
Η Βενετία, που η ιστορία της εδώ και εκατοντάδες χρόνια είναι άρρηκτα δεμένη με την θάλασσα, βρίσκεται αντιμέτωπη με τον κίνδυνο να δει την κύρια πλουτοπαραγωγική της πηγή, τον λιμένα της, να περιορίζει την δραστηριότητά του λόγω πιθανών μέτρων προστασίας της λιμνοθάλασσάς της.
Συγκεκριμένα, την τοπική Ένωση των Ναυτικών Πρακτόρων του Βένετο καθώς και την Εθνική Ομοσπονδία Ναυτικών Πρακτόρων της Ιταλίας «Fedeagenti» έχουν ανησυχήσει έντονα θέσεις που δημοσιοποιήθηκαν τις τελευταίες ημέρες σε μέσα κοινωνικής δικτύωσης περί μη χορήγησης άδειας για πλόες στη λιμνοθάλασσα σε μεγάλα κρουαζιερόπλοια με στόχο την προστασία του περιβάλλοντος της βενετικής λιμνοθάλασσας. Οι σχετικές δηλώσεις προήλθαν από τον Ιταλό υπουργό Πολιτισμού Αλμπέρτο Μπονισόλι, τις οποίες υποστήριξε και ο συνάδελφός του υπουργός Υποδομών και Μεταφορών Ντανίλο Τονινέλι.
Για τους δύο θεσμικούς φορείς, όπως επισημαίνεται σε δελτίο Τύπου, μία τέτοια απαγόρευση θα έχει άμεσα αρνητικές συνέπειες στον εμπορικό λιμένα της Βενετίας, θέτοντας σε κίνδυνο 18.000 θέσεις εργασίας και αφαιρώντας από την πόλη ένα σημαντικό εισόδημα (έως και 20%), που σήμερα παράγεται χάρη στη λειτουργία του λιμένα σε ολόκληρη την μητροπολιτική περιοχή (άνω του 1 δις ευρώ).
Ο επικεφαλής της τοπικής Ένωσης των Ναυτικών Πρακτόρων του Βένετο, Αλεσάντρο Σάντι, με αφορμή τις θέσεις μελών της ιταλικής κυβέρνησης συνασπισμού του πρωθυπουργού Τζουζέπε Κόντε, δήλωσε πως «αντιμετωπίζουμε μία θανατική καταδίκη του λιμένα, που αποτελεί την κύρια πλουτοπαραγωγική πηγή της Βενετίας αλλά και ολόκληρης της περιοχής του Βένετο».
Από την πλευρά του ο Τζιαν Έντσο Ντούτσι, πρόεδρος της Federagenti, τονίζει πως «για χρόνια οι ναυτικοί πράκτορες βρίσκονται στην πρώτη γραμμή, με έρευνες, αναλύσεις, μελέτες, τις οποίες έχουν κοινοποιήσει τόσο στο ευρύ κοινό όσο και σε ιδιωτικούς φορείς, και έχουν καταδείξει την συμβατότητα του λιμένα της Βενετίας με την προστασία τόσο της πόλης όσο και της λιμνοθάλασσάς της». Για τον επικεφαλής της Federagenti το μέλλον της πόλης βρίσκεται στο λιμάνι της και εκφράζει «την σθεναρή αντίθεση στα προτεινόμενα μέτρα της ιταλικής κυβέρνησης», ενώ δηλώνει πως θα ληφθούν όλα τα μέτρα για να προστατευθεί ο λιμένας, οι εργαζόμενοι, οι οικογένειές τους και «βεβαίως η κοινή μας ιστορία».
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Μία νέα αεροπορική σύνδεση μεταξύ του Los Angeles International Airport (LAX) και της Αθήνας (ATH), εγκαινίασε η Norse Atlantic διευρύνοντας το υπερατλαντικό δίκτυό της.…
Με βραδύ ρυθμό έχει εκκινήσει το 2025 για τις εξαγωγές θερμικού άνθρακα της Ινδονησίας, καθώς η ζήτηση από την Κίνα και την Ινδία ‒τους…
Θετικές διαφαίνονται οι ενδείξεις για τις εξαγωγές σόγιας της Βραζιλίας προς την Κίνα, καθώς η τελευταία προέβη σε άρση ορισμένων πρότερων μέτρων. Συγκεκριμένα, το…
Οι αμερικανικές εξαγωγές LNG συνεχίζουν να σκαρφαλώνουν σε νέα υψηλά. Ειδικότερα, σύμφωνα με πρόσφατη ανάρτηση της Kpler στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, οι αμερικανικές εξαγωγές…
Με την ενσωμάτωση συστοιχιών μπαταριών υψηλής ισχύος, το νέο φεριμπότ της Scandlines αποτελεί ένα ακόμα παράδειγμα πλοίου μηδενικών εκπομπών. Το πλοίο, σχεδιασμένο εξαρχής για…
Επιβραδύνθηκε σημαντικά ο ρυθμός ανόδου του πληθωρισμού τον Απρίλιο εφέτος, καθώς αυξήθηκε 2%, από 2,4% τον Μάρτιο και έναντι αύξησης 3,1% που σημειώθηκε επίσης…
Στην πρώτη γραμμή των τεχνολογικών εξελίξεων βρίσκεται για μία ακόμα φορά η ναυπηγική βιομηχανία της Νότιας Κορέας, καθώς η κυβέρνηση της χώρας προανήγγειλε την…
Σε ασφυκτικό κλοιό για τις αποστολές χάλυβα της Κίνας φαίνεται να εξελίσσεται το «κύμα» προστατευτισμού που πλήττει την παγκόσμια οικονομία μετά την κλιμάκωση του…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ