
Λίγες μόνο μέρες ύστερα από την πρόσκληση του Ιράν σε Κίνα και Πακιστάν για να συμμετάσχουν στην ανάπτυξη του στρατηγικής σημασίας λιμανιού του Chabahar, η Ινδία σημειώνει με νόημα ότι αποτελεί προνόμιο της ιρανικής κυβέρνησης να επιλέξει τους συνεργάτες της για το έργο.
Ο Ιρανός Υπουργός Εξωτερικών κατά τη διάρκεια επίσκεψης του στο Ισλαμαμπάντ, κάλεσε το Πακιστάν και την Κίνα να συμμετάσχουν στις εργασίες ανάπτυξης του Chabahar, στον κόλπο του Ομάν, αναφέροντας ότι η χώρα του δεν επιθυμεί να αποκλείσει καμία χώρα.
Η πρώτη φάση λειτουργίας του λιμανιού του Chabahar πριν από λίγους μήνες, δημιούργησε μία νέα στρατηγικής σημασίας διαδρομή συνδέοντας Ιράν, Ινδία και Αφγανιστάν, παρακάμπτοντας το Πακιστάν. Η Ινδία, η οποία υπήρξε σημαντικός εταίρος στις εργασίες, θεωρεί εξαιρετικής σπουδαιότητας το εν λόγω λιμάνι, λόγω της εγγύτητας του με τις δυτικές ακτές της, αλλά και λόγω του ότι θα μπορούσε να λειτουργήσει ως αντίπαλον δέος στο λιμάνι Gwadar του Πακιστάν, στη λειτουργία του οποίου έχουν επενδύσει κινεζικά κεφάλαια.
Ο Ινδός Υπουργός Εξωτερικών Raveesh Kumar ανέφερε χαρακτηριστικά ότι «αποτελεί απαράβατο προνόμιο της ιρανικής κυβέρνησης να επιλέξει τους συνεργάτες της σχετικά με την ανάπτυξη των λιμενικών υποδομών της» και συνέχισε λέγοντας ότι η χώρα του «υποστηρίζει την ανάπτυξη του λιμανιού του Chabahar ως μια εναλλακτική διαδρομή από και προς το Αφγανιστάν και την Κεντρική Ασία».
Η τριμερής συνεργασία Ιράν, Ινδίας και Αφγανιστάν που ξεκίνησε το 2016, αναμένεται να ενισχυθεί περισσότερο μέσω της σιδηροδρομικής σύνδεσης του Chabahar με το Αφγανιστάν, η οποία τέθηκε επί τάπητος κατά την επίσκεψη του Ιρανού Προέδρου Hassan Rouhani στο Νέο Δελχί τον περασμένο μήνα.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών






Στρατηγικές αμερικανικές επενδύσεις σε ελληνικά λιμάνια και ναυπηγεία δρομολογούνται, μέσα από τις επαφές της Αθήνας με την Ουάσινγκτον, όπως προανήγγειλε ο Υπουργός Ναυτιλίας και…

H Ετήσια Γενική Συνέλευση και οι Εξαμηνιαίες Συνεδριάσεις της INTERCARGO έλαβαν χώρα στην Αθήνα μεταξύ 3 και 4 Νοεμβρίου, σηματοδοτώντας τη διαρκή ανάπτυξη και…

Η τουρκική ναυπηγική βιομηχανία περνά μία από τις πιο δύσκολες καμπές των τελευταίων ετών. Πίσω από τη βιτρίνα των φιλόδοξων αμυντικών προγραμμάτων και την…

Η QatarEnergy συνεχίζει να ενισχύει τη διεθνή παρουσία της, εστιάζοντας στρατηγικά στην αναπτυσσόμενη αγορά ενέργειας της Ινδίας. Πρόσφατα, μάλιστα, ο καταριανός κολοσσός εξασφάλισε ένα…

Η Saronic Ferries, μία εταιρεία με ισχυρή και εδραιωμένη παρουσία στον Σαρονικό Κόλπο επί δεκαετίες, καλωσορίζει το νεότερο απόκτημα του στόλου της, το πορθμείο…

Οι δυτικές κυρώσεις κατά της Ρωσίας και του Ιράν οδηγούν τον όγκο πετρελαίου που αποθηκεύεται σε πλοία σε επίπεδα ρεκόρ, αποτρέποντας τη δημιουργία υπερπροσφοράς…

Καθώς εισερχόμαστε στην τελευταία στροφή του 2025, η Allied επιχειρεί μια ακτινογραφία του στόλου των πλοίων μεταφοράς ξηρού φορτίου, διαπιστώνοντας ένα κύμα παραδόσεων αλλά…

Απόλυτη κυριαρχία του LNG στις παραγγελίες πλοίων εναλλακτικών καυσίμων έδειξαν τα δεδομένα της πλατφόρμας Alternative Fuel Insight (AFI) για τον μήνα Οκτώβριο. Σύμφωνα με…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ