
Επανέρχεται στο προσκήνιο, όπως προκύπτει από την επίσημη ανακοίνωση του IMO, η συζήτηση περί πιθανής συμπερίληψης και της Μεσογείου στις Περιοχές Ελέγχου Εκπομπών (ECA).
Συγκεκριμένα, στην ανακοίνωση του ΙΜΟ σημειώνεται ότι θα διεξαχθεί μία νέα μελέτη με σκοπό να εκτιμηθούν τα πλεονεκτήματα, τα κόστη αλλά και η σκοπιμότητα της εφαρμογής μίας Περιοχής Ελέγχου Εκπομπών (ECA) για τον περιορισμό των οξειδίων του θείου (SOx) από τα πλοία στη Μεσόγειο. Μεταξύ των άλλων στο πλαίσιο της έρευνας θα εξεταστούν τα πιθανά οφέλη στην υγεία των ανθρώπων που κατοικούν στην Μεσόγειο καθώς και τις επιπτώσεις στα κόστη που θα κληθούν να επωμιστούν οι πλοιοκτήτες.
Το Περιφερειακό Κέντρο Καταπολέμησης της Ρύπανσης της Μεσογείου Θαλάσσης (REMPEC) του ΙΜΟ συντονίζει τόσο την τεχνική μελέτη όσο και την μελέτη σκοπιμότητας για να εξεταστεί η δυνατότητα χαρακτηρισμού της Μεσογείου ή τμημάτων αυτής ως SOx-ECA στο πλαίσιο της σύμβασης του IMO για την πρόληψη της ρύπανσης (MARPOL) Παράρτημα VI.
Να σημειωθεί ότι μέχρι στιγμής υπάρχουν τέσσερις Περιοχές Ελέγχου Εκπομπών (ECAs): η Βαλτική Θάλασσα, η Βόρεια Θάλασσα, η NAECA (η Περιοχή Ελέγχου Εκπομπών της Βορείου Αμερικής), και η US Caribbean ECA, η οποία περιλαμβάνει κυρίως την αμερικανική ακτή της Καραϊβικής θάλασσας.
Στις Περιοχές Ελέγχου Εκπομπών το όριο του θείου για τα καύσιμα που χρησιμοποιούν τα πλοία είναι 0,10% κατά μάζα (m/m), ενώ εκτός αυτών των περιοχών το όριο είναι σήμερα 3,5% m/m, και το οποίο πρόκειται να μειωθεί στο 0,50% m/m από την 1η Ιανουαρίου 2020.
Μία διεθνής κοινοπραξία υπό την ηγεσία της EERA (Energy & Environmental Research Associates) υπέγραψε τον Ιούνιο τη σύμβαση με το REMPEC για την διεξαγωγή της μελέτης, η οποία θα ολοκληρωθεί την άνοιξη του 2019. Η χρηματοδότηση της μελέτης, την οποία το REMPEC θα παρουσιάσει στην Επιτροπή του IMO για την Προστασία του Θαλάσσιου Περιβάλλοντος (MEPC), προέρχεται από το Μεσογειακό Ταμείο Αρωγής, το Ολοκληρωμένο Πρόγραμμα Τεχνικής Συνεργασίας του IMO και από την εθελοντική συνεισφορά της κυβέρνησης της Ιταλίας.
Φωτό: ΙΜΟ
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Τάσεις σταθερότητας καταγράφονται στη ναυλαγορά των LPG carriers, με τους ναύλους των VLGCs να παραμένουν σε παρεμφερή επίπεδα, σε εβδομαδιαία βάση, την εβδομάδα με…
Η πλωτή μονάδα αποθήκευσης και επαναεριοποίησης υγροποιημένου φυσικού αερίου (FSRU) με την ονομασία «Energos Eskimo» απέπλευσε την Τετάρτη 4 Ιουνίου από το λιμάνι της…
Το Συμβούλιο Υπουργών Μεταφορών της ΕΕ κατέληξε σε συμφωνία την Πέμπτη 5 Ιουνίου, για την αναθεώρηση των δικαιωμάτων των επιβατών αεροπορικών μεταφορών και την…
Ανάπτυξη 2,2% καταγράφηκε στην ελληνική οικονομία το α’ τρίμηνο του 2025 σε σύγκριση με το αντίστοιχο τρίμηνο του 2024, ενώ σε σχέση με το…
Τη δημιουργία του «NLS Port-La-Nouvelle», του πρώτου λιμενικού σταθμού διαχείρισης αυτοκινήτων του Ομίλου Neptune, που θα λειτουργήσει στο λιμάνι του Port-La-Nouvelle, στη Νότια Γαλλία…
Σε συναγερμό βρίσκεται ο κλάδος της αυτοκινητοβιομηχανίας στην Ευρώπη, ελέω των πρόσφατων περιορισμών στις εξαγωγές σπάνιων μεταλλευμάτων από την Κίνα, η οποία ελέγχει περίπου…
Στην ενίσχυση της ανάπτυξης της ναυπηγικής βιομηχανίας εστιάζει η Μαδρίτη, καθώς η ισπανική κυβέρνηση ανακοίνωσε την παράταση προγράμματος οικονομικής στήριξης για τα εγχώρια ναυπηγεία.…
Σε ιστορικά υψηλά επίπεδα οδεύουν οι παγκόσμιες ενεργειακές επενδύσεις το 2025, παρά την οικονομική αβεβαιότητα και τις συνεχιζόμενες γεωπολιτικές εντάσεις σε διεθνές επίπεδο. Συγκεκριμένα,…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ