
To σκηνικό αναφορικά με την ανταγωνιστικότητα των οικονομιών παγκοσμίως φαίνεται να αλλάζει άρδην ελέω της ψηφιοποίησης και των νέων τεχνολογιών που δημιουργούν νέες ευκαιρίες αλλά και προκλήσεις τόσο για τις κυβερνήσεις όσο και για τις επιχειρήσεις σε διεθνές επίπεδο.
Αυτά ήταν μόνο ορισμένα από τα ευρήματα που προέκυψαν από την ετήσια έκθεση του World Economic Forum αναφορικά με την ανταγωνιστικότητα των παγκόσμιων οικονομιών. Να σημειωθεί ότι για την εκπόνηση της εν λόγω μελέτης, το World Economic Forum χρησιμοποιεί μια μεθοδολογία χρησιμοποιώντας τις συνιστώσες της παγκόσμιας οικονομίας οι οποίες επιδρούν περισσότερο στην οικονομική ανταγωνιστικότητα και περιλαμβάνει την καινοτομία, την επιχειρηματική κουλτούρα και την ευελιξία. Στο πλαίσιο αυτό χρησιμοποιήθηκαν 98 δείκτες, με κλίμακα αξιολόγησης από το 0 έως το 100, κατηγοριοποιημένοι σε 12 πυλώνες για την ενδελεχή καταγραφή της ανταγωνιστικότητας 140 οικονομιών παγκοσμίως.
Λαμβάνοντας λοιπόν υπόψη όλα τα παραπάνω, το World Economic Forum κατέληξε στο ότι το μέσο επίπεδο ανταγωνιστικότητας της παγκόσμιας οικονομίας «άγγιξε» το 60, ενώ η αμερικανική οικονομία αναδείχθηκε η κορυφαία οικονομία σε όρους ανταγωνιστικότητας με σκορ 85,6 με τις Σιγκαπούρη (83,5) και Γερμανία (82,8) να ακολουθούν.
Στην 4η θέση στην κατάταξη με τις πιο ανταγωνιστικές οικονομίες του κόσμου βρέθηκε η Ελβετία με σκορ 82,6 ενώ την πεντάδα κλείνει η Ιαπωνία με σκορ 82,5. Όσον αφορά την Ελλάδα, η χώρα μας βρέθηκε στην 57η θέση με σκορ 62,1 υποχωρώντας κατά 4 θέσεις.
Τέλος το WEF αναφέρει ότι ένα από τα πιο ανησυχητικά ευρήματα της έρευνας είναι η αδυναμία διαχείρισης της καινοτομίας από την σύλληψη μιας ιδέας έως την ενσωμάτωσή της στην παραγωγή του τελικού προϊόντος καθώς στον συγκεκριμένο τομέα 103 χώρες συγκεντρώνουν βαθμολογία κάτω του 50.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών






Κυκλοφόρησε η ετήσια ειδική έκδοση της Lloyd’s List με τις 100 προσωπικότητες και σημαντικούς παράγοντες που διαδραματίζουν σημαντικό ρόλο στην παγκόσμια ναυτιλία για το…

Ένα πλοίο μεταφοράς χύδην φορτίου σε λιμάνι της ουκρανικής επαρχίας της Οδησσού υπέστη ζημιές και τυλίχθηκε στις φλόγες μετά από ρωσική επίθεση που σημειώθηκε…

O Τούρκος πρόεδρος Ρετζέπ Ταγίπ Ερντογάν είχε σήμερα, Παρασκευή, συνάντηση με τον Ρώσο ομόλογό του Βλαντίμιρ Πούτιν στην πρωτεύουσα Ασκαμπάτ του Τουρκμενιτστάν στο περιθώριο…

Τη χρηματοδότηση της προμήθειας και εγκατάστασης του νέου συστήματος γεωεντοπισμού για όλες τις σιδηροδρομικές αμαξοστοιχίες αναλαμβάνει η Ένωση Ελλήνων Εφοπλιστών. Σύμφωνα με ανακοίνωση του…

Αλλαγές στην ηγεσία του φορέα εκπροσώπησης των Ευρωπαίων Εφοπλιστών, της ECSA θα υπάρξουν από την 1η Ιανουαρίου 2026, με έντονο το ελληνικό «χρώμα». Συγκεκριμένα,…

Σε μία από τις σημαντικότερες κινήσεις εξωστρέφειας στην ιστορία της, η Sembcorp ανακοίνωσε την εξαγορά της αυστραλιανής Alinta Energy έναντι Enterprise $4,32 δισ., σύμφωνα…

Η ταχεία πρόοδος των ψηφιακών τεχνολογιών και της τηλεμετρίας εισάγει μια νέα εποχή για την κλάση πλοίων, ανοίγοντας τον δρόμο για πιο ασφαλείς, «έξυπνες»…

Ξεκινούν οι πληρωμές του Μεταφορικού Ισοδύναμου, συνολικού ύψους 22.160.000 ευρώ, για κατοίκους και επιχειρήσεις νησιών, μετά την ολοκλήρωση των προβλεπόμενων ελέγχων και την εκκαθάριση…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ