
Φαίνεται ότι η «ενοποίηση» στην αγορά των εμπορευματοκιβωτίων θα συνεχιστεί με αμείωτο ρυθμό και το 2018.
Το γεγονός αυτό επιβεβαιώνει και ο οίκος αξιολόγησης Moody’s, σύμφωνα με τον οποίο αρκετές εταιρείες στην αγορά των containerships πρόκειται να προχωρήσουν σε συμμαχίες, συγχωνεύσεις και σε εξαγορές, με στόχο να αναπτύξουν το μερίδιο αγοράς τους, να βελτιώσουν την αποδοτικότητά τους, να αντιμετωπίσουν τον έντονο ανταγωνισμό αλλά και τη συνεχιζόμενη υπερπροσφορά που επικρατεί στην εν λόγω αγορά.
Αναλυτές του οίκου Moody’s επισημαίνουν ότι μέσω των νέων στρατηγικών οι εταιρείες βελτιώνουν την αποδοτικότητά τους χωρίς να προστρέξουν σε δανεισμό, ενώ συγχρόνως αναφέρουν ότι όσες εταιρείες αποφασίσουν να μην προχωρήσουν σε συνεργασίες με άλλες εταιρείες στον ίδιο χώρο θα βιώσουν εντονότερο ανταγωνισμό, καθώς θα βρεθούν σε μειονεκτική θέση και δεν θα διαθέτουν το πολυπόθητο στο χώρο ανταγωνιστικό πλεονέκτημα σε συνδυασμό με μικρότερο κόστος λειτουργίας που εξασφαλίζουν οι οικονομίες κλίμακας.
Λίγο πριν το κλείσιμο του τρέχοντος έτους ολοκληρώθηκε η συγχώνευση της UASC (United Arab Shipping Company) και της γερμανικής Hapag-Lloyd, με την Hapag-Lloyd να αποτελεί πλέον την πέμπτη μεγαλύτερη εταιρεία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων στον κόσμο, ενώ στις αρχές του τρέχοντος μήνα ολοκληρώθηκε και η εξαγορά της Hamburg Süd από την Maersk.
Επίσης, σύντομα, πρόκειται να δημιουργηθεί και η τρίτη μεγαλύτερη εταιρεία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων στον κόσμο, η οποία θα προκύψει από την εξαγορά της OOCL από την COSCO.
Φωτό: maersk.com
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Αύξηση 4,6% προκύπτει και στην επιβατική κίνηση για το οκτάμηνο Ιανουαρίου-Αυγούστου 2025, στο σύνολο των αεροδρομίων της χώρας που διεξάγονται εμπορικές πτήσεις (39 αεροδρόμια:…
Με αμείωτο ενδιαφέρον συνεχίζονται οι συμφωνίες προμήθειας LNG στη διεθνή αγορά ενέργειας, με τις Woodside και Petronas να παίρνουν τη σκυτάλη. Συγκεκριμένα, η Woodside…
Για τον οικονομικό γίγαντα της Ασίας, η χαλυβουργία αποτελεί κορυφαία επιχειρηματική δραστηριότητα, η οποία εξυπηρετεί τόσο ίδιες ανάγκες της Κίνας όσο και άλλων οικονομιών,…
Καθώς η ναυτιλιακή βιομηχανία επιταχύνει τις προσπάθειες αποανθρακοποίησης, τα εναλλακτικά καύσιμα βρίσκονται στο επίκεντρο της ενεργειακής μετάβασης των πλοίων. Στο πλαίσιο αυτό, πρόσφατη έκθεση…
Η CMA CGM, πέρα από την επέκταση του στόλου της, ενισχύει την παρουσία της και στον κυβερνοχώρο. Πιο συγκεκριμένα, όπως ανακοίνωσε η εταιρεία μέσω…
Η κυβέρνηση του Ντόναλντ Τραμπ επιχειρεί την αποδυνάμωση της κινεζικής επιρροής στις παγκόσμιες λιμενικές υποδομές, με στόχο να θέσει περισσότερους τερματικούς σταθμούς υπό δυτικό…
Σημαντική οικονομική ώθηση αναμένεται να λάβει σύντομα ο ναυτιλιακός κλάδος του Ηνωμένου Βασιλείου. Συγκεκριμένα, σύμφωνα δημοσίευμα του Reuters, η βρετανική κυβέρνηση σε συνεργασία με…
Καθώς η παγκόσμια αγορά πετρελαίου «ακροβατεί» σε τεντωμένο σχοινί, το τοπίο στον κλάδο των διυλίσεων παραμένει ρευστό. Αν και η παραγωγή των διυλιστηρίων κατέγραψε…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ