
Τα αυτόνομα πλοία και τα αυτόνομα αεροσκάφη (drones) αντιμετωπίζουν λιγότερα εμπόδια στην καθιέρωσή τους σε σχέση με τα αυτόνομα οχήματα. Αυτή είναι η άποψη των επαγγελματιών ασφαλιστών που συμμετείχαν σε μία έρευνα του International Underwriting Association (IUA) σχετικά με τις αναπτυσσόμενες τεχνολογίες.
Οι ερωτηθέντες εξέφρασαν την ανησυχία τους για την έλλειψη σχετικών υποδομών για αυτόνομα μέσα μεταφοράς, καθώς και για το κόστος, τις τεχνολογικές δυνατότητες, την κοινή γνώμη και τη νομοθεσία. Σε κάθε περίπτωση, τα εμπόδια που συνδέονται με την υιοθέτηση των αυτόνομων μέσων μεταφοράς θεωρήθηκε ότι αφορούν κυρίως τα αυτοκίνητα χωρίς οδηγό. Ωστόσο, περισσότερο από το 80% των συμμετεχόντων στην έρευνα πιστεύουν πως και οι τρεις τύποι αυτόνομων οχημάτων θα είναι διαδεδομένοι μέσα στα 10 επόμενα χρόνια.
Η έρευνα διεξήχθη από το Developing Technology Monitoring Group (DTMG) του IUA, το οποίο δημιουργήθηκε πριν από δύο χρόνια προκειμένου να εξετάσει τον τρόπο με τον οποίο οι νέες τεχνολογίες θα επηρεάσουν διάφορες κατηγορίες των ασφαλιστικών επιχειρήσεων.
Ο Daniel Fletcher, Technology Practice Manager της Chubb Europe και πρόεδρος του DTMG ανέφερε: “Τα μη επανδρωμένα αεροσκάφη είναι σήμερα τα πλέον χρησιμοποιούμενα και αυτό αντικατοπτρίζεται από τον αριθμό των μελών του IUA που δήλωσαν στην έρευνά μας ότι παρέχουν ασφαλιστικά προϊόντα σε αυτόν τον τομέα, καθώς και από τη γεωγραφική εξάπλωση της κάλυψης. Ωστόσο, τα αυτόνομα πλοία θα μπορούσαν να αντιπροσωπεύουν έναν σημαντικό τομέα δυνητικής ανάπτυξης για την αγορά του Λονδίνου, με το ένα τέταρτο των εταιρειών που συμμετείχαν στην έρευνα να δηλώνουν ότι σκέφτονται να εισάγουν προϊόντα σε αυτόν τον τομέα”.
Φωτό: Rolls-Royce
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Στη σύλληψη του Igor Grechushkin, του ιδιοκτήτη του πλοίου που συνδέεται με τη μεγάλη έκρηξη στο λιμάνι της Βηρυτού το 2020, προχώρησαν οι βουλγαρικές…
Ο ισραηλινός στρατός δήλωσε ότι σήμερα εξέδωσε εντολή εκκένωσης του λιμανιού της Υεμένης στην Ερυθρά Θάλασσα, της Χοντέιντα, και ότι θα επιτεθεί στην περιοχή…
Καθώς το Βόρειο Πέρασμα εδραιώνει ολοένα και περισσότερο τον ρόλο του στον χάρτη της διεθνούς ναυτιλίας και του εμπορίου, η Ρωσία επιταχύνει με γεωμετρική…
To 2025 αποτέλεσε το χειρότερο έτος στα χρονικά σε ό,τι αφορά τις πυρκαγιές στην Ευρώπη, σύμφωνα με την ΕΕ, με αναρίθμητους πυροσβέστες-δασοφύλακες να ρισκάρουν…
Διατηρείται η ακρίβεια στην Ελλάδα τόσο φέτος όσο και το 2026, καθώς, σύμφωνα με τις επίσημες προβλέψεις, ο πληθωρισμός στη χώρα μας θα συνεχίσει…
Αντικρουόμενες απόψεις και διχογνωμίες επικρατούν στους κόλπους της ναυτιλιακής αναφορικά με το IMO Net Zero Framework, ενόψει και της συνεδρίασης της MEPC στον Διεθνή…
Η Ινδία, μέσα από πρωτοβουλίες της κυβέρνησης, δείχνει έμπρακτα ότι δεν μένει πίσω σε θέματα περιβαλλοντικής υπευθυνότητας. Σύμφωνα με δεδομένα του ειδησεογραφικού πρακτορείου Reuters,…
Θα περίμενε κανείς ότι οι κυρώσεις κατά της Ρωσίας, τόσο από τις ΗΠΑ όσο και από την ΕΕ, θα αποτελούσαν ανασταλτικό παράγοντα για το…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ