
Το Διεθνές Ναυτιλιακό Επιμελητήριο (ICS) εξέδωσε ανακοίνωση σύμφωνα με την οποία η ναυτιλιακή βιομηχανία, καθώς και οι ενώσεις και οι οργανισμοί που την εκπροσωπούν σε διεθνές επίπεδο θα πρέπει να προετοιμαστούν κατάλληλα και εγκαίρως αναφορικά με τις προκλήσεις της εφαρμογής του sulphur cap.
Τον ερχόμενο Ιούλιο αναμένεται να πραγματοποιηθεί στον Λονδίνο συνάντηση των κρατών μελών του IMO σχετικά με την διεθνή νομοθεσία για καύσιμα χαμηλής περιεκτικότητας σε θείο, η οποία αναμένεται να τεθεί σε ισχύ από την 1η Ιανουαρίου του 2020.
Στην ανακοίνωσή του ο ICS αναφέρει ότι οι παραπάνω φορείς έχουν υποβάλει προτάσεις και ερωτήματα με στόχο την ομαλή εφαρμογή από μέρους της διεθνούς ναυτιλιακής βιομηχανίας των αυστηρών περιβαλλοντικών απαιτήσεων.
Στις προτάσεις αυτές περιλαμβάνονται μεταξύ άλλων:
· μια τυποποιημένη μορφή ενός σχεδίου για την εφαρμογή του sulphur cap από τα πλοία, καθώς και ενέργειες που πρέπει να αναληφθούν προκειμένου να διασφαλιστεί η συμμόρφωση των πλοίων με τη διεθνή νομοθεσία,
· ζητήματα ασφάλειας που συνδέονται με τα καύσιμα που θα είναι συμβατά με το sulphur cap,
· ένα προσχέδιο για την αναφορά μη διαθεσιμότητας καυσίμων,
· προτάσεις για τροποποιήσεις του παραρτήματος Annex VI της Marpol προκειμένου να προβλέπονται σημεία δειγματοληψίας για καύσιμα,
· ζητήματα επαλήθευσης και μηχανισμοί ελέγχου.
Στην ανακοίνωσή του ο ICS δεν παρέλειψε να αναφέρει ότι η ναυτιλιακή βιομηχανία δεσμεύεται πλήρως προς την επιτυχή εφαρμογή της διεθνής νομοθεσίας για καύσιμα χαμηλής περιεκτικότητας σε θείο και καλωσορίζει τα σημαντικά περιβαλλοντικά οφέλη που θα προκύψουν από την υλοποίησή της.
Το Διεθνές Ναυτιλιακό Επιμελητήριο αναγνωρίζει ωστόσο ότι η συμμόρφωση σε παγκόσμια κλίμακα του sulphur cap είναι αρκετά περίπλοκη καθώς υπάρχουν ζητήματα προς επίλυση τα οποία αφορούν μεταξύ άλλων την ύπαρξη και επάρκεια των κατάλληλων ναυτιλιακών καυσίμων με τα οποία θα εφοδιαστούν τα πλοία.
Επίσης πρόκληση σημαντική αποτελεί το γεγονός ότι αναμένεται άμεση εφαρμογή της διεθνούς περιβαλλοντικής νομοθεσίας, χωρίς να προβλέπεται κάποια μεταβατική περίοδος.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών





Οι κρατικές πετρελαϊκές εταιρείες της Κίνας ανέστειλαν τις αγορές ρωσικού πετρελαίου που μεταφέρεται δια θαλάσσης μετά τις κυρώσεις που επέβαλαν οι Ηνωμένες Πολιτείες στις…

Η Διεθνής Ένωση Εταιρειών Κρουαζιέρας (CLIA), η ηγετική φωνή της παγκόσμιας βιομηχανίας κρουαζιέρας, παρουσιάζει τα οφέλη του εξαιρετικά δυναμικού τομέα της κρουαζιέρας για τις…

Πλοία του Πολεμικού Ναυτικού θα καταπλεύσουν στα λιμάνια του Πειραιά και της Θεσσαλονίκης, προκειμένου να δοθεί η ευκαιρία επίσκεψης στο κοινό από αύριο, Παρασκευή…

Το αμερικανικό υπουργείο Οικονομικών ανακοίνωσε χθες Τετάρτη κυρώσεις στους ρωσικούς ενεργειακούς ομίλους Rosneft και Lukoil, προσάπτοντας στη Μόσχα «έλλειψη σοβαρής δέσμευσης σε μια ειρηνευτική…

Το αεροδρόμιο Schiphol του Άμστερνταμ ακύρωσε δεκάδες πτήσεις σήμερα, Πέμπτη 23 Οκτωβρίου, λόγω καταιγίδας που αναμένεται να πλήξει τις ολλανδικές ακτές από το απόγευμα.…

Η Stena RoRo επεκτείνει την εμπιστοσύνη της στα κινεζικά ναυπηγεία με την τοποθέτηση μιας ακόμα παραγγελίας. Ειδικότερα, η σουηδική ναυτιλιακή εταιρεία υπέγραψε επιστολή προθέσεων…

Το λιμάνι του Πειραιά συνιστά πλέον το μεγαλύτερο λιμάνι πολλαπλών χρήσεων στη Μεσόγειο, καθώς και ένα από τα μεγαλύτερα στην Ευρώπη. Ταυτόχρονα όμως αποτελεί…

Το RoRo «SEA CARYATIS» γίνεται το πρώτο ελληνόκτητο εμπορικό πλοίο που νηολογείται υπό τη σημαία του Λουξεμβούργου. Πρόκειται για μια ιστορική νηολόγηση που σηματοδοτεί…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ