
H ιαπωνική ναυπηγική εταιρεία Oshima Shipbuilding ανακοίνωσε ότι βρίσκεται στη διαδικασία παραγωγής ενός νέου καύσιμου με ονομασία «Super Eco Fuel», το οποίο θα ανταποκρίνεται στους διεθνείς κανονισμούς σχετικά με τα NOx και SOx.
Το συγκεκριμένο καύσιμο παράγεται μέσα από την ανάμειξη LCO (Lightcycle Oil) με GTL (Gas-to-Liquid), ενός υγρού καυσίμου το οποίο παράγεται από φυσικό αέριο, και με νερό.
Το αποτέλεσμα της ανάμειξης είναι ένα καύσιμο το οποίο δεν απαιτεί την εγκατάσταση ακριβού εξοπλισμού ή την τροποποίηση των μηχανών των πλοίων για την κατανάλωσή του.
Σύμφωνα με τον DNV GL, το LCO είναι ένα καύσιμο με χαμηλά επίπεδα θείου, αλλά με χαμηλή απόδοση καύσης. Από την άλλη πλευρά, το καύσιμο GTL δεν περιέχει σχεδόν καθόλου θείο, και διαθέτει υψηλή απόδοση καύσης. Με την ανάμειξη των δύο καυσίμων σε σωστές αναλογίες, το προϊόν που θα παραχθεί θα ανταποκρίνεται στις απαιτήσεις της διεθνούς νομοθεσίας του IMO για ναυτιλιακά καύσιμα με περιεκτικότητα σε θείο έως 0,5%.
Επιπρόσθετα με την προσθήκη νερού στην παραπάνω μείξη το παραγόμενο καύσιμο θα πληροί τις απαιτήσεις των κανονισμών των περιοχών ECA για καύσιμα με έως 0,1% περιεκτικότητα σε θείο.
Μέχρι στιγμής προκαταρκτικοί έλεγχοι των χαρακτηριστικών του εν λόγω καυσίμου έχουν πραγματοποιηθεί με ικανοποιητικά αποτελέσματα, ενώ επιπρόσθετοι έλεγχοι προγραμματίζονται προκειμένου το «Super Eco Fuel» να είναι κατάλληλο προς χρήση.
Φωτό: ΑΠΕ-ΜΠΕ
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Στη σύλληψη του Igor Grechushkin, του ιδιοκτήτη του πλοίου που συνδέεται με τη μεγάλη έκρηξη στο λιμάνι της Βηρυτού το 2020, προχώρησαν οι βουλγαρικές…
Ο ισραηλινός στρατός δήλωσε ότι σήμερα εξέδωσε εντολή εκκένωσης του λιμανιού της Υεμένης στην Ερυθρά Θάλασσα, της Χοντέιντα, και ότι θα επιτεθεί στην περιοχή…
Καθώς το Βόρειο Πέρασμα εδραιώνει ολοένα και περισσότερο τον ρόλο του στον χάρτη της διεθνούς ναυτιλίας και του εμπορίου, η Ρωσία επιταχύνει με γεωμετρική…
To 2025 αποτέλεσε το χειρότερο έτος στα χρονικά σε ό,τι αφορά τις πυρκαγιές στην Ευρώπη, σύμφωνα με την ΕΕ, με αναρίθμητους πυροσβέστες-δασοφύλακες να ρισκάρουν…
Διατηρείται η ακρίβεια στην Ελλάδα τόσο φέτος όσο και το 2026, καθώς, σύμφωνα με τις επίσημες προβλέψεις, ο πληθωρισμός στη χώρα μας θα συνεχίσει…
Αντικρουόμενες απόψεις και διχογνωμίες επικρατούν στους κόλπους της ναυτιλιακής αναφορικά με το IMO Net Zero Framework, ενόψει και της συνεδρίασης της MEPC στον Διεθνή…
Η Ινδία, μέσα από πρωτοβουλίες της κυβέρνησης, δείχνει έμπρακτα ότι δεν μένει πίσω σε θέματα περιβαλλοντικής υπευθυνότητας. Σύμφωνα με δεδομένα του ειδησεογραφικού πρακτορείου Reuters,…
Θα περίμενε κανείς ότι οι κυρώσεις κατά της Ρωσίας, τόσο από τις ΗΠΑ όσο και από την ΕΕ, θα αποτελούσαν ανασταλτικό παράγοντα για το…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ