
Όπως προκύπτει από στοιχεία της COSCO Shipping Ports Limited, ο όγκος των εμπορευματοκιβωτίων που διακινήθηκε από τον λιμένα του Πειραιά το περασμένο έτος ανήλθε σε 3,691 εκατ. TEUs, αύξηση κατά 6,4% συγκριτικά με τον όγκο των διακινηθέντων εμπορευματοκιβωτίων τον Δεκέμβριο του 2016 (3,471 εκατ. TEUs).
Και σε παγκόσμιο επίπεδο ο όμιλος της COSCO κατέγραψε σημαντική αύξηση στη διακίνηση εμπορευματοκιβωτίων, καθώς κατά τη διάρκεια του 2017 διακινήθηκαν από τους λιμένες που διαχειρίζεται ο όμιλος διεθνώς 87,31 εκατ. TEUs, αύξηση κατά 12,6% συγκριτικά με το 2016.
Αναφορικά με τον λιμένα του Πειραιά, στόχος αποτελεί το 2019 η διακίνηση εμπορευματοκιβωτίων να φτάσει τα 5 εκατ. TEUs.
Να σημειωθεί, ότι στο πλαίσιο της ανάδειξης του Πειραιά ως κόμβο του παγκόσμιου συστήματος μεταφορών παρουσιάστηκε πρόσφατα το «Αναπτυξιακό Πρόγραμμα και Μελέτη Διαχείρισης (Master Plan) Λιμένα Πειραιά». Στόχος είναι ο σωστός προγραμματισμός της μελλοντικής εξέλιξης και ανάπτυξης του λιμένα με γνώμονα τα τεχνοοικονομικά στοιχεία που αφορούν κατά κύριο λόγο στις επενδύσεις που περιλαμβάνονται στο επενδυτικό πρόγραμμα. Ο χρονικός ορίζοντας αναφοράς καλύπτει την περίοδο 2016-2021 και αποσκοπεί στον σωστό σχεδιασμό των εγκαταστάσεων έτσι ώστε να μεγιστοποιηθεί η δυναμικότητα εξυπηρέτησης και να ελαχιστοποιηθεί η απώλεια χώρου και χρησιμότητας.
Το 2016, σύμφωνα με την Lloyd’s List ο Οργανισμός Λιμένος Πειραιώς κατέλαβε την 38η θέση στην παγκόσμια κατάταξη των εμπορικών λιμένων διαχείρισης εμπορευματοκιβωτίων. Στόχος του ΟΛΠ είναι το 2017 να βρίσκεται μέσα στα 30 μεγαλύτερα λιμάνια του κόσμου.
Φωτό: olp.gr
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Στη σύλληψη του Igor Grechushkin, του ιδιοκτήτη του πλοίου που συνδέεται με τη μεγάλη έκρηξη στο λιμάνι της Βηρυτού το 2020, προχώρησαν οι βουλγαρικές…
Ο ισραηλινός στρατός δήλωσε ότι σήμερα εξέδωσε εντολή εκκένωσης του λιμανιού της Υεμένης στην Ερυθρά Θάλασσα, της Χοντέιντα, και ότι θα επιτεθεί στην περιοχή…
Καθώς το Βόρειο Πέρασμα εδραιώνει ολοένα και περισσότερο τον ρόλο του στον χάρτη της διεθνούς ναυτιλίας και του εμπορίου, η Ρωσία επιταχύνει με γεωμετρική…
To 2025 αποτέλεσε το χειρότερο έτος στα χρονικά σε ό,τι αφορά τις πυρκαγιές στην Ευρώπη, σύμφωνα με την ΕΕ, με αναρίθμητους πυροσβέστες-δασοφύλακες να ρισκάρουν…
Διατηρείται η ακρίβεια στην Ελλάδα τόσο φέτος όσο και το 2026, καθώς, σύμφωνα με τις επίσημες προβλέψεις, ο πληθωρισμός στη χώρα μας θα συνεχίσει…
Αντικρουόμενες απόψεις και διχογνωμίες επικρατούν στους κόλπους της ναυτιλιακής αναφορικά με το IMO Net Zero Framework, ενόψει και της συνεδρίασης της MEPC στον Διεθνή…
Η Ινδία, μέσα από πρωτοβουλίες της κυβέρνησης, δείχνει έμπρακτα ότι δεν μένει πίσω σε θέματα περιβαλλοντικής υπευθυνότητας. Σύμφωνα με δεδομένα του ειδησεογραφικού πρακτορείου Reuters,…
Θα περίμενε κανείς ότι οι κυρώσεις κατά της Ρωσίας, τόσο από τις ΗΠΑ όσο και από την ΕΕ, θα αποτελούσαν ανασταλτικό παράγοντα για το…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ