πρόκειται για μια μεγάλη πρόκληση, την οποία καλούνται να διαχειριστούν πρωτίστως τα διυλιστήρια που ασχολούνται με ναυτιλιακά καύσιμα, «γιατί θα πρέπει να παράγουν ένα προϊόν διαφορετικό και σε μεγάλη ποσότητα, και αυτό, απ’ ό,τι φαίνεται, θα έχει επίπτωση και στις τιμές των καυσίμων, τουλάχιστον βραχυπρόθεσμα». Η εκτίμηση του κ. Φραδέλου είναι ότι, λόγω της περίσσειας του βαρέος πετρελαίου που θα σημειωθεί το 2020, η τιμή πώλησής του θα μειωθεί, έως ότου, με το πέρασμα του χρόνου, επέλθει εκ νέου ισορροπία στις τιμές.
Για τον κ. Φραδέλο, αυτή η νέα πραγματικότητα που διαμορφώνεται επηρεάζει και τους πλοιοκτήτες, οι οποίοι στρέφονται σε διάφορες λύσεις προς συμμόρφωση με το Sulphur Cap 2020. Κατά τον ίδιο, ένα μεγάλο ποσοστό θα προετοιμαστεί για τη χρήση ελαφριών ή των νέων καυσίμων με περιεκτικότητα σε θείο χαμηλότερη του 0,5%. Ωστόσο, μια σημαντική μερίδα στρέφεται προς την εγκατάσταση scrubbers κυρίως στα νεόκτιστα πλοία, άλλοι στρέφονται προς το LNG, ενώ υπάρχουν και projects που αφορούν χρήση LPG ως ναυτιλιακού καυσίμου. «Ναυλωτές αλλά και operators», σημειώνει ο κ. Φραδέλος, «αναζητούν την κατάλληλη επιλογή, καθώς δεν υπάρχει μια ενιαία λύση που να καλύπτει όλα τα πλοία, και η κάθε λύση εξαρτάται από την ηλικία του πλοίου, το λειτουργικό προφίλ, ακόμα και τη θαλάσσια περιοχή όπου δραστηριοποιείται».
Την ίδια άποψη εξέφρασε και ο κ. Σταύρος Νιώτης, Principal Engineer – Global Gas Solutions του ABS, σημειώνοντας ότι σαφώς σημαντικό μερίδιο της αγοράς θα αποκτήσουν τα scrubbers, ιδίως κατά τα πρώτα χρόνια εφαρμογής του κανονισμού, ακολουθούμενα από τα εναλλακτικά καύσιμα, όπως το LNG. Για τον κ. Νιώτη, η εφαρμογή του νέου κανονισμού συνιστά «game changer», σημειώνοντας ότι υπάρχουν πολλοί παίκτες στην αγορά που «θέλουν να συμμορφωθούν με τα οριζόμενα στο Sulphur Cap, αλλά υπάρχουν και εκείνοι που εναντιώνονται σε αυτές τις απότομες αλλαγές».
Ιδιαίτερη αναφορά έγινε και στο ζήτημα των «blended fuels». Ωστόσο, για τους συνομιλητές μας, αυτά τα καύσιμα ενέχουν προκλήσεις κατά τη χρήση τους, με δεδομένο ότι πρόκειται για καύσιμα που προς το παρόν δεν έχουν κατηγοριοποιηθεί στο ISO8217 και υπάρχουν ως προς αυτά ζητήματα stability και compatibility.
Απόσπασμα συνέντευξης από το τεύχος Οκτωβρίου 2018 των Ναυτικών Χρονικών, σελ. 114.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Οι κρατικές πετρελαϊκές εταιρείες της Κίνας ανέστειλαν τις αγορές ρωσικού πετρελαίου που μεταφέρεται δια θαλάσσης μετά τις κυρώσεις που επέβαλαν οι Ηνωμένες Πολιτείες στις…
Η Διεθνής Ένωση Εταιρειών Κρουαζιέρας (CLIA), η ηγετική φωνή της παγκόσμιας βιομηχανίας κρουαζιέρας, παρουσιάζει τα οφέλη του εξαιρετικά δυναμικού τομέα της κρουαζιέρας για τις…
Πλοία του Πολεμικού Ναυτικού θα καταπλεύσουν στα λιμάνια του Πειραιά και της Θεσσαλονίκης, προκειμένου να δοθεί η ευκαιρία επίσκεψης στο κοινό από αύριο, Παρασκευή…
Το αμερικανικό υπουργείο Οικονομικών ανακοίνωσε χθες Τετάρτη κυρώσεις στους ρωσικούς ενεργειακούς ομίλους Rosneft και Lukoil, προσάπτοντας στη Μόσχα «έλλειψη σοβαρής δέσμευσης σε μια ειρηνευτική…
Το αεροδρόμιο Schiphol του Άμστερνταμ ακύρωσε δεκάδες πτήσεις σήμερα, Πέμπτη 23 Οκτωβρίου, λόγω καταιγίδας που αναμένεται να πλήξει τις ολλανδικές ακτές από το απόγευμα.…
Η Stena RoRo επεκτείνει την εμπιστοσύνη της στα κινεζικά ναυπηγεία με την τοποθέτηση μιας ακόμα παραγγελίας. Ειδικότερα, η σουηδική ναυτιλιακή εταιρεία υπέγραψε επιστολή προθέσεων…
Το λιμάνι του Πειραιά συνιστά πλέον το μεγαλύτερο λιμάνι πολλαπλών χρήσεων στη Μεσόγειο, καθώς και ένα από τα μεγαλύτερα στην Ευρώπη. Ταυτόχρονα όμως αποτελεί…
Το RoRo «SEA CARYATIS» γίνεται το πρώτο ελληνόκτητο εμπορικό πλοίο που νηολογείται υπό τη σημαία του Λουξεμβούργου. Πρόκειται για μια ιστορική νηολόγηση που σηματοδοτεί…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ