
Πριν από λίγες ημέρες οι χώρες μέλη της ΕΕ, όπως αναφέρθηκε σε σχετικό δημοσίευμα των Ναυτικών Χρονικών, αποφάσισαν να παρατείνουν για έξι επιπλέον μήνες τις οικονομικές κυρώσεις εις βάρος της Ρωσίας, οι οποίες αναμενόταν να παύσουν στα τέλη του προσεχούς Ιανουαρίου.
Οι κυρώσεις έχουν επιφέρει πλήγματα τόσο στην ρωσική οικονομία, όσο και στην επιχειρηματική δραστηριοποίηση ρωσικών εταιρειών στο εξωτερικό. Χαρακτηριστικό παράδειγμα η περίπτωση των φινλανδικών ναυπηγείων Arctech, τα οποία από τις 30 Δεκεμβρίου 2014 έχουν περάσει υπό τον πλήρη έλεγχο της ρωσικής εταιρείας United Shipbuilding Corporation (USC).
Ωστόσο, οι κυρώσεις που έχουν επιβληθεί από το 2014 εις βάρος της Ρωσίας αλλά και της ίδιας της USC έχουν προκαλέσει σημαντικές δυσκολίες στην εξεύρεση χρηματοδότησης για αρκετά από τα κατασκευαστικά προγράμματα του ναυπηγείου.
Για τον διευθύνοντα σύμβουλο της Arctech, Esko Mustamäki, η κατάσταση που έχει διαμορφωθεί είναι αρκετά δύσκολη, ενώ μιλώντας στο ειδησεογραφικό πρακτορείο Reuters τόνισε ότι αναζητείται ένας νέος αγοραστής «από την Δύση, ο οποίος θα αναλάβει την πλειοψηφία των μετοχών του ναυπηγείου στο Ελσίνκι». Ο ίδιος δεν θέλησε να σχολιάσει περαιτέρω τους λόγους αυτής της απόφασης της ρωσικής εταιρείας. Ωστόσο σημείωσε ότι «είναι σαφές πως οι κυρώσεις συνιστούν ένα μεγάλο πρόβλημα για εμάς».
Από την πλευρά του και ο διευθυντής της ρωσικής United Shipbuilding Corporation Eveany Zagorodniy, σύμφωνα την φινλανδική οικονομική εφημερίδα Kauppalehti, αναφέρθηκε στο ζήτημα της δυσκολίας ανεύρεσης χρηματοδότησης. Συγκεκριμένα φέρεται να δήλωσε ότι η ρωσική εταιρεία έχει αποκλειστεί από τραπεζικές δανειοδοτήσεις, με κύρια αιτία τις επιβληθείσες κυρώσεις εις βάρος της Ρωσίας.
Να σημειωθεί ότι τα ναυπηγεία Arctech αποτελούν τα μεγαλύτερα στον κόσμο που αναλαμβάνουν τη ναυπήγηση μονάδων ικανών για πλόες στα παγωμένα νερά της αρκτικής. Επίσης, αξίζει να σημειωθεί ότι σε φινλανδικά μέσα ενημέρωσης γίνεται λόγος για ενδιαφέρον των Κινέζων να αγοράσουν πακέτο μετοχών σε αυτά κι έτσι να «πατήσουν» πόδι στην ευρωπαϊκή ναυπηγική βιομηχανία.
Φωτό: arctech.fi
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Στις 16 Νοεμβρίου 1916, το HMHS Britannic, επιταγμένο από το Βρετανικό Ναυαρχείο, για να μετατραπεί σε πλωτό νοσοκομείο κατά τον Α’ Παγκόσμιο Πόλεμο, ενώ έπλεε…
Καθώς ο «σκιώδης στόλος» βρίσκεται στη «μέγγενη» των δυτικών κυρώσεων, μια ριζοσπαστική απόφαση του μεγαλύτερου ιδιωτικού φορέα διαχείρισης λιμένων της Ινδίας έρχεται να εντείνει…
Η ναυτιλία ξηρού φορτίου βρίσκεται σε μια εποχή έντονων πιέσεων για μείωση εκπομπών και κόστους, κατά την οποία η βελτιστοποίηση κάθε μεμονωμένου ταξιδιού αποκτά…
Εκπρόσωπος των κινεζικών ενόπλων δυνάμεων προειδοποίησε στις 14 Σεπτεμβρίου τις Φιλιππίνες να αποφύγουν τις προκλήσεις στη Νότια Σινική Θάλασσα, μετά τη διεξαγωγή περιπολιών «ρουτίνας»…
Με γαλλικό άρωμα συνεχίζεται το μπαράζ συμφωνιών της εθνικής εταιρείας φυσικού αερίου της Νότιας Κορέας, KOGAS, για την εξασφάλιση εισαγωγών LNG. Συγκεκριμένα, σύμφωνα με…
Πρόοδος σημειώνεται στο μέτωπο της αποανθρακοποίησης του ναυτιλιακού κλάδου, με τη σύσταση ενός νέου, μη κερδοσκοπικού οργανισμού, ονόματι Global Ethanol Association (GEA). Όπως υποδηλώνει…
Την παράδοση 100 εμπορικών αεροσκαφών ετησίως από το 2028 αναμένει να επιτύχει η Embraer, σύμφωνα με δηλώσεις του CEO της στο Reuters, o οποίος…
Στον απόηχο της πρόσφατης απόφασης του OPEC+ να αυξήσει την παραγωγή του, ο Οργανισμός δημοσίευσε τις εκτιμήσεις του για τις προοπτικές της παγκόσμιας αγοράς…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ