
Το Διεθνές Ναυτιλιακό Επιμελητήριο (ICS) δημοσίευσε τη λίστα με τις επιδόσεις των flag states για την περίοδο 2017-2018.
Οι επιδόσεις των κρατών σημαίας καθορίζονται με διάφορα κριτήρια, όπως προκύπτουν από τον έλεγχο των πλοίων στα λιμάνια από τους επιθεωρητές PSC, την ηλικία των εμπορικών πλοίων, την επικύρωση των διεθνών ναυτιλιακών συμβάσεων από τα κράτη και τη συμμετοχή τους σε διασκέψεις του IMO κ.ά.
Ενδεικτικά αναφέρουμε ότι τα εμπορικά πλοία που φέρουν σημαία Αργεντινής, Βολιβίας, Ελβετίας, Ισλανδίας και Κολομβίας δε συμμορφώνονται με κάποιες από τις απαιτήσεις του Tokyo MOU και του Paris MoU, ενώ χώρες όπως η Βραζιλία, η Κούβα, οι ΗΠΑ, η Βενεζουέλα, η Αίγυπτος, το Μεξικό, η Τουρκία και η Ουκρανία δεν υιοθετούν πλήρως τη σύμβαση MLC αναφορικά με τα εργασιακά ζητήματα στα πλοία.
Οι επιδόσεις της Ελλάδας στη φετινή λίστα είναι για μια ακόμη χρονιά πολύ ικανοποιητικές. Μεταξύ των κριτηρίων στα οποία η Ελλάδα αξιολογήθηκε θετικά είναι: α) οι έλεγχοι στα λιμάνια από επιθεωρητές PSC ανά τον κόσμο, β) η ηλικία των εμπορικών πλοίων που φέρουν ελληνική σημαία, γ) η συμμετοχή σε διασκέψεις του IMO και η επικύρωση των διεθνών ναυτιλιακών συμβάσεων από την Ελλάδα.
Η μόνη αρνητική επίδοση που σημειώνει η χώρα μας αφορά το «USCG Target List (safety)».
Τις ίδιες επιδόσεις με την Ελλάδα έχει καταγράψει και η Κύπρος την περίοδο 2017-2018. Και στην περίπτωση των πλοίων που φέρουν κυπριακή σημαία η μόνη αρνητική επίδοση παρατηρείται στο «USCG Target List (safety)».
Η λίστα με τις επιδόσεις των κρατών σημαίας για το 2017- 2018 έχει διανεμηθεί σε εθνικές ενώσεις πλοιοκτητών και σε κράτη- μέλη που συμμετέχουν στον ICS, τα οποία αντιπροσωπεύουν το 80% του παγκόσμιου εμπορικού στόλου.
Ακολουθεί παρακάτω ο κατάλογος με τις επιδόσεις των flag states.
Οι μπλε και οι κόκκινες ενδείξεις υποδηλώνουν αντίστοιχα τις θετικές και αρνητικές επιδόσεις των flag states.
Φωτό: ΑΠΕ-ΜΠΕ
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών






Ο Αρχηγός του Λ.Σ. Τρύφων Κοντιζάς, ο Αντιπεριφερειάρχης Πολιτικής Προστασίας Αττικής & Υποναύαρχος ε.α. Λ.Σ Λεωνίδας Μανωλάκος, ο Αντιπεριφερειάρχης Ναυτιλίας Β. Αιγαίου Capt. Γιώργης…

Αμετάβλητο διατήρησε, όπως αναμενόταν άλλωστε, το βασικό της επιτόκιο στο 2%, η Ευρωπαϊκή Κεντρική Τράπεζα. Σύμφωνα με τις νέες προβολές των εμπειρογνωμόνων του ευρωσυστήματος,…

Υπό καταρρακτώδη βροχή έλαβε χώρα νωρίτερα στη Λοριάν της Γαλλίας η τελετή ονοματοδοσίας και ύψωσης της ελληνικής σημαίας της φρεγάτας «Κίμων» του Πολεμικού Ναυτικού.…

Ο υπουργός Εθνικής Άμυνας, Νίκος Δένδιας, συνοδευόμενος από τον υφυπουργό Εθνικής Άμυνας, Θανάση Δαβάκη, τον αρχηγό του Γενικού Επιτελείου Εθνικής Άμυνας (ΓΕΕΘΑ), στρατηγό Δημήτριο…

Ένα σημαντικό κεφάλαιο της ιστορίας της ελληνικής ναυτιλίας, καθώς και ο διαχρονικός ρόλος των νηογνωμόνων στη διαμόρφωση ενός ασφαλούς και αξιόπιστου ναυτιλιακού πλαισίου, βρέθηκαν…

Η διεθνής ναυτιλιακή κοινότητα αποχαιρετά με βαθιά θλίψη μια εμβληματική φυσιογνωμία του κλάδου, τον δρ. Heinrich Schulte, ιδρυτή της Bernhard Schulte Shipmanagement (BSM), ο…

Πορεία επέκτασης του στόλου της χαράσσει η DryDel Shipping, ανακοινώνοντας συμφωνία με τα ναυπηγεία Namura Shipbuilding της Ιαπωνίας για την κατασκευή ενός Capesize bulk…

Δύο νέοι δορυφόροι εκτοξεύθηκαν με επιτυχία στις 17 Δεκεμβρίου 2025 στις 06:01 π.μ. ενισχύοντας το ευρωπαϊκό δορυφορικό σύστημα πλοήγησης Galileo. Η εκτόξευση πραγματοποιήθηκε από…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ