
Πριν από λίγες ημέρες οι χώρες μέλη της ΕΕ, όπως αναφέρθηκε σε σχετικό δημοσίευμα των Ναυτικών Χρονικών, αποφάσισαν να παρατείνουν για έξι επιπλέον μήνες τις οικονομικές κυρώσεις εις βάρος της Ρωσίας, οι οποίες αναμενόταν να παύσουν στα τέλη του προσεχούς Ιανουαρίου.
Οι κυρώσεις έχουν επιφέρει πλήγματα τόσο στην ρωσική οικονομία, όσο και στην επιχειρηματική δραστηριοποίηση ρωσικών εταιρειών στο εξωτερικό. Χαρακτηριστικό παράδειγμα η περίπτωση των φινλανδικών ναυπηγείων Arctech, τα οποία από τις 30 Δεκεμβρίου 2014 έχουν περάσει υπό τον πλήρη έλεγχο της ρωσικής εταιρείας United Shipbuilding Corporation (USC).
Ωστόσο, οι κυρώσεις που έχουν επιβληθεί από το 2014 εις βάρος της Ρωσίας αλλά και της ίδιας της USC έχουν προκαλέσει σημαντικές δυσκολίες στην εξεύρεση χρηματοδότησης για αρκετά από τα κατασκευαστικά προγράμματα του ναυπηγείου.
Για τον διευθύνοντα σύμβουλο της Arctech, Esko Mustamäki, η κατάσταση που έχει διαμορφωθεί είναι αρκετά δύσκολη, ενώ μιλώντας στο ειδησεογραφικό πρακτορείο Reuters τόνισε ότι αναζητείται ένας νέος αγοραστής «από την Δύση, ο οποίος θα αναλάβει την πλειοψηφία των μετοχών του ναυπηγείου στο Ελσίνκι». Ο ίδιος δεν θέλησε να σχολιάσει περαιτέρω τους λόγους αυτής της απόφασης της ρωσικής εταιρείας. Ωστόσο σημείωσε ότι «είναι σαφές πως οι κυρώσεις συνιστούν ένα μεγάλο πρόβλημα για εμάς».
Από την πλευρά του και ο διευθυντής της ρωσικής United Shipbuilding Corporation Eveany Zagorodniy, σύμφωνα την φινλανδική οικονομική εφημερίδα Kauppalehti, αναφέρθηκε στο ζήτημα της δυσκολίας ανεύρεσης χρηματοδότησης. Συγκεκριμένα φέρεται να δήλωσε ότι η ρωσική εταιρεία έχει αποκλειστεί από τραπεζικές δανειοδοτήσεις, με κύρια αιτία τις επιβληθείσες κυρώσεις εις βάρος της Ρωσίας.
Να σημειωθεί ότι τα ναυπηγεία Arctech αποτελούν τα μεγαλύτερα στον κόσμο που αναλαμβάνουν τη ναυπήγηση μονάδων ικανών για πλόες στα παγωμένα νερά της αρκτικής. Επίσης, αξίζει να σημειωθεί ότι σε φινλανδικά μέσα ενημέρωσης γίνεται λόγος για ενδιαφέρον των Κινέζων να αγοράσουν πακέτο μετοχών σε αυτά κι έτσι να «πατήσουν» πόδι στην ευρωπαϊκή ναυπηγική βιομηχανία.
Φωτό: arctech.fi
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Ο αρχηγός του Γενικού Επιτελείου Ναυτικού (ΓΕΝ) αντιναύαρχος Δημήτριος Ελευθέριος Κατάρας ΠΝ, επισκέφθηκε, από 7 έως 13 Οκτωβρίου, τις Ηνωμένες Πολιτείες Αμερικής μετά από…
Ένα δεξαμενόπλοιο που βρισκόταν σε ναυπηγείο της δυτικής Ινδονησίας για επισκευές τυλίχθηκε στις φλόγες σήμερα το πρωί με αποτέλεσμα να χάσουν τη ζωή τους…
Στην τελετή εγκαινίων του νέου Ογκολογικού Κέντρου στο Πανεπιστημιακό Γενικό Νοσοκομείο «Αττικόν» παρέστη το πρωί ο πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης και στη συνέχεια επισκέφτηκε το…
Η Κίνα αποτελεί τον μεγαλύτερο καταναλωτή αργού πετρελαίου διεθνώς. Καθώς ο οικονομικός γίγαντας της Ασίας επιδιώκει να εξασφαλίσει ενεργειακά αποθέματα, αναδύεται η ανάγκη για…
Atlantas Ship Management (ASM), a leading ship management company headquartered in London, operate a fleet of 40+ vessels and expect this to grow to…
Νέοι ορίζοντες ανοίγονται για την Wah Kwong Maritime Transport στις διά θαλάσσης μεταφορές χύδην ξηρών φορτίων, μέσα από ένα καινοτόμο επιχειρηματικό μοντέλο με «άρωμα»…
«Ξεκινώντας με την προμήθεια των νέων οχημάτων που παραλάβαμε σήμερα, ανακοινώνουμε ότι στους επόμενους μήνες το Λιμενικό Σώμα και το υπουργείο Ναυτιλίας και Νησιωτικής…
Η Ινδία κάνει ένα αποφασιστικό βήμα προς τη βιώσιμη ναυτιλιακή και ενεργειακή της μετάβαση, αναγνωρίζοντας τρία μεγάλα λιμάνια, το Deendayal (Γκουτζαράτ), το V.O. Chidambaranar…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ