
Ο Διεθνής Ναυτιλιακός Οργανισμός (IMO), στο πλαίσιο της πρόσφατης συνάντησης του Συμβουλίου του Οργανισμού στο Λονδίνο, ανακοίνωσε ότι το θέμα του εορτασμού της Παγκόσμιας Ημέρας για τον Ναυτικό το 2019 θα είναι το “Empowering Women in the Maritime Community”.
Στόχος του IMO είναι η αφύπνιση της παγκόσμιας ναυτιλιακής κοινότητας και όχι μόνο, αναφορικά με τη σημασία της ισότητας των φύλων, αλλά και της συνεισφοράς των γυναικών στη ναυτιλία.
Σε ανακοίνωση του IMO επισημαίνεται ότι παρά το γεγονός ότι η ναυτιλία αποτελούσε ανέκαθεν μία ανδροκρατούμενη βιομηχανία, ο Οργανισμός κάνει συντονισμένες προσπάθειες προκειμένου να καταστήσει δυναμική την παρουσία των γυναικών στη ναυτιλία καθώς και να εκπροσωπούνται επάξια από φορείς και οργανισμούς.
Προς την υποστήριξη του ρόλου της γυναίκας αλλά και της ισχυρής εκπροσώπησής της το Συμβούλιο του IMO ενέκρινε την αίτηση του μη κερδοσκοπικού οργανισμού, WISTA International (Women’s International Shipping and Trading Association) για παραχώρηση συμβουλευτικής θέσης στον Διεθνή Ναυτιλιακό Οργανισμό.
Η κ. Δέσποινα Παναγιώτου Θεοδοσίου, πρόεδρος της WISTA International, ανέφερε χαρακτηριστικά: «Το συμβουλευτικό status μας δίνει τη δυνατότητα να ενισχύσουμε ακόμα περισσότερο τις προσπάθειές μας για ποικιλομορφία στη ναυτιλία και ενδυνάμωση των γυναικών στον τομέα αυτό, συμβάλλοντας έτσι στην επίτευξη των κύριων στόχων μας». Η ίδια προσέθεσε επίσης: «Μπορούμε τώρα να συμμετέχουμε επισήμως στο διάλογο που υπάρχει για την ενδυνάμωση του τομέα της ναυτιλίας, σημαντικό στοιχείο της οποίας είναι η ενθάρρυνση περισσότερων γυναικών να κυνηγήσουν μια καριέρα στη ναυτιλία είτε αυτή είναι στη στεριά είτε στη θάλασσα. Οι προσπάθειες της WISTA υποστηρίζουν τις γενικές αρχές του Στρατηγικού Σχεδίου του ΙΜΟ, και ειδικότερα την προβολή της Ισότητας των Φύλων και την ενδυνάμωση των γυναικών.»
Φωτό: Ελένη Γλυκοφρίδη
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Το Ro-Ro segment, ως γνωστόν, χαρακτηρίζεται παραδοσιακά από μηχανοστάσιο στην πρύμνη, κάτω από το κύριο κατάστρωμα. Η διάταξη αυτή διευκολύνει την απευθείας μετάδοση ισχύος…
Απώλειες κατέγραψε η ναυλαγορά των LNG carriers την περασμένη εβδομάδα, με τους ναύλους να υποχωρούν ελαφρά. Σύμφωνα με έκθεση της ναυλομεσιτικής Fearnleys, το κόστος…
«Ανοιχτή πληγή» αποτελεί η δασμολογική πολιτική των ΗΠΑ (και) για την παγκόσμια αγορά πετροχημικών, η οποία προσπαθεί ακόμη να ανακάμψει από τους σκοπέλους των…
Στον «πυρετό» της ανάπτυξης λιμενικών υποδομών της ασιατικής υποηπείρου εντάσσεται πλέον και το Μπανγκλαντές, με το πλάνο της χώρας για τη δημιουργία λιμένα βαθέων…
Ένα σημαντικό ορόσημο στην πορεία αποανθρακοποίησης του κλάδου της κρουαζιέρας κατεγράφη πρόσφατα στα ναυπηγεία της ιταλικής Fincantieri. Συγκεκριμένα, βάσει σχετικής ανάρτησης στα μέσα κοινωνικής…
Η πορεία της ναυτιλιακής βιομηχανίας προς την αποανθρακοποίηση συνιστά ένα από τα πλέον φλέγοντα ζητήματα που απασχολούν τη διεθνή ναυτιλιακή κοινότητα. Στο πλαίσιο αυτό,…
Τη σκυτάλη από τον πρόεδρο Τραμπ παίρνει το Μεξικό αναφορικά με την επιβολή δασμών, καθώς ανακοίνωσε δασμούς ύψους 50% στις εισαγωγές αυτοκινήτων από την…
Η επέκταση των δραστηριοτήτων της JERA σε διεθνές επίπεδο συνεχίζεται με ταχύτατους ρυθμούς, με τον ιαπωνικό κολοσσό ενέργειας να πραγματοποιεί νέα «στάση», αυτή τη…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ