
To σκηνικό αναφορικά με την ανταγωνιστικότητα των οικονομιών παγκοσμίως φαίνεται να αλλάζει άρδην ελέω της ψηφιοποίησης και των νέων τεχνολογιών που δημιουργούν νέες ευκαιρίες αλλά και προκλήσεις τόσο για τις κυβερνήσεις όσο και για τις επιχειρήσεις σε διεθνές επίπεδο.
Αυτά ήταν μόνο ορισμένα από τα ευρήματα που προέκυψαν από την ετήσια έκθεση του World Economic Forum αναφορικά με την ανταγωνιστικότητα των παγκόσμιων οικονομιών. Να σημειωθεί ότι για την εκπόνηση της εν λόγω μελέτης, το World Economic Forum χρησιμοποιεί μια μεθοδολογία χρησιμοποιώντας τις συνιστώσες της παγκόσμιας οικονομίας οι οποίες επιδρούν περισσότερο στην οικονομική ανταγωνιστικότητα και περιλαμβάνει την καινοτομία, την επιχειρηματική κουλτούρα και την ευελιξία. Στο πλαίσιο αυτό χρησιμοποιήθηκαν 98 δείκτες, με κλίμακα αξιολόγησης από το 0 έως το 100, κατηγοριοποιημένοι σε 12 πυλώνες για την ενδελεχή καταγραφή της ανταγωνιστικότητας 140 οικονομιών παγκοσμίως.
Λαμβάνοντας λοιπόν υπόψη όλα τα παραπάνω, το World Economic Forum κατέληξε στο ότι το μέσο επίπεδο ανταγωνιστικότητας της παγκόσμιας οικονομίας «άγγιξε» το 60, ενώ η αμερικανική οικονομία αναδείχθηκε η κορυφαία οικονομία σε όρους ανταγωνιστικότητας με σκορ 85,6 με τις Σιγκαπούρη (83,5) και Γερμανία (82,8) να ακολουθούν.
Στην 4η θέση στην κατάταξη με τις πιο ανταγωνιστικές οικονομίες του κόσμου βρέθηκε η Ελβετία με σκορ 82,6 ενώ την πεντάδα κλείνει η Ιαπωνία με σκορ 82,5. Όσον αφορά την Ελλάδα, η χώρα μας βρέθηκε στην 57η θέση με σκορ 62,1 υποχωρώντας κατά 4 θέσεις.
Τέλος το WEF αναφέρει ότι ένα από τα πιο ανησυχητικά ευρήματα της έρευνας είναι η αδυναμία διαχείρισης της καινοτομίας από την σύλληψη μιας ιδέας έως την ενσωμάτωσή της στην παραγωγή του τελικού προϊόντος καθώς στον συγκεκριμένο τομέα 103 χώρες συγκεντρώνουν βαθμολογία κάτω του 50.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Εικοσιτετράωρη πανελλαδική απεργία για την Τρίτη 14 Οκτωβρίου 2025 προκήρυξε η ΑΔΕΔΥ, αντιδρώντας στο νέο εργασιακό νομοσχέδιο. Η συγκέντρωση στην Αθήνα θα γίνει στις…
Η απεργία των λιμενεργατών στο λιμάνι του Ρότερνταμ, μετά το αίτημα τους για υψηλότερους μισθούς ανεστάλη προσωρινά σήμερα 13 Οκτωβρίου, μετά από νομικές ενέργειες,…
Ανάμεικτα είναι τα συναισθήματα που απορρέουν από την αναθεώρηση των προβλέψεων του Παγκόσμιου Οργανισμού Εμπορίου (ΠΟΕ) για την ανάπτυξη του παγκόσμιου εμπορίου. Συγκεκριμένα, βάσει…
Η εμπορική διαμάχη μεταξύ της Κίνας και του αυστραλιανού μεταλλευτικού κολοσσού BHP, σε συνδυασμό με τις δασμολογικές τριβές που θολώνουν τις πωλήσεις των αμερικανικών…
Στον απόηχο της συμφωνίας κατάπαυσης πυρός στη Λωρίδα της Γάζας ανάμεσα στο Ισραήλ και τη Χαμάς, τα βλέμματα της διεθνούς ναυτιλιακής κοινότητας στρέφονται στην…
Το σύνολο της ναυτιλιακής βιομηχανίας αναμένει με αγωνία τις αποφάσεις που θα ληφθούν το διάστημα 14-17 Οκτωβρίου στη συνεδρίαση της MEPC, αναφορικά με το…
Ως μοχλό ανάπτυξης που τροφοδοτεί το μεγάλο επενδυτικό ενδιαφέρον για το λιμάνι του Λαυρίου, χαρακτήρισε ο Γιώργος Βακόνδιος, διευθύνων σύμβουλος του Οργανισμού Λιμένος Λαυρίου…
Για το πρώτο της κλιματικά ουδέτερο ταξίδι με 100% προηγμένο βιοκαύσιμο ετοιμάζεται η νορβηγική εταιρεία Hurtigruten. Στις 29 Οκτωβρίου 2025, το υβριδικό πλοίο «MS…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ