
Αισιόδοξος εμφανίζεται ο διεθνής οίκος ορκωτών λογιστών και οικονομικών συμβούλων και αναλυτών Moore Stephens αναφορικά με την πορεία της διεθνούς ναυτιλίας κατά τη διάρκεια του 2018.
Σε πρόσφατη έκθεση της Moore Stephens, ο κ. Richard Greiner, senior partner της Moore Stephens LLP και πρόεδρος της Moore Stephens International Limited, ανέφερε ότι το 2017 έκλεισε με μία νότα αισιοδοξίας για την πορεία της διεθνούς ναυτιλίας. Ο κ. Greiner προσέθεσε ότι σύμφωνα με την τελευταία έρευνα που διεξήχθη από την Moore Stephens σε πλοιοκτήτες, διαχειριστές, ναυλομεσίτες και ναυλωτές καταγράφηκαν οι υψηλότερες προσδοκίες των 3,5 τελευταίων ετών σχετικά με το μέλλον της ναυτιλίας.
Ο ίδιος ανέφερε επίσης ότι το 2017 οι τιμές του πετρελαίου άγγιξαν το υψηλότερο επίπεδο των τριών τελευταίων ετών, ενώ καταγράφηκε αύξηση της τάξεως του 50% στον δείκτη του Baltic Dry Index το δεύτερο εξάμηνο του 2017.
Σε ό,τι αφορά το 2018 αναμένεται αυξητική πορεία για τους ναύλους εφόσον υπάρξει περαιτέρω μείωση της πλεονάζουσας χωρητικότητας των πλοίων στην παγκόσμια αγορά και αύξηση στην ανακύκλωση αυτών.
Σημαντικό παράγοντα για την εξέλιξη της διεθνούς ναυτιλίας θα διαδραματίσουν, σύμφωνα με τον ίδιο, και οι γεωπολιτικές εξελίξεις που λαμβάνουν χώρα παγκοσμίως.
Ο κ. Greiner αναφέρθηκε επίσης στη σημασία της έξυπνης τεχνολογίας και στη συνεισφορά της στην θαλάσσια ασφάλεια, η χρήση της οποίας όμως συγχρόνως θα επιβαρύνει τα κόστη έρευνας και ανάπτυξης των ναυτιλιακών εταιρειών.
Ιδιαίτερη βαρύτητα δίνεται επίσης στην χρήση των ναυτιλιακών καυσίμων, με το LNG να αποτελεί το καύσιμο στο οποίο θα στραφούν πολλοί πλοιοκτήτες, σύμφωνα με τον κ. Greiner.
Ο ίδιος δεν παρέλειψε να επισημάνει ότι η ναυτιλία, παρά τις όποιες προκλήσεις αντιμετωπίζει, παραμένει μια παγκόσμια βιομηχανία ζωτικής σημασίας, μέσω της οποίας διεξάγεται το μεγαλύτερο μέρος των εμπορικών συναλλαγών διεθνώς με τη μικρότερη επίδραση στο θαλάσσιο περιβάλλον, συγκριτικά με τα υπόλοιπα μέσα μεταφοράς.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Στις 16 Νοεμβρίου 1916, το HMHS Britannic, επιταγμένο από το Βρετανικό Ναυαρχείο, για να μετατραπεί σε πλωτό νοσοκομείο κατά τον Α’ Παγκόσμιο Πόλεμο, ενώ έπλεε…
Καθώς ο «σκιώδης στόλος» βρίσκεται στη «μέγγενη» των δυτικών κυρώσεων, μια ριζοσπαστική απόφαση του μεγαλύτερου ιδιωτικού φορέα διαχείρισης λιμένων της Ινδίας έρχεται να εντείνει…
Η ναυτιλία ξηρού φορτίου βρίσκεται σε μια εποχή έντονων πιέσεων για μείωση εκπομπών και κόστους, κατά την οποία η βελτιστοποίηση κάθε μεμονωμένου ταξιδιού αποκτά…
Εκπρόσωπος των κινεζικών ενόπλων δυνάμεων προειδοποίησε στις 14 Σεπτεμβρίου τις Φιλιππίνες να αποφύγουν τις προκλήσεις στη Νότια Σινική Θάλασσα, μετά τη διεξαγωγή περιπολιών «ρουτίνας»…
Με γαλλικό άρωμα συνεχίζεται το μπαράζ συμφωνιών της εθνικής εταιρείας φυσικού αερίου της Νότιας Κορέας, KOGAS, για την εξασφάλιση εισαγωγών LNG. Συγκεκριμένα, σύμφωνα με…
Πρόοδος σημειώνεται στο μέτωπο της αποανθρακοποίησης του ναυτιλιακού κλάδου, με τη σύσταση ενός νέου, μη κερδοσκοπικού οργανισμού, ονόματι Global Ethanol Association (GEA). Όπως υποδηλώνει…
Την παράδοση 100 εμπορικών αεροσκαφών ετησίως από το 2028 αναμένει να επιτύχει η Embraer, σύμφωνα με δηλώσεις του CEO της στο Reuters, o οποίος…
Στον απόηχο της πρόσφατης απόφασης του OPEC+ να αυξήσει την παραγωγή του, ο Οργανισμός δημοσίευσε τις εκτιμήσεις του για τις προοπτικές της παγκόσμιας αγοράς…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ