
Επανέρχεται στο προσκήνιο, όπως προκύπτει από την επίσημη ανακοίνωση του IMO, η συζήτηση περί πιθανής συμπερίληψης και της Μεσογείου στις Περιοχές Ελέγχου Εκπομπών (ECA).
Συγκεκριμένα, στην ανακοίνωση του ΙΜΟ σημειώνεται ότι θα διεξαχθεί μία νέα μελέτη με σκοπό να εκτιμηθούν τα πλεονεκτήματα, τα κόστη αλλά και η σκοπιμότητα της εφαρμογής μίας Περιοχής Ελέγχου Εκπομπών (ECA) για τον περιορισμό των οξειδίων του θείου (SOx) από τα πλοία στη Μεσόγειο. Μεταξύ των άλλων στο πλαίσιο της έρευνας θα εξεταστούν τα πιθανά οφέλη στην υγεία των ανθρώπων που κατοικούν στην Μεσόγειο καθώς και τις επιπτώσεις στα κόστη που θα κληθούν να επωμιστούν οι πλοιοκτήτες.
Το Περιφερειακό Κέντρο Καταπολέμησης της Ρύπανσης της Μεσογείου Θαλάσσης (REMPEC) του ΙΜΟ συντονίζει τόσο την τεχνική μελέτη όσο και την μελέτη σκοπιμότητας για να εξεταστεί η δυνατότητα χαρακτηρισμού της Μεσογείου ή τμημάτων αυτής ως SOx-ECA στο πλαίσιο της σύμβασης του IMO για την πρόληψη της ρύπανσης (MARPOL) Παράρτημα VI.
Να σημειωθεί ότι μέχρι στιγμής υπάρχουν τέσσερις Περιοχές Ελέγχου Εκπομπών (ECAs): η Βαλτική Θάλασσα, η Βόρεια Θάλασσα, η NAECA (η Περιοχή Ελέγχου Εκπομπών της Βορείου Αμερικής), και η US Caribbean ECA, η οποία περιλαμβάνει κυρίως την αμερικανική ακτή της Καραϊβικής θάλασσας.
Στις Περιοχές Ελέγχου Εκπομπών το όριο του θείου για τα καύσιμα που χρησιμοποιούν τα πλοία είναι 0,10% κατά μάζα (m/m), ενώ εκτός αυτών των περιοχών το όριο είναι σήμερα 3,5% m/m, και το οποίο πρόκειται να μειωθεί στο 0,50% m/m από την 1η Ιανουαρίου 2020.
Μία διεθνής κοινοπραξία υπό την ηγεσία της EERA (Energy & Environmental Research Associates) υπέγραψε τον Ιούνιο τη σύμβαση με το REMPEC για την διεξαγωγή της μελέτης, η οποία θα ολοκληρωθεί την άνοιξη του 2019. Η χρηματοδότηση της μελέτης, την οποία το REMPEC θα παρουσιάσει στην Επιτροπή του IMO για την Προστασία του Θαλάσσιου Περιβάλλοντος (MEPC), προέρχεται από το Μεσογειακό Ταμείο Αρωγής, το Ολοκληρωμένο Πρόγραμμα Τεχνικής Συνεργασίας του IMO και από την εθελοντική συνεισφορά της κυβέρνησης της Ιταλίας.
Φωτό: ΙΜΟ
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών






Ο Ντ. Τραμπ διατάσσει «πλήρη και απόλυτο αποκλεισμό» των δεξαμενόπλοιων που κινούνται προς και από τη Βενεζουέλα. Ο Ντόναλντ Τραμπ διεμήνυσε χθες Τρίτη ότι…

Σε μια σημαντική κίνηση ανανέωσης του στόλου της, η Hapag-Lloyd υπέγραψε συμβόλαιο με τα κινεζικά ναυπηγεία CIMC Raffles για τη ναυπήγηση οκτώ νέων πλοίων…

Η τεχνολογία των ηλεκτροχημικών κυψελών καυσίμου υδρογόνου μεγάλης ισχύος εξελίσσεται σε καθοριστικό μοχλό του πράσινου μετασχηματισμού της ναυτιλίας, επιτρέποντας εγκαταστάσεις επιπέδου μεγαβάτ σε ποντοπόρα…

Αλλαγή σκυτάλης στην ηγεσία της European Shipowners | ECSA, καθώς ο Mikki Koskinen από τη Φινλανδία εξελέγη νέος Πρόεδρος, με τον Νικόλα Βενιάμη να…

Σημαντικές αλλαγές στο μείγμα των φορτίων που μεταφέρουν τα Capesize καταγράφονται τα τελευταία χρόνια. Όπως χαρακτηριστικά αναφέρει η Drewry, ενώ οι όγκοι φορτίων που…

Την υπογραφή σύμβασης προμήθειας ηλεκτρικής ενέργειας, διάρκειας 21 ετών, με την Google ανακοίνωσε η TotalEnergies, δεσμευόμενη για την παροχή ενός TWh ανανεώσιμης ενέργειας προς…

Η τεχνολογία πλήρους ηλεκτροκίνησης πλοίων, βασισμένη σε συστήματα αποθήκευσης ενέργειας μεγάλης κλίμακας και ηλεκτρική πρόωση υψηλής ισχύος, πέρασε σε νέα ιστορική φάση στις 14…

Την πρώτη ετήσια πτώση από το 2020 καταγράφουν οι παγκόσμιες διά θαλάσσης αποστολές θερμικού άνθρακα, με τον συνολικό όγκο να διαμορφώνεται στους 945 εκατ.…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ