
Φαίνεται ότι η «ενοποίηση» στην αγορά των εμπορευματοκιβωτίων θα συνεχιστεί με αμείωτο ρυθμό και το 2018.
Το γεγονός αυτό επιβεβαιώνει και ο οίκος αξιολόγησης Moody’s, σύμφωνα με τον οποίο αρκετές εταιρείες στην αγορά των containerships πρόκειται να προχωρήσουν σε συμμαχίες, συγχωνεύσεις και σε εξαγορές, με στόχο να αναπτύξουν το μερίδιο αγοράς τους, να βελτιώσουν την αποδοτικότητά τους, να αντιμετωπίσουν τον έντονο ανταγωνισμό αλλά και τη συνεχιζόμενη υπερπροσφορά που επικρατεί στην εν λόγω αγορά.
Αναλυτές του οίκου Moody’s επισημαίνουν ότι μέσω των νέων στρατηγικών οι εταιρείες βελτιώνουν την αποδοτικότητά τους χωρίς να προστρέξουν σε δανεισμό, ενώ συγχρόνως αναφέρουν ότι όσες εταιρείες αποφασίσουν να μην προχωρήσουν σε συνεργασίες με άλλες εταιρείες στον ίδιο χώρο θα βιώσουν εντονότερο ανταγωνισμό, καθώς θα βρεθούν σε μειονεκτική θέση και δεν θα διαθέτουν το πολυπόθητο στο χώρο ανταγωνιστικό πλεονέκτημα σε συνδυασμό με μικρότερο κόστος λειτουργίας που εξασφαλίζουν οι οικονομίες κλίμακας.
Λίγο πριν το κλείσιμο του τρέχοντος έτους ολοκληρώθηκε η συγχώνευση της UASC (United Arab Shipping Company) και της γερμανικής Hapag-Lloyd, με την Hapag-Lloyd να αποτελεί πλέον την πέμπτη μεγαλύτερη εταιρεία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων στον κόσμο, ενώ στις αρχές του τρέχοντος μήνα ολοκληρώθηκε και η εξαγορά της Hamburg Süd από την Maersk.
Επίσης, σύντομα, πρόκειται να δημιουργηθεί και η τρίτη μεγαλύτερη εταιρεία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων στον κόσμο, η οποία θα προκύψει από την εξαγορά της OOCL από την COSCO.
Φωτό: maersk.com
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών






Η απόφαση της ιταλικής Επιτροπής Ανταγωνισμού (AGCM) να επιβάλει βαρύτατο πρόστιμο ύψους 256 εκατ. ευρώ στη Ryanair σηματοδοτεί μια νέα όξυνση στη διαμάχη μεταξύ…

Η υπογραφή των συμβάσεων μελέτης και κατασκευής μεταξύ του Υπουργείου Δημοσίων Έργων του Κουβέιτ και της China Communications Construction Company (CCCC), στις 22 Δεκεμβρίου,…

Η Γουινέα αναδεικνύεται στον αδιαφιλονίκητο ρυθμιστή της αγοράς των Capesizes, με τις εξαγωγές βωξίτη να καταγράφουν ιστορικό ρεκόρ στους 175 εκατ. τόνους (+22%) το…

Συνέντευξη του Μιχάλη Κουρτέση, Managing Director του ομίλου εταιρειών SeaHawk

Η εικόνα στη ναυτιλία τακτικών γραμμών φαίνεται να μεταβάλλεται δραστικά, καθώς πλέον κολοσσοί της αγοράς εγκαταλείπουν σταδιακά την πολιτική της αποφυγής και επανέρχονται εκ…

Ο ΑΔΜΗΕ προχωρά στον διαγωνισμό για τα υποβρύχια καλώδια της ηλεκτρικής διασύνδεσης Κορίνθου-Κω. Το καλωδιακό σύστημα που θα συνδέσει για πρώτη φορά τα Δωδεκάνησα…

Σε μια κίνηση που προκαλεί ανακατατάξεις στον ενεργειακό χάρτη των ΗΠΑ, το Υπουργείο Εσωτερικών ανακοίνωσε την άμεση αναστολή των μισθώσεων για πέντε υπό κατασκευή…

Συνέντευξη της Γεωργίας Μανιάτη, Διοικήτριας του Ναυτικού Απομαχικού Ταμείου (ΝΑΤ)
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ