
Την διαμόρφωση ενός νέου, φιλόδοξου πλαισίου συνεργασίας μεταξύ της Ευρωπαϊκής Ένωσης και των χωρών της Αφρικής ζητά το Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο, για την επίτευξη του οποίου η σύσφιξη των πολιτικών και οικονομικών δεσμών των δύο ηπείρων κρίνεται ως αναγκαία.
Σύμφωνα με το ΕΚ, η συνεργασία μεταξύ της ΕΕ και των αφρικανικών κρατών θα πρέπει να οδηγήσει στην διαμόρφωση μίας νέας Συμφωνίας Οικονομικής Εταιρικής Σχέσης, η οποία θα συμβάλλει στην βιώσιμη οικονομική ανάπτυξη ολόκληρης της αφρικανικής ηπείρου.
Αναγκαίες προϋποθέσεις για να συμβεί αυτό κρίνεται η φιλελευθεροποίηση των αγορών και η αύξηση του εμπορίου μεταξύ των δύο ηπείρων. Ψηλά, επίσης, στην ατζέντα βρίσκεται η προστασία των ανθρωπίνων δικαιωμάτων καθώς και η άσκηση ενός «βιώσιμου, δίκαιου και ηθικού» εμπορίου.
Κλειδί για την υλοποίηση αυτής της στρατηγικής αποτελεί η ναυτιλία. Αρκετά μέλη του ΕΚ, όπως ο Maurice Ponga, μέλος της Κoιvoβoυλευτικής Ομάδας τoυ Ευρωπαϊκoύ Λαϊκoύ Κόμματoς, αναγνωρίζουν τον κομβικό ρόλο της ναυτιλίας και εν γένει των θαλάσσιων μεταφορών «στην εξάλειψη της ακραίας φτώχειας και στην επιδίωξη ουσιαστικής ανάπτυξης» στην αφρικανική ήπειρο.
Την ικανοποίησή της εξέφρασε και η Ένωση των Δανών Εφοπλιστών, η οποία θεωρεί, ωστόσο, πως για τη ναυτιλιακή βιομηχανία απαραίτητη προϋπόθεση για να μπορέσει να δραστηριοποιηθεί απρόσκοπτα στην αφρικανική ήπειρο και να βοηθήσει στην ανάπτυξή της είναι να διασφαλιστεί ένα σταθερό νομικό πλαίσιο και η εξάλειψη των διακρίσεων.
Την αυξανόμενη σημασία της Αφρικής για την ευρωπαϊκή ναυτιλιακή βιομηχανία καταδεικνύει, όπως έχει αναφερθεί σε πρόσφατο δημοσίευμα των Ναυτικών Χρονικών, και η απόφαση της Hapag-Lloyd να επικεντρώσει την προσοχή της στο αφρικανικό εμπόριο, με τον CEO της Hapag-Lloyd να τονίζει χαρακτηριστικά πως: «Η Αφρική είναι μία αγορά με τεράστιες δυνατότητες ανάπτυξης».
Φωτό: ΑΠΕ-ΜΠΕ/ EPA/NIC BOTHMA
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών





Στον απόηχο της συμφωνίας κατάπαυσης του πυρός στη Λωρίδα της Γάζας ανάμεσα στο Ισραήλ και τη Χαμάς, τα βλέμματα της διεθνούς ναυτιλιακής κοινότητας στρέφονται…

Ο κυκλώνας Μελίσα αναβαθμίστηκε σήμερα στη μέγιστη κατηγορία 5 στην Καραϊβική, απειλώντας την Τζαμάικα, την Αϊτή και τη Δομινικανή Δημοκρατία με καταστροφικούς ανέμους και…

Ινδικά μέσα ενημέρωσης μεταδίδουν ότι η MSC βρίσκεται ένα βήμα μακριά από τη νηολόγηση ορισμένων από τα πλοία του στόλου της στο εθνικό νηολόγιο.…

Καθώς τα «σύννεφα» υπερπροσφοράς πετρελαίου πυκνώνουν, ασκώντας καθοδικές πιέσεις στις τιμές του αργού, η Ουάσιγκτον προχωρά σε στρατηγικές κινήσεις με γνώμονα την ενεργειακή ασφάλεια…

Μια ομάδα κορυφαίων χρηματοπιστωτικών, ενεργειακών και βιομηχανικών εταιρειών ανακοίνωσε την ίδρυση της Carbon Measures, μιας νέας συμμαχίας με στόχο την προώθηση ενός πιο ακριβούς…

Στο επίκεντρο της πρόσφατης συνεδρίασης του Ευρωπαϊκού Συμβουλίου βρέθηκε το θέμα της ανταγωνιστικής πράσινης μετάβασης, καθώς και η επιτακτική ανάγκη εντατικοποίησης των συλλογικών προσπαθειών…

Σε νέα εποχή εισέρχεται ο ναυπηγικός κολοσσός της Νότιας Κορέας HD Hyundai, μετά τη στρατηγική αναδιάρθρωση των θυγατρικών του. Συγκεκριμένα, την Πέμπτη 23 Οκτωβρίου,…

Παρά τον εν εξελίξει εμπορικό πόλεμο ΗΠΑ-Κίνας, η ανθεκτικότητα των κινεζικών εξαγωγών αποδεικνύει πόσο απαραίτητα παραμένουν πολλά από τα προϊόντα της Κίνας, ακόμα και…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ