
Πριν από λίγες ημέρες οι χώρες μέλη της ΕΕ, όπως αναφέρθηκε σε σχετικό δημοσίευμα των Ναυτικών Χρονικών, αποφάσισαν να παρατείνουν για έξι επιπλέον μήνες τις οικονομικές κυρώσεις εις βάρος της Ρωσίας, οι οποίες αναμενόταν να παύσουν στα τέλη του προσεχούς Ιανουαρίου.
Οι κυρώσεις έχουν επιφέρει πλήγματα τόσο στην ρωσική οικονομία, όσο και στην επιχειρηματική δραστηριοποίηση ρωσικών εταιρειών στο εξωτερικό. Χαρακτηριστικό παράδειγμα η περίπτωση των φινλανδικών ναυπηγείων Arctech, τα οποία από τις 30 Δεκεμβρίου 2014 έχουν περάσει υπό τον πλήρη έλεγχο της ρωσικής εταιρείας United Shipbuilding Corporation (USC).
Ωστόσο, οι κυρώσεις που έχουν επιβληθεί από το 2014 εις βάρος της Ρωσίας αλλά και της ίδιας της USC έχουν προκαλέσει σημαντικές δυσκολίες στην εξεύρεση χρηματοδότησης για αρκετά από τα κατασκευαστικά προγράμματα του ναυπηγείου.
Για τον διευθύνοντα σύμβουλο της Arctech, Esko Mustamäki, η κατάσταση που έχει διαμορφωθεί είναι αρκετά δύσκολη, ενώ μιλώντας στο ειδησεογραφικό πρακτορείο Reuters τόνισε ότι αναζητείται ένας νέος αγοραστής «από την Δύση, ο οποίος θα αναλάβει την πλειοψηφία των μετοχών του ναυπηγείου στο Ελσίνκι». Ο ίδιος δεν θέλησε να σχολιάσει περαιτέρω τους λόγους αυτής της απόφασης της ρωσικής εταιρείας. Ωστόσο σημείωσε ότι «είναι σαφές πως οι κυρώσεις συνιστούν ένα μεγάλο πρόβλημα για εμάς».
Από την πλευρά του και ο διευθυντής της ρωσικής United Shipbuilding Corporation Eveany Zagorodniy, σύμφωνα την φινλανδική οικονομική εφημερίδα Kauppalehti, αναφέρθηκε στο ζήτημα της δυσκολίας ανεύρεσης χρηματοδότησης. Συγκεκριμένα φέρεται να δήλωσε ότι η ρωσική εταιρεία έχει αποκλειστεί από τραπεζικές δανειοδοτήσεις, με κύρια αιτία τις επιβληθείσες κυρώσεις εις βάρος της Ρωσίας.
Να σημειωθεί ότι τα ναυπηγεία Arctech αποτελούν τα μεγαλύτερα στον κόσμο που αναλαμβάνουν τη ναυπήγηση μονάδων ικανών για πλόες στα παγωμένα νερά της αρκτικής. Επίσης, αξίζει να σημειωθεί ότι σε φινλανδικά μέσα ενημέρωσης γίνεται λόγος για ενδιαφέρον των Κινέζων να αγοράσουν πακέτο μετοχών σε αυτά κι έτσι να «πατήσουν» πόδι στην ευρωπαϊκή ναυπηγική βιομηχανία.
Φωτό: arctech.fi
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών






Κυκλοφόρησε η ετήσια ειδική έκδοση της Lloyd’s List με τις 100 προσωπικότητες και σημαντικούς παράγοντες που διαδραματίζουν σημαντικό ρόλο στην παγκόσμια ναυτιλία για το…

Τα τελευταία στοιχεία της Υπηρεσίας Κλιματικής Αλλαγής Copernicus (C3S) της ΕΕ επιβεβαιώνουν μια ανησυχητική κανονικότητα, σύμφωνα με το Reuters. Tο 2025 αναμένεται να καταγραφεί…

Μια τεκτονική αλλαγή συντελείται στον παγκόσμιο ανταγωνισμό για την ηγεμονία στην τεχνητή νοημοσύνη, καθώς το ενδιαφέρον μετατοπίζεται από τα γλωσσικά μοντέλα (LLMs) και τον…

Ένα ακόμα πλοίο-κόσμημα καθελκύστηκε από το ναυπηγείο Fincantieri στην Ιταλία. Πρόκειται για το «Seven Seas Prestige», ένα από τα δύο πολυτελέστατα κρουαζιερόπλοια νέας γενιάς,…

Ο γαλλικός κολοσσός της εφοδιαστικής αλυσίδας, CMA CGM, σχεδιάζει την έκδοση τριετών ομολόγων για τη συγκέντρωση σημαντικών κεφαλαίων. Πιο συγκεκριμένα, σύμφωνα με το Reuters,…

Δύο νέες ρήτρες για χρήση στις συμφωνίες αγοραπωλησιών πλοίων, με στόχο να αντιμετωπιστούν κίνδυνοι συμμόρφωσης με τους περιβαλλοντικούς κανονισμούς, υιοθέτησε η BIMCO. Σύμφωνα με…

Την έναρξη της κατασκευής του μελλοντικού τερματικού σταθμού κρουαζιέρας στο λιμάνι της Φιλαδέλφειας ανακοίνωσε πρόσφατα η PhilaPort. Πρόκειται για μια έκταση 16 έικρ δίπλα…

Την περαιτέρω εμβάθυνση του αποτυπώματός της στην ινδική αγορά δρομολογεί η Amazon, ανακοινώνοντας νέο επενδυτικό πλάνο ύψους άνω των $35 δισ. με ορίζοντα το…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ