
Η Hapag-Lloyd, σύμφωνα με τα στοιχεία της Alphaliner, αποτελεί το Νο. 5 στην διεθνή κατάταξη των ναυτιλιακών εταιρειών μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων με μία χωρητικότητα που αγγίζει τα σχεδόν 2,5 εκατ. εμπορευματοκιβώτια (ΤΕU). Αλλά, όπως σημειώνει στο περιοδικό των εργαζομένων της Hapag-Lloyd ο Διευθύνων Σύμβουλος της εταιρείας, Rolf Habben Jansen, «με όρους μεγεθών του ιδιόκτητου στόλου μας, τότε η εταιρεία καταλαμβάνει την τρίτη θέση στην παγκόσμια κατάταξη».
Για τον κ. Rolf Habben Jansen, μετά από εννέα χρόνια κρίσης και ένα πρωτοφανές κύμα συγχωνεύσεων, εξαγορών και πτωχεύσεων, η αγορά των containerships αναμένεται να βιώσει και νέες συγχωνεύσεις. «Πιστεύουμε ότι στο μελλον θα υπάρχουν μόνο πέντε έως επτά παγκόσμιοι παίκτες στον χώρο της δια θαλάσσης μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων».
Ο ίδιος σημειώνει πως σχεδόν οι μισές εταιρείες του Top 20 κατά το έτος 2013 έχουν «εξαφανιστεί» ή πρόκειται να «εξαφανιστούν» στο άμεσο μέλλον. Ωστόσο, τονίζει πως «ο χρόνος των μεγάλων συναλλαγών έχει πιθανώς τελειώσει».
Το ίδιο μοιάζει να ισχύει και στην περίπτωση της Hapag-Lloyd, η οποία μετά τη συγχώνευση με την χιλιανή CSAV και την αραβική UASC διαθέτει πλέον ένα μεγάλο και σύγχρονο στόλο, άκρως ανταγωνιστικό που προσφέρει ένα πυκνό δίκτυο υπηρεσιών τακτικών γραμμών σχεδόν παντού στον κόσμο. Αλλά ο στόχος της εταιρείας είναι πλέον να εισέλθει στις αγορές της Ασίας και της Αφρικής, με την τελευταία να θεωρεί ο CEO της Hapag-Lloyd πως είναι ο κύριος στόχος της εταιρείας του. «Η Αφρική είναι μία αγορά με τεράστιες δυνατότητες ανάπτυξης», δηλώνει χαρακτηριστικά, και εκεί είναι η επιδίωξη της εταιρείας να επικεντρωθεί.
Τέλος, σε ό,τι αφορά τη ναυλαγορά των containerships τόσο ο Rolf Habben Jansen όσο και ο ίδιος ο πρόεδρος των Γερμανών Εφοπλιστών Alfred Hartmann θεωρούν πως μέσα στην επόμενη διετία αναμένεται να επανέλθουν σε «φυσιολογικά επίπεδα».
Φωτό: hapag-lloyd.com
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Στα προϊόντα που εισάγονται από την Ευρωπαϊκή Ένωση στις ΗΠΑ θα επιβάλλεται δασμός 30% από την 1η Αυγούστου, ανέφερε ο Αμερικανός πρόεδρος Ντόναλντ Τραμπ…
Συνέχεια στο μπαράζ των διεθνών συμφωνιών με επίκεντρο τις προμήθειες υγροποιημένου φυσικού αερίου (LNG) έδωσαν πρόσφατα Petronas και Venture Global. Συγκεκριμένα, η Petronas, μέσω…
Με μια φαντασμαγορική τελετή, η Royal Caribbean καλωσόρισε πρόσφατα το νεότευκτο «Star of the Seas» στον στόλο της. Σύμφωνα με σχετική ανακοίνωση, το «Star…
Περιορισμένες ήταν οι πρόσφατες μεταβολές στη ναυλαγορά των LNG carriers, με τις προκλήσεις να επιμένουν. Συγκεκριμένα, βάσει πρόσφατης έκθεσης της ναυλομεσιτικής Fearnleys, το κόστος…
Οι εξελίξεις στον χάρτη του παγκόσμιου εμπορίου κατά τη διάρκεια του α΄ εξαμήνου του 2025 βρίσκονται στο επίκεντρο της πρόσφατης έκθεσης «Global Trade Update»…
Συνέντευξη του Αρχηγού Λ.Σ.-ΕΛ.ΑΚΤ. Αντιναυάρχου Λ.Σ. Τρύφωνα Κοντιζά
Σε συνέντευξη Τύπου που πραγματοποιήθηκε σήμερα στο ξενοδοχείο COLORS στην Αθήνα, το Πανεπιστήμιο Αιγαίου και το εργαστήριο Καινοτομίας και Διοίκησης Πληροφορίας (i4m Lab) παρουσίασαν…
Την οδύνη της για τις απώλειες ανθρώπινων ζωών μετά τις πρόσφατες επιθέσεις σε ελληνόκτητα πλοία στην Ερυθρά Θάλασσα εξέφρασε με δήλωσή της η πρόεδρος…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ