
Αισιόδοξος εμφανίζεται ο διεθνής οίκος ορκωτών λογιστών και οικονομικών συμβούλων και αναλυτών Moore Stephens αναφορικά με την πορεία της διεθνούς ναυτιλίας κατά τη διάρκεια του 2018.
Σε πρόσφατη έκθεση της Moore Stephens, ο κ. Richard Greiner, senior partner της Moore Stephens LLP και πρόεδρος της Moore Stephens International Limited, ανέφερε ότι το 2017 έκλεισε με μία νότα αισιοδοξίας για την πορεία της διεθνούς ναυτιλίας. Ο κ. Greiner προσέθεσε ότι σύμφωνα με την τελευταία έρευνα που διεξήχθη από την Moore Stephens σε πλοιοκτήτες, διαχειριστές, ναυλομεσίτες και ναυλωτές καταγράφηκαν οι υψηλότερες προσδοκίες των 3,5 τελευταίων ετών σχετικά με το μέλλον της ναυτιλίας.
Ο ίδιος ανέφερε επίσης ότι το 2017 οι τιμές του πετρελαίου άγγιξαν το υψηλότερο επίπεδο των τριών τελευταίων ετών, ενώ καταγράφηκε αύξηση της τάξεως του 50% στον δείκτη του Baltic Dry Index το δεύτερο εξάμηνο του 2017.
Σε ό,τι αφορά το 2018 αναμένεται αυξητική πορεία για τους ναύλους εφόσον υπάρξει περαιτέρω μείωση της πλεονάζουσας χωρητικότητας των πλοίων στην παγκόσμια αγορά και αύξηση στην ανακύκλωση αυτών.
Σημαντικό παράγοντα για την εξέλιξη της διεθνούς ναυτιλίας θα διαδραματίσουν, σύμφωνα με τον ίδιο, και οι γεωπολιτικές εξελίξεις που λαμβάνουν χώρα παγκοσμίως.
Ο κ. Greiner αναφέρθηκε επίσης στη σημασία της έξυπνης τεχνολογίας και στη συνεισφορά της στην θαλάσσια ασφάλεια, η χρήση της οποίας όμως συγχρόνως θα επιβαρύνει τα κόστη έρευνας και ανάπτυξης των ναυτιλιακών εταιρειών.
Ιδιαίτερη βαρύτητα δίνεται επίσης στην χρήση των ναυτιλιακών καυσίμων, με το LNG να αποτελεί το καύσιμο στο οποίο θα στραφούν πολλοί πλοιοκτήτες, σύμφωνα με τον κ. Greiner.
Ο ίδιος δεν παρέλειψε να επισημάνει ότι η ναυτιλία, παρά τις όποιες προκλήσεις αντιμετωπίζει, παραμένει μια παγκόσμια βιομηχανία ζωτικής σημασίας, μέσω της οποίας διεξάγεται το μεγαλύτερο μέρος των εμπορικών συναλλαγών διεθνώς με τη μικρότερη επίδραση στο θαλάσσιο περιβάλλον, συγκριτικά με τα υπόλοιπα μέσα μεταφοράς.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών

Ο Ντ. Τραμπ διατάσσει «πλήρη και απόλυτο αποκλεισμό» των δεξαμενόπλοιων που κινούνται προς και από τη Βενεζουέλα. Ο Ντόναλντ Τραμπ διεμήνυσε χθες Τρίτη ότι…

Σε μια σημαντική κίνηση ανανέωσης του στόλου της, η Hapag-Lloyd υπέγραψε συμβόλαιο με τα κινεζικά ναυπηγεία CIMC Raffles για τη ναυπήγηση οκτώ νέων πλοίων…

Η τεχνολογία των ηλεκτροχημικών κυψελών καυσίμου υδρογόνου μεγάλης ισχύος εξελίσσεται σε καθοριστικό μοχλό του πράσινου μετασχηματισμού της ναυτιλίας, επιτρέποντας εγκαταστάσεις επιπέδου μεγαβάτ σε ποντοπόρα…

Αλλαγή σκυτάλης στην ηγεσία της European Shipowners | ECSA, καθώς ο Mikki Koskinen από τη Φινλανδία εξελέγη νέος Πρόεδρος, με τον Νικόλα Βενιάμη να…

Σημαντικές αλλαγές στο μείγμα των φορτίων που μεταφέρουν τα Capesize καταγράφονται τα τελευταία χρόνια. Όπως χαρακτηριστικά αναφέρει η Drewry, ενώ οι όγκοι φορτίων που…

Την υπογραφή σύμβασης προμήθειας ηλεκτρικής ενέργειας, διάρκειας 21 ετών, με την Google ανακοίνωσε η TotalEnergies, δεσμευόμενη για την παροχή ενός TWh ανανεώσιμης ενέργειας προς…

Η τεχνολογία πλήρους ηλεκτροκίνησης πλοίων, βασισμένη σε συστήματα αποθήκευσης ενέργειας μεγάλης κλίμακας και ηλεκτρική πρόωση υψηλής ισχύος, πέρασε σε νέα ιστορική φάση στις 14…

Την πρώτη ετήσια πτώση από το 2020 καταγράφουν οι παγκόσμιες διά θαλάσσης αποστολές θερμικού άνθρακα, με τον συνολικό όγκο να διαμορφώνεται στους 945 εκατ.…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ