
Δημοσιεύτηκε και φέτος ο δείκτης Παγκόσμιας Δουλείας επιβεβαιώνοντας για ακόμη φορά ότι τέτοιου είδους «σύγχρονα εγκλήματα» όχι μόνο δεν έχουν εκλείψει αλλά εντοπίζονται παντού ανά τον κόσμο, ακόμα και στις «θεωρητικά αναπτυγμένες» χώρες.
Η έρευνα που πραγματοποιήθηκε από κοινού από το ίδρυμα Walk Free, τον ILO και τον Διεθνή Οργανισμό Μετανάστευσης (ΙΟΜ) υποδεικνύει ότι στις μέρες μας πάνω από 40 εκατ. άντρες, γυναίκες και παιδιά αποτελούν έρμαια της σύγχρονης δουλείας. Τονίζεται ότι τα 25 εκατ. εξ’ αυτών των θυμάτων υποχρεώνονται σε καταναγκαστική εργασία και 15 εκατομμύρια σε καταναγκαστικό γάμο.
Παράλληλα από τα ευρήματα του δείκτη Παγκόσμιας Δουλείας προκύπτει ότι ένας στους 800 Αμερικανούς (ή 403.000 Αμερικανοί πολίτες) ζουν υπό καθεστώς δουλείας, αριθμός αυξημένος κατά επτά φορές από τις προηγούμενες εκτιμήσεις. Αντίστοιχα στο Ηνωμένο Βασίλειο ο αριθμός των «θυμάτων» παρουσιάζεται υψηλότερος κατά δώδεκα φορές από τις προηγούμενες εκτιμήσεις καθώς 136.000 Βρετανοί ζουν «υποδουλωμένοι».
Επισημαίνεται ότι οι χώρες με τα περισσότερα επιβεβαιωμένα φαινόμενα σύγχρονης δουλείας με φθίνουσα σειρά είναι οι εξής: Βόρεια Κορέα, Ερυθραία, Μπουρούντι, Κεντροαφρικανική Δημοκρατία, Αφγανιστάν, Μαυριτανία, Νότιο Σουδάν, Πακιστάν, Καμπότζη και Ιράν.
Αντιθέτως οι χώρες που λαμβάνουν τα περισσότερα μέτρα για την πάταξη της δουλείας είναι οι εξής: Ολλανδία, ΗΠΑ, Ηνωμένο Βασίλειο, Σουηδία, Βέλγιο, Κροατία, Ισπανία, Νορβηγία, Πορτογαλία και Μαυροβούνιο.
Τέλος ο Andrew Forrest, επιχειρηματίας, φιλάνθρωπος και εμπνευστής του δείκτη Παγκόσμιας Δουλείας τόνισε ότι το γεγονός ότι ακόμη και σε αναπτυγμένα κράτη εντοπίζονται τέτοιου είδους φαινόμενα θα πρέπει να μας αφυπνίσει ενώ επεσήμανε ότι θα πρέπει να λάβουμε δράση ώστε η σύγχρονη δουλεία να εξαφανιστεί διά παντός.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Στις 16 Νοεμβρίου 1916, το HMHS Britannic, επιταγμένο από το Βρετανικό Ναυαρχείο, για να μετατραπεί σε πλωτό νοσοκομείο κατά τον Α’ Παγκόσμιο Πόλεμο, ενώ έπλεε…
Καθώς ο «σκιώδης στόλος» βρίσκεται στη «μέγγενη» των δυτικών κυρώσεων, μια ριζοσπαστική απόφαση του μεγαλύτερου ιδιωτικού φορέα διαχείρισης λιμένων της Ινδίας έρχεται να εντείνει…
Η ναυτιλία ξηρού φορτίου βρίσκεται σε μια εποχή έντονων πιέσεων για μείωση εκπομπών και κόστους, κατά την οποία η βελτιστοποίηση κάθε μεμονωμένου ταξιδιού αποκτά…
Εκπρόσωπος των κινεζικών ενόπλων δυνάμεων προειδοποίησε στις 14 Σεπτεμβρίου τις Φιλιππίνες να αποφύγουν τις προκλήσεις στη Νότια Σινική Θάλασσα, μετά τη διεξαγωγή περιπολιών «ρουτίνας»…
Με γαλλικό άρωμα συνεχίζεται το μπαράζ συμφωνιών της εθνικής εταιρείας φυσικού αερίου της Νότιας Κορέας, KOGAS, για την εξασφάλιση εισαγωγών LNG. Συγκεκριμένα, σύμφωνα με…
Πρόοδος σημειώνεται στο μέτωπο της αποανθρακοποίησης του ναυτιλιακού κλάδου, με τη σύσταση ενός νέου, μη κερδοσκοπικού οργανισμού, ονόματι Global Ethanol Association (GEA). Όπως υποδηλώνει…
Την παράδοση 100 εμπορικών αεροσκαφών ετησίως από το 2028 αναμένει να επιτύχει η Embraer, σύμφωνα με δηλώσεις του CEO της στο Reuters, o οποίος…
Στον απόηχο της πρόσφατης απόφασης του OPEC+ να αυξήσει την παραγωγή του, ο Οργανισμός δημοσίευσε τις εκτιμήσεις του για τις προοπτικές της παγκόσμιας αγοράς…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ