
Τα αυτόνομα πλοία και τα αυτόνομα αεροσκάφη (drones) αντιμετωπίζουν λιγότερα εμπόδια στην καθιέρωσή τους σε σχέση με τα αυτόνομα οχήματα. Αυτή είναι η άποψη των επαγγελματιών ασφαλιστών που συμμετείχαν σε μία έρευνα του International Underwriting Association (IUA) σχετικά με τις αναπτυσσόμενες τεχνολογίες.
Οι ερωτηθέντες εξέφρασαν την ανησυχία τους για την έλλειψη σχετικών υποδομών για αυτόνομα μέσα μεταφοράς, καθώς και για το κόστος, τις τεχνολογικές δυνατότητες, την κοινή γνώμη και τη νομοθεσία. Σε κάθε περίπτωση, τα εμπόδια που συνδέονται με την υιοθέτηση των αυτόνομων μέσων μεταφοράς θεωρήθηκε ότι αφορούν κυρίως τα αυτοκίνητα χωρίς οδηγό. Ωστόσο, περισσότερο από το 80% των συμμετεχόντων στην έρευνα πιστεύουν πως και οι τρεις τύποι αυτόνομων οχημάτων θα είναι διαδεδομένοι μέσα στα 10 επόμενα χρόνια.
Η έρευνα διεξήχθη από το Developing Technology Monitoring Group (DTMG) του IUA, το οποίο δημιουργήθηκε πριν από δύο χρόνια προκειμένου να εξετάσει τον τρόπο με τον οποίο οι νέες τεχνολογίες θα επηρεάσουν διάφορες κατηγορίες των ασφαλιστικών επιχειρήσεων.
Ο Daniel Fletcher, Technology Practice Manager της Chubb Europe και πρόεδρος του DTMG ανέφερε: “Τα μη επανδρωμένα αεροσκάφη είναι σήμερα τα πλέον χρησιμοποιούμενα και αυτό αντικατοπτρίζεται από τον αριθμό των μελών του IUA που δήλωσαν στην έρευνά μας ότι παρέχουν ασφαλιστικά προϊόντα σε αυτόν τον τομέα, καθώς και από τη γεωγραφική εξάπλωση της κάλυψης. Ωστόσο, τα αυτόνομα πλοία θα μπορούσαν να αντιπροσωπεύουν έναν σημαντικό τομέα δυνητικής ανάπτυξης για την αγορά του Λονδίνου, με το ένα τέταρτο των εταιρειών που συμμετείχαν στην έρευνα να δηλώνουν ότι σκέφτονται να εισάγουν προϊόντα σε αυτόν τον τομέα”.
Φωτό: Rolls-Royce
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Αναβλήθηκαν για έναν χρόνο οι διαπραγματεύσεις στον IMO για το Net Zero Framework, μετά από μια επεισοδιακή συνεδρίαση που έλαβε χώρα σε περιβάλλον διαμάχης.…
Ο στόλος της εταιρείας Golden Star Ferries της οικογένειας Στεφάνου, ενισχύθηκε πρόσφατα με ένα ακόμη πλοίο, το οποίο και ολοκλήρωσε το παρθενικό του ταξίδι.…
Η τεχνολογία των ημιβυθιζόμενων γερανοφόρων σκαφών (SSCV) αποκτά ολοένα και μεγαλύτερη σημασία στα μεγάλα υπεράκτια έργα. Αυτό οφείλεται στο ότι συνδυάζει προηγμένες δυνατότητες ανύψωσης…
Η ανάπτυξη μιας νέας γενιάς υποδομών για τον ανεφοδιασμό πλοίων με καθαρή αμμωνία παίρνει σάρκα και οστά στα λιμάνια του Ρότερνταμ και του Βελγίου,…
Έπειτα από μία παρατεταμένη περίοδο κατακόρυφης πτώσης των ναύλων των containerships, η ναυλαγορά εμφάνισε σημάδια ζωής την τελευταία εβδομάδα. Συγκεκριμένα, ο δείκτης World Container…
Ασταμάτητη είναι η πίεση της ΗΠΑ κατά του νέου ρυθμιστικού πλαισίου του IMO, Net-Zero Framework, η ψήφιση του οποίου βρίσκεται στο τελικό στάδιο, με…
Ένα υπηρεσιακό σκάφος που μετέφερε μέλη του πληρώματος για να επιβιβαστούν σε δεξαμενόπλοιο ανατράπηκε στα ανοιχτά της Μοζαμβίκης στις 16 Οκτωβρίου. Σύμφωνα με πληροφορίες,…
Η Επιτροπή Ανταγωνισμού δημοσίευσε την Ενδιάμεση Έκθεση επί της Κλαδικής Έρευνας στην Ακτοπλοΐα, η οποία ξεκίνησε τον Απρίλιο του 2025. Η Ενδιάμεση Έκθεση παρουσιάζει…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ