
Οι ενεργειακές ανάγκες της Τουρκίας σε φυσικό αέριο φαίνεται πως αναπτύσσονται με γοργούς ρυθμούς. Σύμφωνα μάλιστα με το Bloomberg, η Τουρκία αποτελεί την ταχύτερα αναπτυσσόμενη αγορά σε εισαγωγές LNG μετά την Κίνα, τη Ν. Κορέα και την Ιαπωνία, κατά το πρώτο εξάμηνο του 2017.
Το κύμα ψύχους που έπληξε την περιοχή του Ιράν και της Τουρκίας τον περασμένο Δεκέμβριο δημιούργησε σημαντικές ελλείψεις σε φυσικό αέριο στην γείτονα χώρα, ενώ φαίνεται πως προβλημάτισε την κυβέρνηση της Άγκυρας, και όχι άδικα. Λόγω άλλωστε της έλλειψης φυσικού αερίου, η κυβέρνηση της Άγκυρας είχε επιβάλλει στους σταθμούς παραγωγής ηλεκτρικής ενέργειας, μείωση της κατανάλωσης καυσίμων έως και 90%, με σημαντικές συνέπειες για την τουρκική οικονομία.
Προκειμένου να ενισχύσει τις εισαγωγές φυσικού αερίου και με σκοπό να καλύψει τις ενεργειακές της ανάγκες, οι οποίες αφορούν κυρίως τη θέρμανση και την παραγωγή ηλεκτρικής ενέργειας, η Τουρκία προχώρησε στη ναύλωση του FSRU Challenger, της ιαπωνικής Mitsui OSK Lines (MOL).
Η πλωτή μονάδα αποθήκευσης και επαναεριοποίησης υγροποιημένου φυσικού αερίου Challenger, μήκους 345 μέτρων, διαθέτει αποθηκευτική ικανότητα φυσικού αερίου 263.000 m3- ικανή να καλύψει τις ενεργειακές ανάγκες της Τουρκίας σε φυσικό αέριο για μια ολόκληρη ημέρα.
Σημειώνεται πως η συγκεκριμένη πλωτή μονάδα LNG αποτελεί τη δεύτερη που φτάνει στην Τουρκία, μετά τη FSRU Neptune, αποθηκευτικής ικανότητας 145.000 m3, επιπλέον των 2 χερσαίων μονάδων παραγωγής LNG στις τουρκικές πόλεις Aliağa και Marmara Ereglisi.
Σύμφωνα με έμπειρους αναλυτές, η παροχή ενέργειας από FSRU διαθέτει σημαντικά χαμηλότερο κόστος υλοποίησης, μικρότερη τεχνική πολυπλοκότητα και μικρότερο χρονοδιάγραμμα υλοποίησης, ενώ παρέχει μεγαλύτερη ευελιξία από τις χερσαίες εγκαταστάσεις επαναεριοποίησης LNG.
Το FSRU Challenger, αναμένεται να βρίσκεται στην Τουρκία στα τέλη Οκτωβρίου.
Φωτο: ΜOL
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Ένα υγραεριοφόρο πλοίο με σημαία Καμερούν εξέπεμψε σήμα κινδύνου έπειτα από έκρηξη που σημειώθηκε σε αυτό την ώρα που έπλεε στα ανοικτά των ακτών…
Η Κάλυμνος αποτελεί τον κατεξοχήν ναυτότοπο του Νοτιοανατολικού Αιγαίου. Ένα νησί με πλούσια θαλασσινή παράδοση και μεγάλη ιστορία στον χώρο της ναυτοσύνης. Ένας δωρικός…
Η αγορά του βωξίτη βρίσκεται αναντίρρητα σε «καλό φεγγάρι», με τη Γουινέα να διαδραματίζει καθοριστικό ρόλο σε αυτό. Όπως μάλιστα αναφέρει δημοσίευμα του Reuters,…
To πρώτο της φορτίο αργού πετρελαίου στη Συρία απέστειλε η Σαουδική Αραβία, συμβάλλοντας στη ‒μετά τον πόλεμο‒ ανάκαμψή της. Σύμφωνα με δεδομένα της MarineTrafffic,…
Η Pacific Basin Shipping προχώρησε σε στρατηγικές κινήσεις ένεκα των αμερικανικών λιμενικών τελών, που έχουν προκαλέσει αναταράξεις στη ναυτιλιακή βιομηχανία. «Έχουμε λάβει προληπτικά μέτρα…
Νέες απώλειες κατέγραψαν πρόσφατα οι ναύλοι των VLGCs, σε αντίθεση με εκείνους των LPG carriers μικρότερης μεταφορικής ικανότητας, που παρέμειναν σταθεροί. Ειδικότερα, σύμφωνα με…
Κίνα και Ρωσία σκοπεύουν να αυξήσουν τη μεταξύ τους εμπορευματική κίνηση από το Βόρεια Πέρασμα σε 20 εκατ. τόνους έως το 2030, δήλωσε πρόσφατα…
Το σύνολο της ναυτιλιακής βιομηχανίας είχε στρέψει το ενδιαφέρον του στη χθεσινή συνεδρίαση της MEPC το Λονδίνο, όπου τα κράτη-μέλη του IMO συνεδρίαζαν για…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ