
Η τουρκική κυβέρνηση εξέδωσε απόφαση με την οποία απαγορεύεται στα πλοία, ανεξαρτήτως σημαίας, που έχουν αναχωρήσει από λιμένα της Κριμαίας ή έχουν προορισμό κάποιον κριμαϊκό λιμένα να προσεγγίζουν τουρκικά λιμάνια.
«Οι λιμενικές αρχές, ναυτικοί πράκτορες, operators και πλοιοκτήτες ενημερώθηκαν επισήμως από τις Αρχές πως τα πλοία που καταφθάνουν από την Κριμαία και τα λιμάνια της δεν επιτρέπεται να προσεγγίσουν τουρκικό λιμένα» σύμφωνα με την εκπρόσωπο του Γενικού Εισαγγελέα της Ουκρανίας, Larysa Sarhan.
Σύμφωνα με την απόφαση τα πλοία δεν θα μπορούν να πραγματοποιούν καμμία εργασία εκφόρτωσης/φόρτωσης σε κανέναν τουρκικό λιμένα, ούτε θα διενεργούνται εκτελωνιστικές εργασίες.
Οι συγκεκριμένες τουρκικές κυρώσεις δεν αφορούν μόνο τις δια θαλάσσης μεταφορές αλλά αφορούν και σε οποιαδήποτε εμπορική δραστηριότητα σχετίζεται με εισαγωγές ή/και εξαγωγές προς/από την Κριμαία, η οποία θα εξακριβώνεται μέσω έρευνας των σχετικών τελωνειακών/εμπορικών εγγράφων.
Σημειώνεται πως σύμφωνα με τον Andriy Klymenko, πρόεδρο του Supervisory Board του Maidan of Foreign Affairs (MFA), ενός ουκρανικού οργανισμού που παρακολουθεί τη ναυτιλιακή κίνηση στην Κριμαία: «Μετά την απόφαση για επιβολή κυρώσεων από την Τουρκία, οι θαλάσσιες μεταφορές από την Κριμαία αναμένεται να επηρεαστούν. Η Κριμαία εξάγει κυρίως σιτηρά προς τη Συρία, τον Λίβανο, την Τουρκία και την Αλβανία, ανθρακικό νάτριο στην Αίγυπτο, καθως και μεταλλικά απορρίμματα στην Τουρκία».
Ωστόσο, θεωρείται πως το εμπόριο των σιτηρών, το κύριο εξαγώγιμο προϊόν της Κριμαίας εν τέλει δεν θα επηρεαστεί, καθώς η Τουρκία εξαρτάται από τις εισαγωγές του ρωσικού σιταριού και αν επιχειρήσει να το αναζητήσει από άλλες αγορές θα πρέπει να το πληρώσει σε πολύ πιο υψηλές τιμές. Αυτήν την άποψη εξέφρασε ο Arkady Zlochevsky, πρόεδρος της Ρωσικής Ένωσης Σιτηρών.
Σύμφωνα με τα ουκρανικά ειδησεογραφικά μέσα η απόφαση της Τουρκίας έρχεται μετά από σχετικές πιέσεις της ουκρανικής κυβέρνησης, στο πλαίσιο των προσπαθειών της να απαντήσει με ποικίλα μέτρα/κυρώσεις στην προσάρτηση της Κριμαίας από την Ρωσία, και ήλθε μετά την πρόσφατη επίσκεψη στην Τουρκία του Γενικού Εισαγγελέα της Ουκρανίας.
Φωτο: ΑΠΕ- ΜΠΕ
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών






H Ετήσια Γενική Συνέλευση και οι Εξαμηνιαίες Συνεδριάσεις της INTERCARGO έλαβαν χώρα στην Αθήνα μεταξύ 3 και 4 Νοεμβρίου, σηματοδοτώντας τη διαρκή ανάπτυξη και…

Η QatarEnergy συνεχίζει να ενισχύει τη διεθνή παρουσία της, εστιάζοντας στρατηγικά στην αναπτυσσόμενη αγορά ενέργειας της Ινδίας. Πρόσφατα, μάλιστα, ο καταριανός κολοσσός εξασφάλισε ένα…

Η Saronic Ferries, μία εταιρεία με ισχυρή και εδραιωμένη παρουσία στον Σαρονικό Κόλπο επί δεκαετίες, καλωσορίζει το νεότερο απόκτημα του στόλου της, το πορθμείο…

Οι δυτικές κυρώσεις κατά της Ρωσίας και του Ιράν οδηγούν τον όγκο πετρελαίου που αποθηκεύεται σε πλοία σε επίπεδα ρεκόρ, αποτρέποντας τη δημιουργία υπερπροσφοράς…

Καθώς εισερχόμαστε στην τελευταία στροφή του 2025, η Allied επιχειρεί μια ακτινογραφία του στόλου των πλοίων μεταφοράς ξηρού φορτίου, διαπιστώνοντας ένα κύμα παραδόσεων αλλά…

Απόλυτη κυριαρχία του LNG στις παραγγελίες πλοίων εναλλακτικών καυσίμων έδειξαν τα δεδομένα της πλατφόρμας Alternative Fuel Insight (AFI) για τον μήνα Οκτώβριο. Σύμφωνα με…

Το 2025 συνιστά ευρύτερα ένα έτος-ορόσημο για την MSC, έναν από τους ισχυρότερους παράγοντες ‒αν όχι ο ισχυρότερος πλέον‒ της ναυτιλίας τακτικών γραμμών, και…

Τα εθνικά αεροδρόμια, με βάση δεδομένα που παραθέτει η Insete Intelligence, διαφαίνεται ότι το 2025 ελκύουν συλλογικά αυξημένη επισκεψιμότητα, συγκριτικά με το προηγούμενο έτος.…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ