
Μειωμένες εμφανίστηκαν οι παραγγελίες νεότευκτων κατά το πρώτο τρίμηνο του έτους καθώς άγγιξαν σε αξία τα $10δις, αντανακλώντας με αυτόν τον τρόπο τον «σκεπτικισμό» για επενδύσεις σε πλοία νέας γενιάς. Όπως επισημαίνει στην έρευνά της η VesselsValue, οι παραγγελίες νεότευκτων κατά το εν λόγω διάστημα «κατρακύλησαν» στα χαμηλότερα επίπεδα από τις αρχές του 2016, όπως προκύπτει και από το παρακάτω γράφημα:
Οι παραγγελίες πλοίων στην αγορά ξηρού φορτίου αλλά και LNG υπήρξαν ελαφρώς υψηλότερες, καθώς όπως τονίζει η VesselsValue στις συγκεκριμένες αγορές τα κέρδη κινήθηκαν σε υψηλότερα επίπεδα. Αντιθέτως, στην αγορά των δεξαμενόπλοιων, τα κέρδη εμφανίστηκαν χαμηλότερα κατά την ίδια περίοδο συμπαρασύροντας με αυτόν τον τρόπο και τις παραγγελίες νεότευκτων. Ενδεικτικά τα παραπάνω παρουσιάζονται στο γράφημα πιο κάτω:
Παράλληλα σημαντικό ρόλο στην μειωμένη δραστηριότητα γύρω από τα νεότευκτα έπαιξαν και τα ναυπηγεία, καθώς οι υψηλές τιμές χάλυβα, το συρρικνωμένο εργατικό δυναμικό τους, ειδικά στην Κορέα και στην Κίνα και η απροθυμία των πιστωτών των ναυπηγείων να εκτεθούν σε χαμηλότερα περιθώρια κέρδους συνέβαλαν στο να μειωθεί το ενδιαφέρον των πλοιοκτητών για νέες παραγγελίες.
Ο παγκόσμιος εμπορικός πόλεμος αναφέρεται από τη VesselsValue ως μια επιπρόσθετη αιτία για τις μειωμένες παραγγελίες πλοίων ιδιαίτερα στις αγορές ξηρού φορτίου και εμπορευματοκιβωτίων οι οποίες επηρεάζονται άμεσα από τις υψηλότερες τιμές καταναλωτικών αγαθών που προκύπτουν από τους δασμούς εισαγωγών των προϊόντων αυτών.
Τέλος, είναι σημαντικό ότι το κλίμα φαίνεται να αντιστρέφεται σταδιακά γύρω από τα νεότευκτα γεγονός που μας υπενθυμίζει για ακόμη μία φορά την κυκλικότητα που χαρακτηρίζει την ναυτιλιακή βιομηχανία αλλά ενδεχομένως δώσει και την απαραίτητη ώθηση στις παραγγελίες εφεξής.
Φωτό: ΑΠΕ-ΜΠΕ
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Ο αρχηγός του Γενικού Επιτελείου Ναυτικού (ΓΕΝ) αντιναύαρχος Δημήτριος Ελευθέριος Κατάρας ΠΝ, επισκέφθηκε, από 7 έως 13 Οκτωβρίου, τις Ηνωμένες Πολιτείες Αμερικής μετά από…
Ένα δεξαμενόπλοιο που βρισκόταν σε ναυπηγείο της δυτικής Ινδονησίας για επισκευές τυλίχθηκε στις φλόγες σήμερα το πρωί με αποτέλεσμα να χάσουν τη ζωή τους…
Στην τελετή εγκαινίων του νέου Ογκολογικού Κέντρου στο Πανεπιστημιακό Γενικό Νοσοκομείο «Αττικόν» παρέστη το πρωί ο πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης και στη συνέχεια επισκέφτηκε το…
Η Κίνα αποτελεί τον μεγαλύτερο καταναλωτή αργού πετρελαίου διεθνώς. Καθώς ο οικονομικός γίγαντας της Ασίας επιδιώκει να εξασφαλίσει ενεργειακά αποθέματα, αναδύεται η ανάγκη για…
Atlantas Ship Management (ASM), a leading ship management company headquartered in London, operate a fleet of 40+ vessels and expect this to grow to…
Νέοι ορίζοντες ανοίγονται για την Wah Kwong Maritime Transport στις διά θαλάσσης μεταφορές χύδην ξηρών φορτίων, μέσα από ένα καινοτόμο επιχειρηματικό μοντέλο με «άρωμα»…
«Ξεκινώντας με την προμήθεια των νέων οχημάτων που παραλάβαμε σήμερα, ανακοινώνουμε ότι στους επόμενους μήνες το Λιμενικό Σώμα και το υπουργείο Ναυτιλίας και Νησιωτικής…
Η Ινδία κάνει ένα αποφασιστικό βήμα προς τη βιώσιμη ναυτιλιακή και ενεργειακή της μετάβαση, αναγνωρίζοντας τρία μεγάλα λιμάνια, το Deendayal (Γκουτζαράτ), το V.O. Chidambaranar…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ