
Η Βενετία, που η ιστορία της εδώ και εκατοντάδες χρόνια είναι άρρηκτα δεμένη με την θάλασσα, βρίσκεται αντιμέτωπη με τον κίνδυνο να δει την κύρια πλουτοπαραγωγική της πηγή, τον λιμένα της, να περιορίζει την δραστηριότητά του λόγω πιθανών μέτρων προστασίας της λιμνοθάλασσάς της.
Συγκεκριμένα, την τοπική Ένωση των Ναυτικών Πρακτόρων του Βένετο καθώς και την Εθνική Ομοσπονδία Ναυτικών Πρακτόρων της Ιταλίας «Fedeagenti» έχουν ανησυχήσει έντονα θέσεις που δημοσιοποιήθηκαν τις τελευταίες ημέρες σε μέσα κοινωνικής δικτύωσης περί μη χορήγησης άδειας για πλόες στη λιμνοθάλασσα σε μεγάλα κρουαζιερόπλοια με στόχο την προστασία του περιβάλλοντος της βενετικής λιμνοθάλασσας. Οι σχετικές δηλώσεις προήλθαν από τον Ιταλό υπουργό Πολιτισμού Αλμπέρτο Μπονισόλι, τις οποίες υποστήριξε και ο συνάδελφός του υπουργός Υποδομών και Μεταφορών Ντανίλο Τονινέλι.
Για τους δύο θεσμικούς φορείς, όπως επισημαίνεται σε δελτίο Τύπου, μία τέτοια απαγόρευση θα έχει άμεσα αρνητικές συνέπειες στον εμπορικό λιμένα της Βενετίας, θέτοντας σε κίνδυνο 18.000 θέσεις εργασίας και αφαιρώντας από την πόλη ένα σημαντικό εισόδημα (έως και 20%), που σήμερα παράγεται χάρη στη λειτουργία του λιμένα σε ολόκληρη την μητροπολιτική περιοχή (άνω του 1 δις ευρώ).
Ο επικεφαλής της τοπικής Ένωσης των Ναυτικών Πρακτόρων του Βένετο, Αλεσάντρο Σάντι, με αφορμή τις θέσεις μελών της ιταλικής κυβέρνησης συνασπισμού του πρωθυπουργού Τζουζέπε Κόντε, δήλωσε πως «αντιμετωπίζουμε μία θανατική καταδίκη του λιμένα, που αποτελεί την κύρια πλουτοπαραγωγική πηγή της Βενετίας αλλά και ολόκληρης της περιοχής του Βένετο».
Από την πλευρά του ο Τζιαν Έντσο Ντούτσι, πρόεδρος της Federagenti, τονίζει πως «για χρόνια οι ναυτικοί πράκτορες βρίσκονται στην πρώτη γραμμή, με έρευνες, αναλύσεις, μελέτες, τις οποίες έχουν κοινοποιήσει τόσο στο ευρύ κοινό όσο και σε ιδιωτικούς φορείς, και έχουν καταδείξει την συμβατότητα του λιμένα της Βενετίας με την προστασία τόσο της πόλης όσο και της λιμνοθάλασσάς της». Για τον επικεφαλής της Federagenti το μέλλον της πόλης βρίσκεται στο λιμάνι της και εκφράζει «την σθεναρή αντίθεση στα προτεινόμενα μέτρα της ιταλικής κυβέρνησης», ενώ δηλώνει πως θα ληφθούν όλα τα μέτρα για να προστατευθεί ο λιμένας, οι εργαζόμενοι, οι οικογένειές τους και «βεβαίως η κοινή μας ιστορία».
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Με ταχύτατους ρυθμούς προχωρά το ναυπηγικό πρόγραμμα της Royal Caribbean, η οποία κατέγραψε ένα σημαντικό ορόσημο στην κατασκευή ενός ακόμα mega-κρουαζιερόπλοιου. Συγκεκριμένα, βάσει σχετικής…
H ρωσική εταιρεία Transneft που διαχειρίζεται μονοπωλιακά τους αγωγούς πετρελαίου στη Ρωσία προειδοποίησε τις εταιρείες εξόρυξης πετρελαίου ότι είναι πιθανόν μελλοντικά να μειώσουν την…
Το Εμπορικό και Βιομηχανικό Επιμελητήριο Πειραιώς τάσσεται υπέρ της πλήρους διαλεύκανσης της υπόθεσης που ξεσκέπασε η συντονισμένη έφοδος της ευρωπαϊκής εισαγγελίας και ζημιώνει την εικόνα του λιμανιού…
Με αμείωτο ρυθμό συνεχίζεται η επέκταση του στόλου της Sea Pioneer Shipping Corporation. Συγκεκριμένα, την Πέμπτη 18 Σεπτεμβρίου, η Sea Pioneer γιόρτασε στο Ναγκασάκι…
Αύξηση 4,6% προκύπτει και στην επιβατική κίνηση για το οκτάμηνο Ιανουαρίου-Αυγούστου 2025, στο σύνολο των αεροδρομίων της χώρας που διεξάγονται εμπορικές πτήσεις (39 αεροδρόμια:…
Με αμείωτο ενδιαφέρον συνεχίζονται οι συμφωνίες προμήθειας LNG στη διεθνή αγορά ενέργειας, με τις Woodside και Petronas να παίρνουν τη σκυτάλη. Συγκεκριμένα, η Woodside…
Για τον οικονομικό γίγαντα της Ασίας, η χαλυβουργία αποτελεί κορυφαία επιχειρηματική δραστηριότητα, η οποία εξυπηρετεί τόσο ίδιες ανάγκες της Κίνας όσο και άλλων οικονομιών,…
Καθώς η ναυτιλιακή βιομηχανία επιταχύνει τις προσπάθειες αποανθρακοποίησης, τα εναλλακτικά καύσιμα βρίσκονται στο επίκεντρο της ενεργειακής μετάβασης των πλοίων. Στο πλαίσιο αυτό, πρόσφατη έκθεση…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ