
Η ECSA, o θεσμικός φορέας των ευρωπαϊκών εφοπλιστικών ενώσεων, και η SEAEurope χαιρέτισαν την πρόσφατη δήλωση της Επιτρόπου Εμπορίου της Ε.Ε., κ. CeciliaMalmström, σχετικά με τις αθέμιτες εμπορικές πρακτικές που εφαρμόζονται σε χώρες της Άπω Ανατολής.
Συγκεκριμένα, οι επιδοτήσεις που χορηγούνται από τις κυβερνήσεις της Ν. Κορέας και της Κίνας προς τα κρατικά ναυπηγεία και τις ναυτιλιακές εταιρείες των χωρών αυτών έχουν προκαλέσει την αντίδραση των Ευρωπαίων, καθώς θεωρούν ότι διαστρεβλώνοται με αυτόν τον τρόπο οι συνθήκες του υγιούς ανταγωνισμού.
Η κ. Malmström από την πλευρά της δήλωσε ότι η Ευρωπαϊκή Επιτροπή θα κάνει ό,τι είναι δυνατόν για να προστατεύσει τους τομείς της ναυτιλίας, της ναυπηγικής και του ναυτιλιακού εξοπλισμού της Ευρώπης.
Ο κ. Christophe Tytgat, γενικός γραμματέας της SEA Europe, ανέφερε ότι οι επιδοτήσεις που δίνονται από την κυβέρνηση της Ν. Κορέας σε ναυπηγεία και ναυτιλιακές της χώρας έχουν ως αποτέλεσμα να δημιουργείται υπερπροσφορά στην παγκόσμια ναυπηγική και ναυτιλιακή βιομηχανία, επιφέροντας δυσμενείς συνέπειες στην ναυπηγική και ναυτιλιακή αγορά της Ευρώπης.
SEA Europe και ECSA καλούν την Ευρωπαϊκή Επιτροπή αλλά και τα κράτη- μέλη της Ε.Ε. να λάβουν δραστικά μέτρα για την αντιμετώπιση τέτοιου είδους πρακτικών από μέρους της Κίνας και της Ν. Κορέας, έχοντας ως στόχο να προάγουν ένα δίκαιο «παιχνίδι ανταγωνισμού» για την ευρωπαϊκή βιομηχανία. Όπως αναφέρεται στο δελτίο Τύπου της ECSA, η ανοιχτή αγορά και η διεξαγωγή του εμπορίου βασιζόμενου σε κανόνες αποτελούν τις βασικές προϋποθέσεις προκειμένου η ναυπηγική και ναυτιλιακή αγορά της Ευρώπης να μπορέσει να λειτουργήσει ομαλά.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Στις 16 Νοεμβρίου 1916, το HMHS Britannic, επιταγμένο από το Βρετανικό Ναυαρχείο, για να μετατραπεί σε πλωτό νοσοκομείο κατά τον Α’ Παγκόσμιο Πόλεμο, ενώ έπλεε…
Καθώς ο «σκιώδης στόλος» βρίσκεται στη «μέγγενη» των δυτικών κυρώσεων, μια ριζοσπαστική απόφαση του μεγαλύτερου ιδιωτικού φορέα διαχείρισης λιμένων της Ινδίας έρχεται να εντείνει…
Η ναυτιλία ξηρού φορτίου βρίσκεται σε μια εποχή έντονων πιέσεων για μείωση εκπομπών και κόστους, κατά την οποία η βελτιστοποίηση κάθε μεμονωμένου ταξιδιού αποκτά…
Εκπρόσωπος των κινεζικών ενόπλων δυνάμεων προειδοποίησε στις 14 Σεπτεμβρίου τις Φιλιππίνες να αποφύγουν τις προκλήσεις στη Νότια Σινική Θάλασσα, μετά τη διεξαγωγή περιπολιών «ρουτίνας»…
Με γαλλικό άρωμα συνεχίζεται το μπαράζ συμφωνιών της εθνικής εταιρείας φυσικού αερίου της Νότιας Κορέας, KOGAS, για την εξασφάλιση εισαγωγών LNG. Συγκεκριμένα, σύμφωνα με…
Πρόοδος σημειώνεται στο μέτωπο της αποανθρακοποίησης του ναυτιλιακού κλάδου, με τη σύσταση ενός νέου, μη κερδοσκοπικού οργανισμού, ονόματι Global Ethanol Association (GEA). Όπως υποδηλώνει…
Την παράδοση 100 εμπορικών αεροσκαφών ετησίως από το 2028 αναμένει να επιτύχει η Embraer, σύμφωνα με δηλώσεις του CEO της στο Reuters, o οποίος…
Στον απόηχο της πρόσφατης απόφασης του OPEC+ να αυξήσει την παραγωγή του, ο Οργανισμός δημοσίευσε τις εκτιμήσεις του για τις προοπτικές της παγκόσμιας αγοράς…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ