
Από τον Απρίλιο του 2013, με πρωτοβουλία της τουρκικής κυβέρνησης, έχει ξεκινήσει η κατασκευή ενός έργου το οποίο εκτιμάται ότι θα αλλάξει τα δεδομένα στις διηπειρωτικές και θαλάσσιες μεταφορές που πραγματοποιούνται μέσω της Τουρκίας.
Πρόκειται για το Kanal Istanbul, ένα κανάλι το οποίο θα βρίσκεται παράλληλα του Βοσπόρου, συνδέοντας τη Μαύρη Θάλασσα με την Θάλασσα του Μαρμαρά, όπως αναφέρει δημοσίευμα του τουρκικού πρακτορείου ειδήσεων Hürriyet. Η κατασκευή του καναλιού, μήκους 45 χλμ (28 μιλίων), εκτιμάται ότι θα συμβάλει στη μείωση της διέλευσης των πορθμιακών γραμμών και των πλοίων από τα Στενά του Βοσπόρου, καθώς παρατηρείται αυξημένη κυκλοφορία πλοίων στην εν λόγω θαλάσσια περιοχή οδηγώντας πολλές φορές σε έναν μεγάλο αριθμό ναυτικών ατυχημάτων.
Σύμφωνα με την Hürriyet, ο υπουργός Μεταφορών της Τουρκίας Ahmet Arslan δήλωσε ότι το Kanal Istanbul θα αποτελέσει ένα από τα πιο δαπανηρά έργα που έχουν κατασκευαστεί ποτέ στην Τουρκία. Εκτιμάται ότι το κόστος του καναλιού θα ανέλθει σε $10 δις και η χρηματοδότησή του θα πραγματοποιηθεί από κοινοπραξίες ιδιωτικών και δημόσιων φορέων.
Μόλις ολοκληρωθεί η κατασκευή του καναλιού εκτιμάται ότι θα διέρχονται από αυτό 160 πλοία σε ημερήσια βάση. Επιπλέον, σύμφωνα με το πρακτορείο Reuters, το συγκεκριμένο έργο δεν υπόκειται στη Συνθήκη του Μοντρέ η οποία αφορά στο καθεστώς των Στενών του Βοσπόρου και των Δαρδανελίων και η οποία προβλέπει την ελεύθερη ναυσιπλοΐα των μη στρατιωτικών πλοίων σε περίοδο ειρήνης. Το γεγονός αυτό θα έχει σημαντικό αντίκτυπο για τη διέλευση των πλοίων κυπριακού νηολογίου από το Kanal Istanbul.
Αυτό σημαίνει, όπως αναφέρουν και τουρκικά μέσα ενημέρωσης, ότι θα υπάρξει ένα επιπλέον χρηματικό αντίτιμο για όσα πλοία θα επιλέγουν στο μέλλον να διέρχονται από το Kanal Istanbul.
Φωτό: ΑΠΕ-ΜΠΕ
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών






Ο Ντ. Τραμπ διατάσσει «πλήρη και απόλυτο αποκλεισμό» των δεξαμενόπλοιων που κινούνται προς και από τη Βενεζουέλα. Ο Ντόναλντ Τραμπ διεμήνυσε χθες Τρίτη ότι…

Σε μια σημαντική κίνηση ανανέωσης του στόλου της, η Hapag-Lloyd υπέγραψε συμβόλαιο με τα κινεζικά ναυπηγεία CIMC Raffles για τη ναυπήγηση οκτώ νέων πλοίων…

Η τεχνολογία των ηλεκτροχημικών κυψελών καυσίμου υδρογόνου μεγάλης ισχύος εξελίσσεται σε καθοριστικό μοχλό του πράσινου μετασχηματισμού της ναυτιλίας, επιτρέποντας εγκαταστάσεις επιπέδου μεγαβάτ σε ποντοπόρα…

Αλλαγή σκυτάλης στην ηγεσία της European Shipowners | ECSA, καθώς ο Mikki Koskinen από τη Φινλανδία εξελέγη νέος Πρόεδρος, με τον Νικόλα Βενιάμη να…

Σημαντικές αλλαγές στο μείγμα των φορτίων που μεταφέρουν τα Capesize καταγράφονται τα τελευταία χρόνια. Όπως χαρακτηριστικά αναφέρει η Drewry, ενώ οι όγκοι φορτίων που…

Την υπογραφή σύμβασης προμήθειας ηλεκτρικής ενέργειας, διάρκειας 21 ετών, με την Google ανακοίνωσε η TotalEnergies, δεσμευόμενη για την παροχή ενός TWh ανανεώσιμης ενέργειας προς…

Η τεχνολογία πλήρους ηλεκτροκίνησης πλοίων, βασισμένη σε συστήματα αποθήκευσης ενέργειας μεγάλης κλίμακας και ηλεκτρική πρόωση υψηλής ισχύος, πέρασε σε νέα ιστορική φάση στις 14…

Την πρώτη ετήσια πτώση από το 2020 καταγράφουν οι παγκόσμιες διά θαλάσσης αποστολές θερμικού άνθρακα, με τον συνολικό όγκο να διαμορφώνεται στους 945 εκατ.…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ