
Η EMICERT, ο ελληνικός ανεξάρτητος διαπιστευμένος φορέας επαλήθευσης των εκπομπών CO2 στη ναυτιλία, ανακοίνωσε ότι έλαβε έγκριση από το λιβεριανό νηολόγιο για να παρέχει υπηρεσίες επαλήθευσης για το επερχόμενο σύστημα IMO DCS (Data Collection System) στα πλοία που φέρουν τη σημαία της. Οι υπηρεσίες αυτές περιλαμβάνουν τόσο την ανασκόπηση του SEEMP (Ship Energy Efficiency Management Plan), όσο και την επαλήθευση των σχετικών στοιχείων προς αναφορά.
Από το 2005, η EMICERT δραστηριοποιείται εξειδικευμένα στην επαλήθευση των εκπομπών αερίων του θερμοκηπίου αρχικά σε σταθερές βιομηχανίες, στη συνέχεια σε αερομεταφορείς και από το 2017 σε πλοία, επαληθεύοντας τη συμμόρφωση με ευρωπαϊκούς και διεθνείς κανονισμούς και πρότυπα. Έχει παρουσία σε 11 χώρες, ενώ σε 4 από αυτές κατέχει το μεγαλύτερο μερίδιο της σχετικής αγοράς (Ελλάδα, Βουλγαρία, Ιρλανδία, Κύπρο). Η EMICERT, αξιοποιώντας την εξειδικευμένη πολυετή της εμπειρία, συμμετείχε στην διαμόρφωση των συνοδευτικών Κανονισμών για το EU MRV, ως ενεργό μέλος της επιτροπής εμπειρογνωμόνων του ESSF (European Sustainability Shipping Forum).
Τον Δεκέμβριο του 2016 έγινε ο πρώτος παγκοσμίως οργανισμός που διαπιστεύθηκε κατά ISO 14065 ως επαληθευτής για τον κανονισμό EU MRV. Έως τώρα, από την ελληνική ναυτιλιακή αγορά τιμούν με την εμπιστοσύνη τους την EMICERT περισσότερες από 75 εταιρείες (600+ πλοία συνολικά) αναθέτοντας την αξιολόγηση των σχεδίων παρακολούθησης και την επαλήθευση των εκθέσεων εκπομπών τους, σύμφωνα με τις απαιτήσεις του Καν. 2015/757/ΕΕ.
Η EMICERT στοχεύει μέσω της συνεργασίας με την σημαία της Λιβερίας στην παροχή συνδυασμένων υπηρεσιών επαλήθευσης για τις απαιτήσεις τόσο του ευρωπαϊκού κανονισμού EU MRV, όσο και του αντίστοιχου διεθνούς IMO DCS. Τα οφέλη για τα πλοία που φέρουν τη σημαία της Λιβερίας είναι προφανή, εφόσον με μία κοινή επιθεώρηση των σχετικών δεδομένων και διαδικασιών, θα καλύπτουν ταυτόχρονα τις υποχρεώσεις τους έναντι των δύο αυτών περιβαλλοντικών κανονισμών, συνεργαζόμενες με έναν αξιόπιστο και εξειδικευμένο ελληνικό Φορέα Επαλήθευσης.
Φωτό: ΑΠΕ-ΜΠΕ/EPA/ABEDIN TAHERKENAREH
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Ένα ακόμη αεροσκάφος εντάχθηκε στόλο της Olympic Air, σύμφωνα με ανάρτηση της τελευταίας στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης. Ειδικότερα, η AEGEAN Airlines, μέσω της θυγατρικής…
Αντίρροπες μεταβολές σημείωσαν κατά τους πρώτους εννέα μήνες του 2025 οι εισαγωγές πετρελαίου και φυσικού αερίου της Κίνας. Σύμφωνα με στοιχεία των κινεζικών τελωνείων,…
Τα Ναυτικά Χρονικά παρουσιάζουν στο τεύχος Οκτωβρίου 2025 την επικαιρότητα στον χώρο της ναυτιλιακής, οικονομικής και πολιτικής ειδησεογραφίας. Πιο συγκεκριμένα, στο τεύχος των Ναυτικών Χρονικών…
Η απαγόρευση εισαγωγής ρωσικού φυσικού αερίου στην Ευρωπαϊκή Ένωση (ΕΕ), η οποία θα εφαρμοσθεί μέχρι το τέλος του 2027, εγκρίθηκε σήμερα Δευτέρα 20 Οκτωβρίου…
Η κυματική ενέργεια αποτελεί μία από τις ακόμη αναξιοποίητες πηγές θαλάσσιας ανανεώσιμης ενέργειας, ικανή να προσφέρει σταθερή, χαμηλών εκπομπών ηλεκτροπαραγωγή. Η γαλλική νεοφυής επιχείρηση…
O Lloyd’s Register (LR) παρουσίασε τον Οκτώβριο 2025 τον πρώτο ολοκληρωμένο οδηγό πλοήγησης προς την πυρηνική πρόωση στη ναυτιλία, υπό τον τίτλο «Navigating Nuclear Energy in Maritime». Η νέα καθοδήγηση του LR,…
Το Ηνωμένο Βασίλειο και η Τουρκία πρόκειται να εισέλθουν σύντομα σε τρίτο γύρο διαπραγματεύσεων για την εξασφάλιση μιας νέας και «ολοκληρωμένης» συμφωνίας ελεύθερου εμπορίου…
Εκτός Ρωσίας φαίνεται να ωθούν το ρωσικό πετρέλαιο οι αυξανόμενες ουκρανικές επιθέσεις στα διυλιστήρια της χώρας, οι οποίες καθιστούν αναγκαστική την εκτροπή των φορτίων…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ