
Έχει περάσει σχεδόν ένας χρόνος από την υπογραφή της συμφωνίας ελεύθερου εμπορίου (Comprehensive Economic and Trade Agreement – CETA) μεταξύ ΕΕ και ο Καναδά. Σύμφωνα με τους νεώτερους υπολογισμούς, όπως σημειώνει η Ένωση των Δανών Εφοπλιστών, η εν λόγω συμφωνία αποδείχθηκε επωφελής όχι μόνο για το εμπόριο μεταξύ των δύο μερών, με καταγραφή σημαντικής αύξησης των εκατέρωθεν εξαγωγών, αλλά και για τις ναυτιλιακές εταιρείες.
Σύμφωνα με την Ευρωπαία επίτροπο Εμπορίου Σεσίλια Μάλμστρομ, η οποία συναντήθηκε προ ολίγων ημερών με τον Καναδό υπουργό Διαφοροποίησης του Διεθνούς Εμπορίου κ. Τζέιμς Γκόρντον Καρ: «Η εμπορική συμφωνία ΕΕ-Καναδά εφαρμόζεται στην πράξη εδώ και ένα έτος και είμαι ικανοποιημένη από την πρόοδο που έχει σημειωθεί μέχρι στιγμής. Τα προκαταρκτικά στοιχεία καταδεικνύουν ότι υπάρχουν πολλοί λόγοι για πανηγυρισμούς, ακόμα και σε αυτό το στάδιο».
Όπως σημειώνεται στην ανακοίνωση των Δανών Εφοπλιστών, τα αρχικά εμπορικά αποτελέσματα από την εφαρμογή της CETA, η οποία έχει οδηγήσει σε κατάργηση όλων σχεδόν των τελωνειακών δασμών, είναι θετικά. Οι τελευταίες διαθέσιμες στατιστικές, για το σύνολο της ΕΕ, οι οποίες καλύπτουν την περίοδο μεταξύ Οκτωβρίου 2017 και Ιουνίου 2018, δείχνουν ότι οι εξαγωγές αυξήθηκαν κατά περισσότερο από 7% σε σχέση με το προηγούμενο έτος.
Στην θετική επίδραση της συμφωνίας αναφέρεται σε δηλώσεις του και ο Karsten Kildahl, Chief Executive, Europe Region, της Maersk Line. Ο κ. Kildahl υποστηρίζει πως η CETA έχει αυξήσει τις εξαγωγές μεταξύ ΕΕ και Καναδά, κάτι που συνιστά «καλό νέο», προσθέτοντας πως «κατά την διάρκεια των τελευταίων ετών έχουμε δει να αυξάνεται το εμπόριο μεταξύ Καναδά και ΕΕ και ως αποτέλεσμα καταγράφεται και αύξηση της χωρητικότητας στα υπάρχοντα δρομολόγιά μας, ενώ έχουμε εισάγει μία ακόμα σύνδεση μεταξύ Μόντρεαλ και Ευρώπης».
Τέλος, ο Εκτελεστικός Διευθυντής της Ένωσης των Δανών Εφοπλιστών Jacob K. Clasen σημειώνει πως η εν λόγω συμφωνία «αποτελεί σημείο αναφοράς για μελλοντικές εμπορικές συμφωνίες της ΕΕ», τονίζοντας πως η σημασία της CETA αναδεικνύεται έτι περαιτέρω εάν ιδωθεί μέσα από το πρίσμα των εμπορικών εντάσεων μεταξύ ΗΠΑ και τρίτων χωρών, που φέρνουν αναστάτωση στο διεθνές εμπόριο.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Για πρώτη φορά φέτος, η αμερικανική κεντρική τράπεζα (Fed) μείωσε σήμερα τα επιτόκια κατά 25 μονάδες βάσεις, στο εύρος του 4% έως 4,25%, διατηρώντας…
Τα Ναυτικά Χρονικά παρουσιάζουν στο τεύχος Σεπτεμβρίου 2025 την επικαιρότητα στον χώρο της ναυτιλιακής, οικονομικής και πολιτικής ειδησεογραφίας. Πιο συγκεκριμένα, στο αγγλικό τεύχος των…
Τα ανταγωνιστικά πλεονεκτήματα των κινεζικών ναυπηγείων, έναντι των υπολοίπων, τόσο στην Ασία όσο και σε κάθε άλλη γωνιά του πλανήτη είναι δεδομένα. Μάλιστα, με…
Μια νέα καινοτομία υψηλής τεχνολογικής σημασίας για τους στόλους μεταφοράς υγραερίου εγκρίθηκε πρόσφατα από τον Lloyd’s Register (LR) στην HD Hyundai Heavy Industries (HHI)…
QatarEnergy και Samsung C&T’s Engineering & Construction Group (Samsung C&T) υπέγραψαν συμφωνία για την κατασκευή ενός μεγάλης κλίμακας φωτοβολταϊκού πάρκου στο Dukhan, 80 χλμ.…
Ο American Bureau of Shipping (ABS) δημοσίευσε πρόσφατα τη δεύτερη έκδοση της μελέτης «Emerging Battery Technologies in the Maritime Industry». Σε αυτήν προσφέρεται μια…
Υπό τη «σκιά» των επιπτώσεων των αμερικανικών δασμών στην οικονομία του Καναδά, η Οτάβα φαίνεται να έχει θέσει σε πρώτο πλάνο την ανάπτυξη έργων…
Χωρίς φρένο προχωρά, όπως όλα δείχνουν, η παραγωγή του αμερικανικού καλαμποκιού το τρέχον έτος. Ειδικότερα, σύμφωνα με δημοσίευμα του Reuters, η φετινή σοδειά θα…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ