
Η ECSA, o θεσμικός φορέας των ευρωπαϊκών εφοπλιστικών ενώσεων, και η SEAEurope χαιρέτισαν την πρόσφατη δήλωση της Επιτρόπου Εμπορίου της Ε.Ε., κ. CeciliaMalmström, σχετικά με τις αθέμιτες εμπορικές πρακτικές που εφαρμόζονται σε χώρες της Άπω Ανατολής.
Συγκεκριμένα, οι επιδοτήσεις που χορηγούνται από τις κυβερνήσεις της Ν. Κορέας και της Κίνας προς τα κρατικά ναυπηγεία και τις ναυτιλιακές εταιρείες των χωρών αυτών έχουν προκαλέσει την αντίδραση των Ευρωπαίων, καθώς θεωρούν ότι διαστρεβλώνοται με αυτόν τον τρόπο οι συνθήκες του υγιούς ανταγωνισμού.
Η κ. Malmström από την πλευρά της δήλωσε ότι η Ευρωπαϊκή Επιτροπή θα κάνει ό,τι είναι δυνατόν για να προστατεύσει τους τομείς της ναυτιλίας, της ναυπηγικής και του ναυτιλιακού εξοπλισμού της Ευρώπης.
Ο κ. Christophe Tytgat, γενικός γραμματέας της SEA Europe, ανέφερε ότι οι επιδοτήσεις που δίνονται από την κυβέρνηση της Ν. Κορέας σε ναυπηγεία και ναυτιλιακές της χώρας έχουν ως αποτέλεσμα να δημιουργείται υπερπροσφορά στην παγκόσμια ναυπηγική και ναυτιλιακή βιομηχανία, επιφέροντας δυσμενείς συνέπειες στην ναυπηγική και ναυτιλιακή αγορά της Ευρώπης.
SEA Europe και ECSA καλούν την Ευρωπαϊκή Επιτροπή αλλά και τα κράτη- μέλη της Ε.Ε. να λάβουν δραστικά μέτρα για την αντιμετώπιση τέτοιου είδους πρακτικών από μέρους της Κίνας και της Ν. Κορέας, έχοντας ως στόχο να προάγουν ένα δίκαιο «παιχνίδι ανταγωνισμού» για την ευρωπαϊκή βιομηχανία. Όπως αναφέρεται στο δελτίο Τύπου της ECSA, η ανοιχτή αγορά και η διεξαγωγή του εμπορίου βασιζόμενου σε κανόνες αποτελούν τις βασικές προϋποθέσεις προκειμένου η ναυπηγική και ναυτιλιακή αγορά της Ευρώπης να μπορέσει να λειτουργήσει ομαλά.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
33% ετήσια αύξηση στα περιστατικά εγκατάλειψης πλοίων δείχνουν τα στοιχεία της International Transport Workers’ Federation (ITF). Αναλυτικότερα, μέχρι τον Μάιο του τρέχοντος έτους, είχαν…
Η DryDel Shipping ανακοίνωσε την Παρασκευή 30 Μαΐου την επιτυχή ονοματοδοσία και παραλαβή του δεύτερου νεότευκτου για το τρέχον έτος. Ειδικότερα, πρόκειται για το…
Παραγγελίες για την κατασκευή 600 πλοίων έχουν τοποθετηθεί εντός του 2025. Ωστόσο, οι περισσότερες από αυτές (320) αφορούν πλοία άλλων τύπων και όχι bulk…
Η πρόοδος στην τεχνολογία καύσης της αμμωνίας αναβαθμίστηκε στον τετράχρονο κινητήρα Wärtsilä 25. Μετά την επίσημη παρουσίασή του τον Νοέμβριο του 2023, ακολούθησε μια…
Σε αιχμή του δόρατος της ευρωπαϊκής αποανθρακοποίησης εξελίσσεται ο λιμένας του Ρότερνταμ, καθώς η Αρχή του Λιμένα υπέγραψε πρόσφατα σημαντική συμφωνία με άρωμα Ινδίας.…
Στις 14 Απριλίου, μέλη της ναυτιλιακής κοινότητας που εστιάζουν στη διαχείριση Ro-Ro προχώρησαν σε ένα σημαντικό βήμα για την απαλλαγή από τις εκπομπές άνθρακα,…
H πρόσφατα καταγραφείσα ανοδική πορεία της ναυλαγοράς των containerships συνεχίστηκε για ακόμα μία εβδομάδα, με τον σχετικό δείκτη της Drewry, WCI, να σημειώνει άνοδο…
Η ενσωμάτωση τεχνολογιών ψηφιακού διδύμου και έξυπνων συστημάτων διασφάλισης ποιότητας στις γραμμές παραγωγής ναυπηγείων είναι πλέον πραγματικότητα. Η HD Hyundai MIPO Dockyard (HMD) και…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ