
Η ναυπηγική εταιρεία C-Job πραγματοποίησε το σχεδιασμό ενός φορτηγού πλοίου το οποίο χρησιμοποιεί την αιολική ενέργεια, γνωστό και ως Flettner Freighter, το οποίο αναμένεται να πετύχει εξοικονόμηση καυσίμων περίπου 14%.
Το χωρητικότητας 8.500 DWT πλοίο θα είναι εξοπλισμένο με δύο περιστρεφόμενους κυλινδρικούς ιστούς της εταιρείας Norsepower, οι οποίοι θα συμπληρώνουν τις κύριες μηχανές, αποτελώντας έτσι μια συναρπαστική υβριδική λύση. Οι περιστρεφόμενοι αυτοί κύλινδροι τοποθετούνται στο κατάστρωμα του πλοίου και χρησιμοποιούν το φαινόμενο Μάγκνους για να δημιουργήσουν πρόωση με τη βοήθεια του ανέμου.
Η οικογενειακή εταιρία Switijnk προσέγγισε την C-Job μετά τη συμμετοχή της τελευταίας στο ευρωπαϊκό πρόγραμμα «S@IL», για το οποίο η C-Job σχεδίασε ένα Flettner Freighter πλοίο χωρητικότητας 4,500 DWT. Η C-Job σχεδίασε αυτό το μικρότερο πλοίο με τέσσερις περιστρεφόμενους κυλινδρικούς ιστούς. Ωστόσο, έπειτα από μελέτη των επικρατέστερων ανέμων στα προτεινόμενα δρομολόγια των πλοίων της Switijnk, η C-Job αποφάσισε να σχεδιάσει ένα νέο πλοίο, με την ονομασία FF8500, το οποίο θα φέρει δύο μεγαλύτερα περιστρεφόμενα ιστία.
Ο κ. Jelle Grijpstra, Business Manager στη C-Job ανέφερε: «Τα περιστρεφόμενα ιστία επελέγησαν για αυτό το έργο επειδή είναι εύχρηστα, ασφαλή, δεν παράγουν θόρυβο, δεν απαιτούν επιπλέον πλήρωμα και είναι φθηνότερη επένδυση σε σχέση με άλλα συστήματα. Επιπλέον, η αποτελεσματικότητά τους έχει αποδειχθεί με επιτυχία.»
Φωτό: c-job.com
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
O Ευρωπαϊκός Οργανισμός Θαλάσσιων Λιμένων (ESPO), μέσω ανακοίνωσής του, προτρέπει την Ευρωπαϊκή Επιτροπή και τα κράτη-μέλη να καταρτίσουν ένα ισχυρό όργανο χρηματοδότησης αναφορικά με…
Το EMMYS Yacht Show επιστρέφει στον Πόρο από τις 7 έως τις 10 Μαΐου 2026, με ανανεωμένο όραμα και έμφαση στη σύγχρονη εμπειρία θαλάσσιου…
Ο βορειοκορεάτης ηγέτης Κιμ Γιονγκ Ουν διαβεβαίωσε τον επικεφαλής της ρωσικής διπλωματίας Sergey Lavrov για την «άνευ όρων» υποστήριξή του στη Ρωσία στον συνεχιζόμενο…
Το τελευταίο διάστημα παρατηρείται κύμα επιθέσεων σε εμπορικά πλοία ένεκα της γεωπολιτικής έντασης που επικρατεί κυρίως στη Μέση Ανατολή. Μάλιστα, σε αρκετές περιπτώσεις, οι…
Η προκαταρκτική έρευνα της Υπηρεσίας Διερεύνησης Αεροπορικών Ατυχημάτων (AAIB) για το αεροπορικό δυστύχημα της Air India, που κόστισε τη ζωή σε 260 ανθρώπους, καταδεικνύει…
Αύξηση 0,8% σημείωσε η δύναμη του ελληνικού εμπορικού στόλου τον Μάιο του 2025 σε σύγκριση με την αντίστοιχη δύναμη του Μαΐου 2024, έναντι αύξησης…
Ο Σύνδεσμος Μεσιτών Ναυτιλιακών Συμβάσεων (HSA), ολοκλήρωσε με απόλυτη επιτυχία την επετειακή διοργάνωση του Pireas 2025, τιμώντας τα 50 χρόνια από την ίδρυση του…
Η Seaven Tanker & Dry Management Inc. ανακοινώνει την απόκτηση του 20ού πλοίου του στόλου της με ελληνική σημαία, επιβεβαιώνοντας έμπρακτα τη δέσμευσή της…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ