
Από τον Απρίλιο του 2013, με πρωτοβουλία της τουρκικής κυβέρνησης, έχει ξεκινήσει η κατασκευή ενός έργου το οποίο εκτιμάται ότι θα αλλάξει τα δεδομένα στις διηπειρωτικές και θαλάσσιες μεταφορές που πραγματοποιούνται μέσω της Τουρκίας.
Πρόκειται για το Kanal Istanbul, ένα κανάλι το οποίο θα βρίσκεται παράλληλα του Βοσπόρου, συνδέοντας τη Μαύρη Θάλασσα με την Θάλασσα του Μαρμαρά, όπως αναφέρει δημοσίευμα του τουρκικού πρακτορείου ειδήσεων Hürriyet. Η κατασκευή του καναλιού, μήκους 45 χλμ (28 μιλίων), εκτιμάται ότι θα συμβάλει στη μείωση της διέλευσης των πορθμιακών γραμμών και των πλοίων από τα Στενά του Βοσπόρου, καθώς παρατηρείται αυξημένη κυκλοφορία πλοίων στην εν λόγω θαλάσσια περιοχή οδηγώντας πολλές φορές σε έναν μεγάλο αριθμό ναυτικών ατυχημάτων.
Σύμφωνα με την Hürriyet, ο υπουργός Μεταφορών της Τουρκίας Ahmet Arslan δήλωσε ότι το Kanal Istanbul θα αποτελέσει ένα από τα πιο δαπανηρά έργα που έχουν κατασκευαστεί ποτέ στην Τουρκία. Εκτιμάται ότι το κόστος του καναλιού θα ανέλθει σε $10 δις και η χρηματοδότησή του θα πραγματοποιηθεί από κοινοπραξίες ιδιωτικών και δημόσιων φορέων.
Μόλις ολοκληρωθεί η κατασκευή του καναλιού εκτιμάται ότι θα διέρχονται από αυτό 160 πλοία σε ημερήσια βάση. Επιπλέον, σύμφωνα με το πρακτορείο Reuters, το συγκεκριμένο έργο δεν υπόκειται στη Συνθήκη του Μοντρέ η οποία αφορά στο καθεστώς των Στενών του Βοσπόρου και των Δαρδανελίων και η οποία προβλέπει την ελεύθερη ναυσιπλοΐα των μη στρατιωτικών πλοίων σε περίοδο ειρήνης. Το γεγονός αυτό θα έχει σημαντικό αντίκτυπο για τη διέλευση των πλοίων κυπριακού νηολογίου από το Kanal Istanbul.
Αυτό σημαίνει, όπως αναφέρουν και τουρκικά μέσα ενημέρωσης, ότι θα υπάρξει ένα επιπλέον χρηματικό αντίτιμο για όσα πλοία θα επιλέγουν στο μέλλον να διέρχονται από το Kanal Istanbul.
Φωτό: ΑΠΕ-ΜΠΕ
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Αναβλήθηκαν για έναν χρόνο οι διαπραγματεύσεις στον IMO για το Net Zero Framework, μετά από μια επεισοδιακή συνεδρίαση που έλαβε χώρα σε περιβάλλον διαμάχης.…
Ο στόλος της εταιρείας Golden Star Ferries της οικογένειας Στεφάνου, ενισχύθηκε πρόσφατα με ένα ακόμη πλοίο, το οποίο και ολοκλήρωσε το παρθενικό του ταξίδι.…
Η τεχνολογία των ημιβυθιζόμενων γερανοφόρων σκαφών (SSCV) αποκτά ολοένα και μεγαλύτερη σημασία στα μεγάλα υπεράκτια έργα. Αυτό οφείλεται στο ότι συνδυάζει προηγμένες δυνατότητες ανύψωσης…
Η ανάπτυξη μιας νέας γενιάς υποδομών για τον ανεφοδιασμό πλοίων με καθαρή αμμωνία παίρνει σάρκα και οστά στα λιμάνια του Ρότερνταμ και του Βελγίου,…
Έπειτα από μία παρατεταμένη περίοδο κατακόρυφης πτώσης των ναύλων των containerships, η ναυλαγορά εμφάνισε σημάδια ζωής την τελευταία εβδομάδα. Συγκεκριμένα, ο δείκτης World Container…
Ασταμάτητη είναι η πίεση της ΗΠΑ κατά του νέου ρυθμιστικού πλαισίου του IMO, Net-Zero Framework, η ψήφιση του οποίου βρίσκεται στο τελικό στάδιο, με…
Ένα υπηρεσιακό σκάφος που μετέφερε μέλη του πληρώματος για να επιβιβαστούν σε δεξαμενόπλοιο ανατράπηκε στα ανοιχτά της Μοζαμβίκης στις 16 Οκτωβρίου. Σύμφωνα με πληροφορίες,…
Η Επιτροπή Ανταγωνισμού δημοσίευσε την Ενδιάμεση Έκθεση επί της Κλαδικής Έρευνας στην Ακτοπλοΐα, η οποία ξεκίνησε τον Απρίλιο του 2025. Η Ενδιάμεση Έκθεση παρουσιάζει…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ