
Δημοσιεύτηκε και φέτος ο δείκτης Παγκόσμιας Δουλείας επιβεβαιώνοντας για ακόμη φορά ότι τέτοιου είδους «σύγχρονα εγκλήματα» όχι μόνο δεν έχουν εκλείψει αλλά εντοπίζονται παντού ανά τον κόσμο, ακόμα και στις «θεωρητικά αναπτυγμένες» χώρες.
Η έρευνα που πραγματοποιήθηκε από κοινού από το ίδρυμα Walk Free, τον ILO και τον Διεθνή Οργανισμό Μετανάστευσης (ΙΟΜ) υποδεικνύει ότι στις μέρες μας πάνω από 40 εκατ. άντρες, γυναίκες και παιδιά αποτελούν έρμαια της σύγχρονης δουλείας. Τονίζεται ότι τα 25 εκατ. εξ’ αυτών των θυμάτων υποχρεώνονται σε καταναγκαστική εργασία και 15 εκατομμύρια σε καταναγκαστικό γάμο.
Παράλληλα από τα ευρήματα του δείκτη Παγκόσμιας Δουλείας προκύπτει ότι ένας στους 800 Αμερικανούς (ή 403.000 Αμερικανοί πολίτες) ζουν υπό καθεστώς δουλείας, αριθμός αυξημένος κατά επτά φορές από τις προηγούμενες εκτιμήσεις. Αντίστοιχα στο Ηνωμένο Βασίλειο ο αριθμός των «θυμάτων» παρουσιάζεται υψηλότερος κατά δώδεκα φορές από τις προηγούμενες εκτιμήσεις καθώς 136.000 Βρετανοί ζουν «υποδουλωμένοι».
Επισημαίνεται ότι οι χώρες με τα περισσότερα επιβεβαιωμένα φαινόμενα σύγχρονης δουλείας με φθίνουσα σειρά είναι οι εξής: Βόρεια Κορέα, Ερυθραία, Μπουρούντι, Κεντροαφρικανική Δημοκρατία, Αφγανιστάν, Μαυριτανία, Νότιο Σουδάν, Πακιστάν, Καμπότζη και Ιράν.
Αντιθέτως οι χώρες που λαμβάνουν τα περισσότερα μέτρα για την πάταξη της δουλείας είναι οι εξής: Ολλανδία, ΗΠΑ, Ηνωμένο Βασίλειο, Σουηδία, Βέλγιο, Κροατία, Ισπανία, Νορβηγία, Πορτογαλία και Μαυροβούνιο.
Τέλος ο Andrew Forrest, επιχειρηματίας, φιλάνθρωπος και εμπνευστής του δείκτη Παγκόσμιας Δουλείας τόνισε ότι το γεγονός ότι ακόμη και σε αναπτυγμένα κράτη εντοπίζονται τέτοιου είδους φαινόμενα θα πρέπει να μας αφυπνίσει ενώ επεσήμανε ότι θα πρέπει να λάβουμε δράση ώστε η σύγχρονη δουλεία να εξαφανιστεί διά παντός.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Αναβλήθηκαν για έναν χρόνο οι διαπραγματεύσεις στον IMO για το Net Zero Framework, μετά από μια επεισοδιακή συνεδρίαση που έλαβε χώρα σε περιβάλλον διαμάχης.…
Ο στόλος της εταιρείας Golden Star Ferries της οικογένειας Στεφάνου, ενισχύθηκε πρόσφατα με ένα ακόμη πλοίο, το οποίο και ολοκλήρωσε το παρθενικό του ταξίδι.…
Η τεχνολογία των ημιβυθιζόμενων γερανοφόρων σκαφών (SSCV) αποκτά ολοένα και μεγαλύτερη σημασία στα μεγάλα υπεράκτια έργα. Αυτό οφείλεται στο ότι συνδυάζει προηγμένες δυνατότητες ανύψωσης…
Η ανάπτυξη μιας νέας γενιάς υποδομών για τον ανεφοδιασμό πλοίων με καθαρή αμμωνία παίρνει σάρκα και οστά στα λιμάνια του Ρότερνταμ και του Βελγίου,…
Έπειτα από μία παρατεταμένη περίοδο κατακόρυφης πτώσης των ναύλων των containerships, η ναυλαγορά εμφάνισε σημάδια ζωής την τελευταία εβδομάδα. Συγκεκριμένα, ο δείκτης World Container…
Ασταμάτητη είναι η πίεση της ΗΠΑ κατά του νέου ρυθμιστικού πλαισίου του IMO, Net-Zero Framework, η ψήφιση του οποίου βρίσκεται στο τελικό στάδιο, με…
Ένα υπηρεσιακό σκάφος που μετέφερε μέλη του πληρώματος για να επιβιβαστούν σε δεξαμενόπλοιο ανατράπηκε στα ανοιχτά της Μοζαμβίκης στις 16 Οκτωβρίου. Σύμφωνα με πληροφορίες,…
Η Επιτροπή Ανταγωνισμού δημοσίευσε την Ενδιάμεση Έκθεση επί της Κλαδικής Έρευνας στην Ακτοπλοΐα, η οποία ξεκίνησε τον Απρίλιο του 2025. Η Ενδιάμεση Έκθεση παρουσιάζει…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ