
Ο Παγκόσμιος Οργανισμός Εμπορίου (ΠΟΕ) ανέφερε πρόσφατα ότι ο όγκος του παγκόσμιου εμπορίου εκτιμάται ότι θα αυξηθεί κατά 4,4% το 2018 και κατά 4% το 2019.
Βασικές προϋποθέσεις ωστόσο για την ενίσχυση των εμπορικών συναλλαγών σε παγκόσμιο επίπεδο είναι μια διαρκής οικονομική ανάπτυξη των κρατών αλλά και η υιοθέτηση θεμιτών εμπορικών πρακτικών από τις εκάστοτε κυβερνήσεις.
Σε πρόσφατη έκθεσή του ο ΠΟΕ επεσήμανε ότι οι κλιμακούμενες εμπορικές εντάσεις σε διεθνές επίπεδο επηρεάζουν σημαντικά τις επιχειρηματικές δραστηριότητες και τις επενδυτικές αποφάσεις.
Ο γενικός διευθυντής του ΠΟΕ, κ. Roberto Azevedo τόνισε ότι η εμπορική ανάπτυξη που παρατηρείται σήμερα συμβάλει θετικά σε μια παγκόσμια οικονομική ανάπτυξη καθώς και στη δημιουργία θέσεων εργασίας.
Την ίδια ώρα εκπρόσωποι της επιχειρηματικής κοινότητας της Νορβηγίας εκφράζουν την έντονη ανησυχία τους για τα αυξημένα εμπορικά προστατευτικά μέτρα των ΗΠΑ, τονίζοντας ότι είναι αναγκαίοι οι ισότιμοι κανόνες για τη διεξαγωγή του εμπορίου και για την πραγματοποίηση επενδύσεων, με στόχο την οικονομική ανάπτυξη και την ευημερία σε παγκόσμιο επίπεδο.
Την περασμένη εβδομάδα η πρωθυπουργός της Νορβηγίας, Erna Solberg, αναφέρθηκε στις εμπορικές κυρώσεις που έχει επιβάλει η κυβέρνηση Τραμπ, επισημαίνοντας ότι ένας παγκόσμιος εμπορικός πόλεμος είναι το τελευταίο πράγμα που χρειάζεται ο κόσμος μας.
Από τη μεριά του ο κ. Tore Myhre, διευθυντής του International Department of the Confederation of Norwegian Enterprise (NHO), επεσήμανε ότι ο ρόλος του ΠΟΕ είναι ιδιαίτερα σημαντικός για την προώθηση ενός ελεύθερου εμπορίου.
Ο κ. Harald Solberg, CEO της Ένωσης των Νορβηγών Εφοπλιστών, δήλωσε ότι η Νορβηγία είναι μια χώρα η οποία εξαρτάται από την ελεύθερη αγορά και αυτό έχει ως αποτέλεσμα να επηρεαστεί σε έντονο βαθμό εφόσον κηρυχθεί ένας παγκόσμιος εμπορικός πόλεμος.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Σημαντικές αναταραχές υφίσταται ο λιμένας της Αμβέρσας-Μπριζ, καθώς η απεργία των πλοηγών έχει φέρει τα πάνω κάτω στις παραδόσεις πετρελαίου στον βελγικό λιμένα. Σύμφωνα…
Η νοτιοκορεατική Hanwha Ocean βρίσκεται στο στόχαστρο του Πεκίνου, το οποίο κατηγορεί τον ναυπηγικό κολοσσό για συμμετοχή στην πρόσφατη έρευνα των ΗΠΑ με στόχο…
Ένα υγραεριοφόρο πλοίο με σημαία Καμερούν εξέπεμψε σήμα κινδύνου έπειτα από έκρηξη που σημειώθηκε σε αυτό την ώρα που έπλεε στα ανοικτά των ακτών…
Η Κάλυμνος αποτελεί τον κατεξοχήν ναυτότοπο του Νοτιοανατολικού Αιγαίου. Ένα νησί με πλούσια θαλασσινή παράδοση και μεγάλη ιστορία στον χώρο της ναυτοσύνης. Ένας δωρικός…
Η αγορά του βωξίτη βρίσκεται αναντίρρητα σε «καλό φεγγάρι», με τη Γουινέα να διαδραματίζει καθοριστικό ρόλο σε αυτό. Όπως μάλιστα αναφέρει δημοσίευμα του Reuters,…
To πρώτο της φορτίο αργού πετρελαίου στη Συρία απέστειλε η Σαουδική Αραβία, συμβάλλοντας στη ‒μετά τον πόλεμο‒ ανάκαμψή της. Σύμφωνα με δεδομένα της MarineTrafffic,…
Η Pacific Basin Shipping προχώρησε σε στρατηγικές κινήσεις ένεκα των αμερικανικών λιμενικών τελών, που έχουν προκαλέσει αναταράξεις στη ναυτιλιακή βιομηχανία. «Έχουμε λάβει προληπτικά μέτρα…
Νέες απώλειες κατέγραψαν πρόσφατα οι ναύλοι των VLGCs, σε αντίθεση με εκείνους των LPG carriers μικρότερης μεταφορικής ικανότητας, που παρέμειναν σταθεροί. Ειδικότερα, σύμφωνα με…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ