
Η τουρκική κυβέρνηση εξέδωσε απόφαση με την οποία απαγορεύεται στα πλοία, ανεξαρτήτως σημαίας, που έχουν αναχωρήσει από λιμένα της Κριμαίας ή έχουν προορισμό κάποιον κριμαϊκό λιμένα να προσεγγίζουν τουρκικά λιμάνια.
«Οι λιμενικές αρχές, ναυτικοί πράκτορες, operators και πλοιοκτήτες ενημερώθηκαν επισήμως από τις Αρχές πως τα πλοία που καταφθάνουν από την Κριμαία και τα λιμάνια της δεν επιτρέπεται να προσεγγίσουν τουρκικό λιμένα» σύμφωνα με την εκπρόσωπο του Γενικού Εισαγγελέα της Ουκρανίας, Larysa Sarhan.
Σύμφωνα με την απόφαση τα πλοία δεν θα μπορούν να πραγματοποιούν καμμία εργασία εκφόρτωσης/φόρτωσης σε κανέναν τουρκικό λιμένα, ούτε θα διενεργούνται εκτελωνιστικές εργασίες.
Οι συγκεκριμένες τουρκικές κυρώσεις δεν αφορούν μόνο τις δια θαλάσσης μεταφορές αλλά αφορούν και σε οποιαδήποτε εμπορική δραστηριότητα σχετίζεται με εισαγωγές ή/και εξαγωγές προς/από την Κριμαία, η οποία θα εξακριβώνεται μέσω έρευνας των σχετικών τελωνειακών/εμπορικών εγγράφων.
Σημειώνεται πως σύμφωνα με τον Andriy Klymenko, πρόεδρο του Supervisory Board του Maidan of Foreign Affairs (MFA), ενός ουκρανικού οργανισμού που παρακολουθεί τη ναυτιλιακή κίνηση στην Κριμαία: «Μετά την απόφαση για επιβολή κυρώσεων από την Τουρκία, οι θαλάσσιες μεταφορές από την Κριμαία αναμένεται να επηρεαστούν. Η Κριμαία εξάγει κυρίως σιτηρά προς τη Συρία, τον Λίβανο, την Τουρκία και την Αλβανία, ανθρακικό νάτριο στην Αίγυπτο, καθως και μεταλλικά απορρίμματα στην Τουρκία».
Ωστόσο, θεωρείται πως το εμπόριο των σιτηρών, το κύριο εξαγώγιμο προϊόν της Κριμαίας εν τέλει δεν θα επηρεαστεί, καθώς η Τουρκία εξαρτάται από τις εισαγωγές του ρωσικού σιταριού και αν επιχειρήσει να το αναζητήσει από άλλες αγορές θα πρέπει να το πληρώσει σε πολύ πιο υψηλές τιμές. Αυτήν την άποψη εξέφρασε ο Arkady Zlochevsky, πρόεδρος της Ρωσικής Ένωσης Σιτηρών.
Σύμφωνα με τα ουκρανικά ειδησεογραφικά μέσα η απόφαση της Τουρκίας έρχεται μετά από σχετικές πιέσεις της ουκρανικής κυβέρνησης, στο πλαίσιο των προσπαθειών της να απαντήσει με ποικίλα μέτρα/κυρώσεις στην προσάρτηση της Κριμαίας από την Ρωσία, και ήλθε μετά την πρόσφατη επίσκεψη στην Τουρκία του Γενικού Εισαγγελέα της Ουκρανίας.
Φωτο: ΑΠΕ- ΜΠΕ
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Με ταχύτατους ρυθμούς προχωρά το ναυπηγικό πρόγραμμα της Royal Caribbean, η οποία κατέγραψε ένα σημαντικό ορόσημο στην κατασκευή ενός ακόμα mega-κρουαζιερόπλοιου. Συγκεκριμένα, βάσει σχετικής…
H ρωσική εταιρεία Transneft που διαχειρίζεται μονοπωλιακά τους αγωγούς πετρελαίου στη Ρωσία προειδοποίησε τις εταιρείες εξόρυξης πετρελαίου ότι είναι πιθανόν μελλοντικά να μειώσουν την…
Το Εμπορικό και Βιομηχανικό Επιμελητήριο Πειραιώς τάσσεται υπέρ της πλήρους διαλεύκανσης της υπόθεσης που ξεσκέπασε η συντονισμένη έφοδος της ευρωπαϊκής εισαγγελίας και ζημιώνει την εικόνα του λιμανιού…
Με αμείωτο ρυθμό συνεχίζεται η επέκταση του στόλου της Sea Pioneer Shipping Corporation. Συγκεκριμένα, την Πέμπτη 18 Σεπτεμβρίου, η Sea Pioneer γιόρτασε στο Ναγκασάκι…
Αύξηση 4,6% προκύπτει και στην επιβατική κίνηση για το οκτάμηνο Ιανουαρίου-Αυγούστου 2025, στο σύνολο των αεροδρομίων της χώρας που διεξάγονται εμπορικές πτήσεις (39 αεροδρόμια:…
Με αμείωτο ενδιαφέρον συνεχίζονται οι συμφωνίες προμήθειας LNG στη διεθνή αγορά ενέργειας, με τις Woodside και Petronas να παίρνουν τη σκυτάλη. Συγκεκριμένα, η Woodside…
Για τον οικονομικό γίγαντα της Ασίας, η χαλυβουργία αποτελεί κορυφαία επιχειρηματική δραστηριότητα, η οποία εξυπηρετεί τόσο ίδιες ανάγκες της Κίνας όσο και άλλων οικονομιών,…
Καθώς η ναυτιλιακή βιομηχανία επιταχύνει τις προσπάθειες αποανθρακοποίησης, τα εναλλακτικά καύσιμα βρίσκονται στο επίκεντρο της ενεργειακής μετάβασης των πλοίων. Στο πλαίσιο αυτό, πρόσφατη έκθεση…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ