
Στο πλαίσιο της 51ής συνάντησής της, η Επιτροπή του Paris MoU ανακοίνωσε την επικαιροποιημένη Λευκή, Γκρι και Μαύρη Λίστα του 2017, αναφορικά με τις επιδόσεις των σημαιών κρατών, καθώς και των αναγνωρισμένων διεθνών ναυτιλιακών οργανισμών.
Οι λίστες περιλαμβάνουν τις σημαίες των κρατών ανάλογα με το επίπεδο της ποιότητάς τους μετά τις επιθεωρήσεις που κάνουν οι αρμόδιοι ελεγκτές. Η κατάταξη των σημαιών στην κάθε λίστα βασίζεται στον αριθμό των επιθεωρήσεων και των κρατήσεων που έχουν πραγματοποιηθεί σε ένα διάστημα 3 ετών.
Όπως έχει προκύψει από τις επικαιροποιημένες λίστες, 40 σημαίες κρατών εντάσσονται στη Λευκή λίστα, μεταξύ των οποίων η Ελλάδα, η Γαλλία, η Ολλανδία, η Δανία, η Ιταλία, η Ιρλανδία, η Σιγκαπούρη, το Χονγκ Κονγκ, το Βέλγιο, η Κίνα, η Μάλτα, η Ιαπωνία, η Κροατία, ο Παναμάς, η Λιβερία, οι νήσοι Μάρσαλ, η Τουρκία, κ.ά. Να σημειωθεί ότι η Ελλάδα βρίσκεται στην 24η θέση, συγκριτικά με την 17η θέση στην οποία βρισκόταν πέρυσι.
Η Γκρι λίστα του Paris MoU περιλαμβάνει 20 σημαίες, όπως οι ΗΠΑ, η Αλγερία, το Καζακστάν, η Ταϊλάνδη, η Αίγυπτος, το Ιράν, η Αλβανία, η Τυνησία, κ.ά.
Η Μαύρη λίστα περιέχει 13 σημαίες οι οποίες είναι η Μπελίζ, η Σιέρα Λεόνε, η Καμπότζη, η Μολδαβία, η Τανζανία, το Παλάου, οι νήσοι Κουκ, το νησιωτικό κράτος Άγιος Χριστόφορος και Νέβις, η Ουκρανία, οι Κομόρες, η Λαϊκή Δημοκρατία του Κονγκό το Τόγκο και η νήσος Βανουάτου.
Συγκριτικά με τις αντίστοιχες λίστες του 2016, οι σημαίες των κρατών που κατατάσσονται στη λευκή λίστα του Paris MoU του 2017 έχουν μειωθεί κατά 2 σε σχέση με τη λίστα του 2016, καθώς το Ιράν, το Καζακστάν, οι ΗΠΑ και η Ρωσία από τη Λευκή Λίστα που ήταν πέρυσι «έπεσαν» στη Γκρι Λίστα φέτος. Από την άλλη η Ν. Κορέα και η Πολωνία οι οποίες ήταν στη γκρι λίστα πέρυσι, πλέον βρίσκονται στη Λευκή.
Η νήσος Τουβαλού κατατάσσεται στην Γκρι Λίστα, ενώ πέρυσι δεν ήταν σε κάποια λίστα, ενώ η Ουκρανία εισήλθε στη Μαύρη Λίστα, ενώ το περασμένο έτος βρισκόταν στη Γκρι Λίστα.
Παρακάτω παρατίθενται οι επικαιροποιημένες λίστες του Paris MoU για τις σημαίες των κρατών, οι οποίες θα τεθούν σε ισχύ από την 1η Ιουλίου 2018.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Στις 16 Νοεμβρίου 1916, το HMHS Britannic, επιταγμένο από το Βρετανικό Ναυαρχείο, για να μετατραπεί σε πλωτό νοσοκομείο κατά τον Α’ Παγκόσμιο Πόλεμο, ενώ έπλεε…
Καθώς ο «σκιώδης στόλος» βρίσκεται στη «μέγγενη» των δυτικών κυρώσεων, μια ριζοσπαστική απόφαση του μεγαλύτερου ιδιωτικού φορέα διαχείρισης λιμένων της Ινδίας έρχεται να εντείνει…
Η ναυτιλία ξηρού φορτίου βρίσκεται σε μια εποχή έντονων πιέσεων για μείωση εκπομπών και κόστους, κατά την οποία η βελτιστοποίηση κάθε μεμονωμένου ταξιδιού αποκτά…
Εκπρόσωπος των κινεζικών ενόπλων δυνάμεων προειδοποίησε στις 14 Σεπτεμβρίου τις Φιλιππίνες να αποφύγουν τις προκλήσεις στη Νότια Σινική Θάλασσα, μετά τη διεξαγωγή περιπολιών «ρουτίνας»…
Με γαλλικό άρωμα συνεχίζεται το μπαράζ συμφωνιών της εθνικής εταιρείας φυσικού αερίου της Νότιας Κορέας, KOGAS, για την εξασφάλιση εισαγωγών LNG. Συγκεκριμένα, σύμφωνα με…
Πρόοδος σημειώνεται στο μέτωπο της αποανθρακοποίησης του ναυτιλιακού κλάδου, με τη σύσταση ενός νέου, μη κερδοσκοπικού οργανισμού, ονόματι Global Ethanol Association (GEA). Όπως υποδηλώνει…
Την παράδοση 100 εμπορικών αεροσκαφών ετησίως από το 2028 αναμένει να επιτύχει η Embraer, σύμφωνα με δηλώσεις του CEO της στο Reuters, o οποίος…
Στον απόηχο της πρόσφατης απόφασης του OPEC+ να αυξήσει την παραγωγή του, ο Οργανισμός δημοσίευσε τις εκτιμήσεις του για τις προοπτικές της παγκόσμιας αγοράς…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ