
Οι εταιρείες κρουαζιέρας σε παγκόσμιο επίπεδο εκτιμάται ότι θα μεταφέρουν πάνω από 26 εκατ. επιβάτες εντός του 2018, ενώ ο συγκεκριμένος αριθμός αναμένεται το 2020 να έχει ξεπεράσει τους 27 εκατ. επιβάτες, σύμφωνα με την Cruise Market Watch.
Σε πρόσφατη έκθεση που εξέδωσε η Cruise Industry News αναφέρεται ότι οι εταιρείες ως απόρροια της αυξημένης ζήτησης για κρουαζιέρα θα αναζητήσουν επιπρόσθετο εργατικό δυναμικό είτε για καθήκοντα κατώτερων πληρωμάτων είτε αξιωματικών την επόμενη δεκαετία. Συγκεκριμένα εκτιμάται ότι θα δημιουργούνται 80.000 θέσεις εργασίας ανά έτος στην παγκόσμια αγορά κρουαζιέρας για τα επόμενα δέκα χρόνια.
Επίσης από την έκθεση της Cruise Industry News προκύπτει ότι το ενδιαφέρον των εταιρειών κρουαζιέρας για νέο εργατικό δυναμικό θα αποτελέσει μεγάλη ευκαιρία για τις χώρες που «τροφοδοτούν» τα πλοία με κατώτερο πλήρωμα, όπως είναι οι Φιλιππίνες, η Ινδονησία, η Ινδία και τα νησιά της Καραϊβικής, καθώς και για εκείνες τις χώρες από όπου παραδοσιακά προέρχονται αξιωματικοί, όπως η Ιταλία, το Ηνωμένο Βασίλειο, οι Κάτω Χώρες, η Γερμανία, η Νορβηγία, η Σουηδία και την Κροατία. Επίσης, χώρες όπως η Μιανμάρ, η Ταϊλάνδη, το Βιετνάμ και η Κίνα αποτελούν νέες πηγές τροφοδοσίας κατώτερων πληρωμάτων.
Ωστόσο η πρόκληση είναι μεγάλη τόσο για τις εταιρείες όσο και για τα πληρώματα, καθώς θα πρέπει στον ίδιο χώρο (στο πλοίο) να συνυπάρχουν άτομα διαφορετικών εθνικοτήτων και πολιτισμών.
Είναι αναγκαίο τα πληρώματα που επανδρώνουν τα κρουαζιερόπλοια να πληρούν υψηλά πρότυπα, καθώς οι κρουαζιέρες αφορούν όχι μόνο την μεταφορά αλλά και την καλύτερη δυνατή εξυπηρέτηση των πελατών.
Οι αξιωματικοί πρέπει συνεχώς να εξοικειώνονται με τις νέες τεχνολογίες, την συμμόρφωση με περιβαλλοντικούς κανονισμούς, ενώ είναι υπεύθυνοι για ένα πλοίο που κοστίζει δισεκατομμύρια και στο οποίο βρίσκονται χιλιάδες επιβαίνοντες. Αναφορικά με τα κατώτερα πληρώματα είναι αναγκαία η γνώση ξένων γλωσσών, η συνεχής εκπαίδευση και η παροχή υπηρεσιών υψηλού επιπέδου στους πελάτες.
Μια ακόμη σημαντική εξέλιξη στην παγκόσμια αγορά κρουαζιέρας αποτελεί το ολοένα και μεγαλύτερο ενδιαφέρον για την προσέλκυση γυναικών. Ωστόσο εργατικά σωματεία υποστηριζουν ότι υπάρχει χώρος για περισσότερες γυναίκες μέσα σε ένα πλοίο, ακόμα και σε πιο δυναμικές θέσεις, όπως είναι η γέφυρα και το μηχανοστάσιο.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών





Στρατηγικές αμερικανικές επενδύσεις σε ελληνικά λιμάνια και ναυπηγεία δρομολογούνται, μέσα από τις επαφές της Αθήνας με την Ουάσινγκτον, όπως προανήγγειλε ο Υπουργός Ναυτιλίας και…

H Ετήσια Γενική Συνέλευση και οι Εξαμηνιαίες Συνεδριάσεις της INTERCARGO έλαβαν χώρα στην Αθήνα μεταξύ 3 και 4 Νοεμβρίου, σηματοδοτώντας τη διαρκή ανάπτυξη και…

Η τουρκική ναυπηγική βιομηχανία περνά μία από τις πιο δύσκολες καμπές των τελευταίων ετών. Πίσω από τη βιτρίνα των φιλόδοξων αμυντικών προγραμμάτων και την…

Η QatarEnergy συνεχίζει να ενισχύει τη διεθνή παρουσία της, εστιάζοντας στρατηγικά στην αναπτυσσόμενη αγορά ενέργειας της Ινδίας. Πρόσφατα, μάλιστα, ο καταριανός κολοσσός εξασφάλισε ένα…

Η Saronic Ferries, μία εταιρεία με ισχυρή και εδραιωμένη παρουσία στον Σαρονικό Κόλπο επί δεκαετίες, καλωσορίζει το νεότερο απόκτημα του στόλου της, το πορθμείο…

Οι δυτικές κυρώσεις κατά της Ρωσίας και του Ιράν οδηγούν τον όγκο πετρελαίου που αποθηκεύεται σε πλοία σε επίπεδα ρεκόρ, αποτρέποντας τη δημιουργία υπερπροσφοράς…

Καθώς εισερχόμαστε στην τελευταία στροφή του 2025, η Allied επιχειρεί μια ακτινογραφία του στόλου των πλοίων μεταφοράς ξηρού φορτίου, διαπιστώνοντας ένα κύμα παραδόσεων αλλά…

Απόλυτη κυριαρχία του LNG στις παραγγελίες πλοίων εναλλακτικών καυσίμων έδειξαν τα δεδομένα της πλατφόρμας Alternative Fuel Insight (AFI) για τον μήνα Οκτώβριο. Σύμφωνα με…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ