
H WorldACD δημοσιοποίησε την Τρίτη 31 Ιουλίου τα ευρήματά της για την πορεία των διά αέρος μεταφορών φορτιών κατά τον περασμένο Ιούνιο.
Συγκεκριμένα μετά από δύο χρόνια ο όγκος των φορτίων που μεταφέρθηκαν μέσω αέρος τον Ιούνιο παρέμεινε σχετικά σταθερός καθώς αυξήθηκε μόλις κατά 0,4% σε σχέση με το αντίστοιχο διάστημα πέρυσι. Από την άλλη, κατά το πρώτο εξάμηνο του 2018 ο όγκος αυξήθηκε κατά 3,7% συγκριτικά με το αντίστοιχο διάστημα πέρυσι.
Ωστόσο όπως επισημαίνει η WorldACD, οι προοπτικές για το β’ εξάμηνο του έτους δεν είναι σαφείς καθότι από την μία οι μεγάλες εταιρείες μεταφορών εμφανίζονται αισιόδοξες, από την άλλη πολλοί είναι αυτοί που ανησυχούν για τον αρνητικό αντίκτυπο που είναι δυνατό να επιφέρουν οι εμπορικές κυρώσεις Τραμπ στις παγκόσμιες εμπορικές ροές. Προφανώς και τα αποτελέσματα του Ιουνίου δεν αποτελούν ασφαλές δείγμα για το τι μέλει γενέσθαι για το υπόλοιπο του χρόνου.
Αναλύοντας γεωγραφικά το τοπίο για τις εμπορικές ροές δια αέρος, προκύπτει από την WorldACD ότι σε Αφρική, Ευρώπη Μέση Ανατολή και Νότια Ασία ο όγκος των φορτίων συρρικνώθηκε επίσης συγκριτικά με ένα χρόνο πριν, όπως παρουσιάζεται και στο πιο κάτω διάγραμμα:
Παράλληλα οι εξαγωγές φορτίων από αέρος από την Κίνα προς τις ΗΠΑ μειώθηκαν σημαντικά τον Ιούνιο (-5,9%), ακολουθώντας κατά κάποιον τρόπο την πορεία όλου του πρώτου εξαμήνου του 2018 (-2,9%) αντανακλώντας προφανώς την επιδείνωση στις σχέσεις των δύο μεγαλύτερων οικονομιών του κόσμου. Μειωμένες εμφανίστηκαν επίσης οι δια αέρος εμπορικές ροές από την Κίνα προς την Ευρώπη ενώ από τις ΗΠΑ προς την Ευρώπη το σκηνικό διαφοροποιείται καθώς σημειώθηκε αύξηση της τάξης του 3,7%, συγκριτικά με το αντίστοιχο διάστημα πέρσι.
Συμπεραίνεται λοιπόν ότι το πως θα κινηθεί το δια αέρος εμπόριο το επόμενο εξάμηνο δεν μπορεί σε καμία περίπτωση να εκτιμηθεί καθώς επηρεάζεται όπως και το δια θαλάσσης από πολλούς αστάθμητους παράγοντες.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Με ταχύτατους ρυθμούς προχωρά το ναυπηγικό πρόγραμμα της Royal Caribbean, η οποία κατέγραψε ένα σημαντικό ορόσημο στην κατασκευή ενός ακόμα mega-κρουαζιερόπλοιου. Συγκεκριμένα, βάσει σχετικής…
H ρωσική εταιρεία Transneft που διαχειρίζεται μονοπωλιακά τους αγωγούς πετρελαίου στη Ρωσία προειδοποίησε τις εταιρείες εξόρυξης πετρελαίου ότι είναι πιθανόν μελλοντικά να μειώσουν την…
Το Εμπορικό και Βιομηχανικό Επιμελητήριο Πειραιώς τάσσεται υπέρ της πλήρους διαλεύκανσης της υπόθεσης που ξεσκέπασε η συντονισμένη έφοδος της ευρωπαϊκής εισαγγελίας και ζημιώνει την εικόνα του λιμανιού…
Με αμείωτο ρυθμό συνεχίζεται η επέκταση του στόλου της Sea Pioneer Shipping Corporation. Συγκεκριμένα, την Πέμπτη 18 Σεπτεμβρίου, η Sea Pioneer γιόρτασε στο Ναγκασάκι…
Αύξηση 4,6% προκύπτει και στην επιβατική κίνηση για το οκτάμηνο Ιανουαρίου-Αυγούστου 2025, στο σύνολο των αεροδρομίων της χώρας που διεξάγονται εμπορικές πτήσεις (39 αεροδρόμια:…
Με αμείωτο ενδιαφέρον συνεχίζονται οι συμφωνίες προμήθειας LNG στη διεθνή αγορά ενέργειας, με τις Woodside και Petronas να παίρνουν τη σκυτάλη. Συγκεκριμένα, η Woodside…
Για τον οικονομικό γίγαντα της Ασίας, η χαλυβουργία αποτελεί κορυφαία επιχειρηματική δραστηριότητα, η οποία εξυπηρετεί τόσο ίδιες ανάγκες της Κίνας όσο και άλλων οικονομιών,…
Καθώς η ναυτιλιακή βιομηχανία επιταχύνει τις προσπάθειες αποανθρακοποίησης, τα εναλλακτικά καύσιμα βρίσκονται στο επίκεντρο της ενεργειακής μετάβασης των πλοίων. Στο πλαίσιο αυτό, πρόσφατη έκθεση…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ