
Μειωμένες εμφανίστηκαν οι παραγγελίες νεότευκτων κατά το πρώτο τρίμηνο του έτους καθώς άγγιξαν σε αξία τα $10δις, αντανακλώντας με αυτόν τον τρόπο τον «σκεπτικισμό» για επενδύσεις σε πλοία νέας γενιάς. Όπως επισημαίνει στην έρευνά της η VesselsValue, οι παραγγελίες νεότευκτων κατά το εν λόγω διάστημα «κατρακύλησαν» στα χαμηλότερα επίπεδα από τις αρχές του 2016, όπως προκύπτει και από το παρακάτω γράφημα:

Οι παραγγελίες πλοίων στην αγορά ξηρού φορτίου αλλά και LNG υπήρξαν ελαφρώς υψηλότερες, καθώς όπως τονίζει η VesselsValue στις συγκεκριμένες αγορές τα κέρδη κινήθηκαν σε υψηλότερα επίπεδα. Αντιθέτως, στην αγορά των δεξαμενόπλοιων, τα κέρδη εμφανίστηκαν χαμηλότερα κατά την ίδια περίοδο συμπαρασύροντας με αυτόν τον τρόπο και τις παραγγελίες νεότευκτων. Ενδεικτικά τα παραπάνω παρουσιάζονται στο γράφημα πιο κάτω:
Παράλληλα σημαντικό ρόλο στην μειωμένη δραστηριότητα γύρω από τα νεότευκτα έπαιξαν και τα ναυπηγεία, καθώς οι υψηλές τιμές χάλυβα, το συρρικνωμένο εργατικό δυναμικό τους, ειδικά στην Κορέα και στην Κίνα και η απροθυμία των πιστωτών των ναυπηγείων να εκτεθούν σε χαμηλότερα περιθώρια κέρδους συνέβαλαν στο να μειωθεί το ενδιαφέρον των πλοιοκτητών για νέες παραγγελίες.
Ο παγκόσμιος εμπορικός πόλεμος αναφέρεται από τη VesselsValue ως μια επιπρόσθετη αιτία για τις μειωμένες παραγγελίες πλοίων ιδιαίτερα στις αγορές ξηρού φορτίου και εμπορευματοκιβωτίων οι οποίες επηρεάζονται άμεσα από τις υψηλότερες τιμές καταναλωτικών αγαθών που προκύπτουν από τους δασμούς εισαγωγών των προϊόντων αυτών.
Τέλος, είναι σημαντικό ότι το κλίμα φαίνεται να αντιστρέφεται σταδιακά γύρω από τα νεότευκτα γεγονός που μας υπενθυμίζει για ακόμη μία φορά την κυκλικότητα που χαρακτηρίζει την ναυτιλιακή βιομηχανία αλλά ενδεχομένως δώσει και την απαραίτητη ώθηση στις παραγγελίες εφεξής.
Φωτό: ΑΠΕ-ΜΠΕ
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών





Με πανηγυρική συμμετοχή και απαρτία που ξεπέρασε το ιστορικό όριο των 2.392 εξουσιοδοτημένων ψήφων ολοκληρώθηκε την Πέμπτη 13 Νοεμβρίου 2025 η 47η Τακτική Γενική…

Την ενίσχυση του στόλου της με το νεότευκτο «Maran Gas Syros» ανακοίνωσε νωρίτερα η Maran Gas Maritime του Ομίλου Αγγελικούση. Το νεότευκτο LNG carrier…

Η διαχρονικά ισχυρή ναυτιλιακή σχέση μεταξύ Ελλάδας και Ιαπωνίας, καθώς και ο αμοιβαίος σεβασμός μεταξύ των δύο χωρών, αποτυπώθηκαν καθ’ όλη τη διάρκεια του…

Σε μια εποχή όπου η προστασία του θαλάσσιου περιβάλλοντος αποτελεί πιο επιτακτική ανάγκη από ποτέ, η HELMEPA συνεχίζει να αποδεικνύει ότι η συλλογική δέσμευση…

Το Διοικητικό Συμβούλιο του ABS εξέλεξε τον John McDonald ως νέο Πρόεδρο και Διευθύνοντα Σύμβουλο του, σε συνεδρίαση του διοικητικού συμβουλίου στις 11 Νοεμβρίου.…

Μια καινοτόμος τεχνολογία θαλάσσιας δέσμευσης άνθρακα, βασισμένη στη φυσική διεργασία της αντίδρασης διοξειδίου του άνθρακα με ασβεστόλιθο και θαλασσινό νερό, προωθείται προς εφαρμογή στη…

Το Συμβούλιο Ασφαλείας του ΟΗΕ αναμένεται να ψηφίσει σήμερα επί σχεδίου Ψηφίσματος του Ηνωμένου Βασιλείου για την ανανέωση του καθεστώτος κυρώσεων στην Υεμένη για…

Το Στέιτ Ντιπάρτμεντ ενέκρινε την πιθανή πώληση στην Ταϊβάν ανταλλακτικών για μαχητικά και μεταγωγικά αεροσκάφη και υπηρεσίες υποστήριξης έναντι τιμήματος 330 εκατομμυρίων δολαρίων, ανακοίνωσε…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ