
Οι εταιρείες κρουαζιέρας σε παγκόσμιο επίπεδο εκτιμάται ότι θα μεταφέρουν πάνω από 26 εκατ. επιβάτες εντός του 2018, ενώ ο συγκεκριμένος αριθμός αναμένεται το 2020 να έχει ξεπεράσει τους 27 εκατ. επιβάτες, σύμφωνα με την Cruise Market Watch.
Σε πρόσφατη έκθεση που εξέδωσε η Cruise Industry News αναφέρεται ότι οι εταιρείες ως απόρροια της αυξημένης ζήτησης για κρουαζιέρα θα αναζητήσουν επιπρόσθετο εργατικό δυναμικό είτε για καθήκοντα κατώτερων πληρωμάτων είτε αξιωματικών την επόμενη δεκαετία. Συγκεκριμένα εκτιμάται ότι θα δημιουργούνται 80.000 θέσεις εργασίας ανά έτος στην παγκόσμια αγορά κρουαζιέρας για τα επόμενα δέκα χρόνια.
Επίσης από την έκθεση της Cruise Industry News προκύπτει ότι το ενδιαφέρον των εταιρειών κρουαζιέρας για νέο εργατικό δυναμικό θα αποτελέσει μεγάλη ευκαιρία για τις χώρες που «τροφοδοτούν» τα πλοία με κατώτερο πλήρωμα, όπως είναι οι Φιλιππίνες, η Ινδονησία, η Ινδία και τα νησιά της Καραϊβικής, καθώς και για εκείνες τις χώρες από όπου παραδοσιακά προέρχονται αξιωματικοί, όπως η Ιταλία, το Ηνωμένο Βασίλειο, οι Κάτω Χώρες, η Γερμανία, η Νορβηγία, η Σουηδία και την Κροατία. Επίσης, χώρες όπως η Μιανμάρ, η Ταϊλάνδη, το Βιετνάμ και η Κίνα αποτελούν νέες πηγές τροφοδοσίας κατώτερων πληρωμάτων.
Ωστόσο η πρόκληση είναι μεγάλη τόσο για τις εταιρείες όσο και για τα πληρώματα, καθώς θα πρέπει στον ίδιο χώρο (στο πλοίο) να συνυπάρχουν άτομα διαφορετικών εθνικοτήτων και πολιτισμών.
Είναι αναγκαίο τα πληρώματα που επανδρώνουν τα κρουαζιερόπλοια να πληρούν υψηλά πρότυπα, καθώς οι κρουαζιέρες αφορούν όχι μόνο την μεταφορά αλλά και την καλύτερη δυνατή εξυπηρέτηση των πελατών.
Οι αξιωματικοί πρέπει συνεχώς να εξοικειώνονται με τις νέες τεχνολογίες, την συμμόρφωση με περιβαλλοντικούς κανονισμούς, ενώ είναι υπεύθυνοι για ένα πλοίο που κοστίζει δισεκατομμύρια και στο οποίο βρίσκονται χιλιάδες επιβαίνοντες. Αναφορικά με τα κατώτερα πληρώματα είναι αναγκαία η γνώση ξένων γλωσσών, η συνεχής εκπαίδευση και η παροχή υπηρεσιών υψηλού επιπέδου στους πελάτες.
Μια ακόμη σημαντική εξέλιξη στην παγκόσμια αγορά κρουαζιέρας αποτελεί το ολοένα και μεγαλύτερο ενδιαφέρον για την προσέλκυση γυναικών. Ωστόσο εργατικά σωματεία υποστηριζουν ότι υπάρχει χώρος για περισσότερες γυναίκες μέσα σε ένα πλοίο, ακόμα και σε πιο δυναμικές θέσεις, όπως είναι η γέφυρα και το μηχανοστάσιο.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Με ταχύτατους ρυθμούς προχωρά το ναυπηγικό πρόγραμμα της Royal Caribbean, η οποία κατέγραψε ένα σημαντικό ορόσημο στην κατασκευή ενός ακόμα mega-κρουαζιερόπλοιου. Συγκεκριμένα, βάσει σχετικής…
H ρωσική εταιρεία Transneft που διαχειρίζεται μονοπωλιακά τους αγωγούς πετρελαίου στη Ρωσία προειδοποίησε τις εταιρείες εξόρυξης πετρελαίου ότι είναι πιθανόν μελλοντικά να μειώσουν την…
Το Εμπορικό και Βιομηχανικό Επιμελητήριο Πειραιώς τάσσεται υπέρ της πλήρους διαλεύκανσης της υπόθεσης που ξεσκέπασε η συντονισμένη έφοδος της ευρωπαϊκής εισαγγελίας και ζημιώνει την εικόνα του λιμανιού…
Με αμείωτο ρυθμό συνεχίζεται η επέκταση του στόλου της Sea Pioneer Shipping Corporation. Συγκεκριμένα, την Πέμπτη 18 Σεπτεμβρίου, η Sea Pioneer γιόρτασε στο Ναγκασάκι…
Αύξηση 4,6% προκύπτει και στην επιβατική κίνηση για το οκτάμηνο Ιανουαρίου-Αυγούστου 2025, στο σύνολο των αεροδρομίων της χώρας που διεξάγονται εμπορικές πτήσεις (39 αεροδρόμια:…
Με αμείωτο ενδιαφέρον συνεχίζονται οι συμφωνίες προμήθειας LNG στη διεθνή αγορά ενέργειας, με τις Woodside και Petronas να παίρνουν τη σκυτάλη. Συγκεκριμένα, η Woodside…
Για τον οικονομικό γίγαντα της Ασίας, η χαλυβουργία αποτελεί κορυφαία επιχειρηματική δραστηριότητα, η οποία εξυπηρετεί τόσο ίδιες ανάγκες της Κίνας όσο και άλλων οικονομιών,…
Καθώς η ναυτιλιακή βιομηχανία επιταχύνει τις προσπάθειες αποανθρακοποίησης, τα εναλλακτικά καύσιμα βρίσκονται στο επίκεντρο της ενεργειακής μετάβασης των πλοίων. Στο πλαίσιο αυτό, πρόσφατη έκθεση…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ