
Το περασμένο έτος σύμφωνα με έρευνα της ΜΚΟ Shipbreaking Platform, από το σύνολο των 835 πλοίων που οδηγήθηκαν προς ανακύκλωση, τα 643 πλοία διαλύθηκαν μέσω της μεθόδου beaching, αριθμός που αντιπροσωπεύει το 80,3% του στόλου που ανακυκλώθηκε. Συγκεκριμένα, το μεγαλύτερο μέρος των πλοίων αυτών που διαλύθηκαν μέσω beaching κατέληξε σε παραλίες του Μπαγκλαντές, της Ινδίας και του Πακιστάν.
Το γεγονός ότι η πλειονότητα των πλοίων διαλύεται με αυτήν τη μεθοδο, σύμφωνα με τις ΜΚΟ, έχει δυσμενές συνέπειες τόσο για όσους εργάζονται στα διαλυτήρια όσο και για το περιβάλλον, καθώς και για τις τοπικές κοινότητες της Νότιας Ασίας.
Το περασμένο έτος τουλάχιστον 10 εργάτες έχασαν τη ζωή τους στο διαλυτήριο του Gadani στο Πακιστάν κατά την εκτέλεση των εργασιών τους, ενώ άλλοι 15 έχασαν την ζωή τους σε διαλυτήρια του Μπαγκλαντές και 22 τραυματίστηκαν σοβαρά.
Σύμφωνα με εκτιμήσεις της NGO Shipbreaking Platform ένα μεγάλο μέρος των πλοιοκτητών που επέλεξε τα διαλυτήρια της Νότιας Ασίας κατά τη διάρκεια του 2017 ήταν από τη Γερμανία. Επίσης, παρά τις πιέσεις από μέρους της νορβηγικής κυβέρνησης να υιοθετηθούν βιώσιμες πρακτικές ανακύκλωσης πλοίων, το περασμένο έτος υπολογίστηκε ότι 18 πλοία νορβηγικών συμφερόντων εστάλησαν προς ανακύκλωση στις παραλίες του Gadani, της Chittagong και του Alang.
Φωτό: ΑΠΕ-ΜΠΕ/EPA PHOTO AFP/STR/sk/tc
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών






Στρατηγικές αμερικανικές επενδύσεις σε ελληνικά λιμάνια και ναυπηγεία δρομολογούνται, μέσα από τις επαφές της Αθήνας με την Ουάσινγκτον, όπως προανήγγειλε ο Υπουργός Ναυτιλίας και…

H Ετήσια Γενική Συνέλευση και οι Εξαμηνιαίες Συνεδριάσεις της INTERCARGO έλαβαν χώρα στην Αθήνα μεταξύ 3 και 4 Νοεμβρίου, σηματοδοτώντας τη διαρκή ανάπτυξη και…

Η τουρκική ναυπηγική βιομηχανία περνά μία από τις πιο δύσκολες καμπές των τελευταίων ετών. Πίσω από τη βιτρίνα των φιλόδοξων αμυντικών προγραμμάτων και την…

Η QatarEnergy συνεχίζει να ενισχύει τη διεθνή παρουσία της, εστιάζοντας στρατηγικά στην αναπτυσσόμενη αγορά ενέργειας της Ινδίας. Πρόσφατα, μάλιστα, ο καταριανός κολοσσός εξασφάλισε ένα…

Η Saronic Ferries, μία εταιρεία με ισχυρή και εδραιωμένη παρουσία στον Σαρονικό Κόλπο επί δεκαετίες, καλωσορίζει το νεότερο απόκτημα του στόλου της, το πορθμείο…

Οι δυτικές κυρώσεις κατά της Ρωσίας και του Ιράν οδηγούν τον όγκο πετρελαίου που αποθηκεύεται σε πλοία σε επίπεδα ρεκόρ, αποτρέποντας τη δημιουργία υπερπροσφοράς…

Καθώς εισερχόμαστε στην τελευταία στροφή του 2025, η Allied επιχειρεί μια ακτινογραφία του στόλου των πλοίων μεταφοράς ξηρού φορτίου, διαπιστώνοντας ένα κύμα παραδόσεων αλλά…

Απόλυτη κυριαρχία του LNG στις παραγγελίες πλοίων εναλλακτικών καυσίμων έδειξαν τα δεδομένα της πλατφόρμας Alternative Fuel Insight (AFI) για τον μήνα Οκτώβριο. Σύμφωνα με…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ