
Την διαμόρφωση ενός νέου, φιλόδοξου πλαισίου συνεργασίας μεταξύ της Ευρωπαϊκής Ένωσης και των χωρών της Αφρικής ζητά το Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο, για την επίτευξη του οποίου η σύσφιξη των πολιτικών και οικονομικών δεσμών των δύο ηπείρων κρίνεται ως αναγκαία.
Σύμφωνα με το ΕΚ, η συνεργασία μεταξύ της ΕΕ και των αφρικανικών κρατών θα πρέπει να οδηγήσει στην διαμόρφωση μίας νέας Συμφωνίας Οικονομικής Εταιρικής Σχέσης, η οποία θα συμβάλλει στην βιώσιμη οικονομική ανάπτυξη ολόκληρης της αφρικανικής ηπείρου.
Αναγκαίες προϋποθέσεις για να συμβεί αυτό κρίνεται η φιλελευθεροποίηση των αγορών και η αύξηση του εμπορίου μεταξύ των δύο ηπείρων. Ψηλά, επίσης, στην ατζέντα βρίσκεται η προστασία των ανθρωπίνων δικαιωμάτων καθώς και η άσκηση ενός «βιώσιμου, δίκαιου και ηθικού» εμπορίου.
Κλειδί για την υλοποίηση αυτής της στρατηγικής αποτελεί η ναυτιλία. Αρκετά μέλη του ΕΚ, όπως ο Maurice Ponga, μέλος της Κoιvoβoυλευτικής Ομάδας τoυ Ευρωπαϊκoύ Λαϊκoύ Κόμματoς, αναγνωρίζουν τον κομβικό ρόλο της ναυτιλίας και εν γένει των θαλάσσιων μεταφορών «στην εξάλειψη της ακραίας φτώχειας και στην επιδίωξη ουσιαστικής ανάπτυξης» στην αφρικανική ήπειρο.
Την ικανοποίησή της εξέφρασε και η Ένωση των Δανών Εφοπλιστών, η οποία θεωρεί, ωστόσο, πως για τη ναυτιλιακή βιομηχανία απαραίτητη προϋπόθεση για να μπορέσει να δραστηριοποιηθεί απρόσκοπτα στην αφρικανική ήπειρο και να βοηθήσει στην ανάπτυξή της είναι να διασφαλιστεί ένα σταθερό νομικό πλαίσιο και η εξάλειψη των διακρίσεων.
Την αυξανόμενη σημασία της Αφρικής για την ευρωπαϊκή ναυτιλιακή βιομηχανία καταδεικνύει, όπως έχει αναφερθεί σε πρόσφατο δημοσίευμα των Ναυτικών Χρονικών, και η απόφαση της Hapag-Lloyd να επικεντρώσει την προσοχή της στο αφρικανικό εμπόριο, με τον CEO της Hapag-Lloyd να τονίζει χαρακτηριστικά πως: «Η Αφρική είναι μία αγορά με τεράστιες δυνατότητες ανάπτυξης».
Φωτό: ΑΠΕ-ΜΠΕ/ EPA/NIC BOTHMA
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών






Η απόφαση της ιταλικής Επιτροπής Ανταγωνισμού (AGCM) να επιβάλει βαρύτατο πρόστιμο ύψους 256 εκατ. ευρώ στη Ryanair σηματοδοτεί μια νέα όξυνση στη διαμάχη μεταξύ…

Η υπογραφή των συμβάσεων μελέτης και κατασκευής μεταξύ του Υπουργείου Δημοσίων Έργων του Κουβέιτ και της China Communications Construction Company (CCCC), στις 22 Δεκεμβρίου,…

Η Γουινέα αναδεικνύεται στον αδιαφιλονίκητο ρυθμιστή της αγοράς των Capesizes, με τις εξαγωγές βωξίτη να καταγράφουν ιστορικό ρεκόρ στους 175 εκατ. τόνους (+22%) το…

Συνέντευξη του Μιχάλη Κουρτέση, Managing Director του ομίλου εταιρειών SeaHawk

Η εικόνα στη ναυτιλία τακτικών γραμμών φαίνεται να μεταβάλλεται δραστικά, καθώς πλέον κολοσσοί της αγοράς εγκαταλείπουν σταδιακά την πολιτική της αποφυγής και επανέρχονται εκ…

Ο ΑΔΜΗΕ προχωρά στον διαγωνισμό για τα υποβρύχια καλώδια της ηλεκτρικής διασύνδεσης Κορίνθου-Κω. Το καλωδιακό σύστημα που θα συνδέσει για πρώτη φορά τα Δωδεκάνησα…

Σε μια κίνηση που προκαλεί ανακατατάξεις στον ενεργειακό χάρτη των ΗΠΑ, το Υπουργείο Εσωτερικών ανακοίνωσε την άμεση αναστολή των μισθώσεων για πέντε υπό κατασκευή…

Συνέντευξη της Γεωργίας Μανιάτη, Διοικήτριας του Ναυτικού Απομαχικού Ταμείου (ΝΑΤ)
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ