
Η γερμανική εταιρεία διαχείρισης πλοίων Hartmann Reederei επιβεβαίωσε ότι δύο από τα πλοία της, τα χωρητικότητας 36.000 m³ πλοία μεταφοράς υγροποιημένου αερίου αιθυλενίου (LEG) ‘Gaschem Beluga’ και ‘Gaschem Orca’, τα οποία τροφοδοτούνται από τους πρώτους παγκοσμίως δίχρονους κινητήρες ME-GIE (-Gas Injection Ethane), συμπλήρωσαν συλλογικά τις 10.000 ώρες λειτουργίας.
Τα εν λόγω πλοία παραγγέλθηκαν από τη Hartmann και τη νορβηγική Ocean Yield και ναυπηγήθηκαν στην Κίνα από τη Sinopacific Offshore Engineering (SOE) με σκοπό τη μεταφορά αιθανίου που προέρχεται από αμερικάνικο σχιστολιθικό αέριο σε ευρωπαϊκές μονάδες πυρόλησης για την παραγωγή αιθυλενίου.
Ο Capt. Ulrich Adami, Fleet Manager της Hartmann Reederei ανέφερε: “Είμαστε ευγνώμονες στη MAN Diesel & Turbo για την ανάπτυξη του κινητήρα ME-GI ο οποίος χρησιμοποιεί αιθάνιο για καύσιμο. Ο ME-GIE είναι πολύ αξιόπιστος και περίπου το 97-98% των δρομολογίων των πλοίων μας στον Ατλαντικό έγινε χρησιμοποιώντας αιθάνιο για καύσιμο.”
Ανάμεσα στα πλεονεκτήματα του κινητήρα τύπου ME-GIE είναι το γεγονός ότι μπορεί να λειτουργεί σχεδόν με οποιαδήποτε ποιότητα αερίου χωρίς να μειώνεται η απόδοση. Συγκεκριμένα μπορεί να λειτουργεί με μείγμα LPG και μεθανίου, ή αιθανίου, χωρίς να επηρεάζεται η απόδοση σε λειτουργία αερίου. Ένα τέτοιο μείγμα μπορεί να περιλαμβάνει έως και 50% LPG, ενώ σύμφωνα με ευρήματα της MAN Diesel & Turbo μπορεί να χρησιμοποιηθεί και ακόμη μεγαλύτερο ποσοστό LPG. Όλα αυτά καθιστούν τον κινητήρα τύπου ME-GI, τη φιλικότερη προς το περιβάλλον διαθέσιμη τεχνολογία δίχρονων κινητήρων, σύμφωνα με την MAN Diesel & Turbo.
Φωτό: marine.mandieselturbo.com
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Ένα ακόμη αεροσκάφος εντάχθηκε στόλο της Olympic Air, σύμφωνα με ανάρτηση της τελευταίας στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης. Ειδικότερα, η AEGEAN Airlines, μέσω της θυγατρικής…
Αντίρροπες μεταβολές σημείωσαν κατά τους πρώτους εννέα μήνες του 2025 οι εισαγωγές πετρελαίου και φυσικού αερίου της Κίνας. Σύμφωνα με στοιχεία των κινεζικών τελωνείων,…
Τα Ναυτικά Χρονικά παρουσιάζουν στο τεύχος Οκτωβρίου 2025 την επικαιρότητα στον χώρο της ναυτιλιακής, οικονομικής και πολιτικής ειδησεογραφίας. Πιο συγκεκριμένα, στο τεύχος των Ναυτικών Χρονικών…
Η απαγόρευση εισαγωγής ρωσικού φυσικού αερίου στην Ευρωπαϊκή Ένωση (ΕΕ), η οποία θα εφαρμοσθεί μέχρι το τέλος του 2027, εγκρίθηκε σήμερα Δευτέρα 20 Οκτωβρίου…
Η κυματική ενέργεια αποτελεί μία από τις ακόμη αναξιοποίητες πηγές θαλάσσιας ανανεώσιμης ενέργειας, ικανή να προσφέρει σταθερή, χαμηλών εκπομπών ηλεκτροπαραγωγή. Η γαλλική νεοφυής επιχείρηση…
O Lloyd’s Register (LR) παρουσίασε τον Οκτώβριο 2025 τον πρώτο ολοκληρωμένο οδηγό πλοήγησης προς την πυρηνική πρόωση στη ναυτιλία, υπό τον τίτλο «Navigating Nuclear Energy in Maritime». Η νέα καθοδήγηση του LR,…
Το Ηνωμένο Βασίλειο και η Τουρκία πρόκειται να εισέλθουν σύντομα σε τρίτο γύρο διαπραγματεύσεων για την εξασφάλιση μιας νέας και «ολοκληρωμένης» συμφωνίας ελεύθερου εμπορίου…
Εκτός Ρωσίας φαίνεται να ωθούν το ρωσικό πετρέλαιο οι αυξανόμενες ουκρανικές επιθέσεις στα διυλιστήρια της χώρας, οι οποίες καθιστούν αναγκαστική την εκτροπή των φορτίων…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ