
Οι ενεργειακές ανάγκες της Τουρκίας σε φυσικό αέριο φαίνεται πως αναπτύσσονται με γοργούς ρυθμούς. Σύμφωνα μάλιστα με το Bloomberg, η Τουρκία αποτελεί την ταχύτερα αναπτυσσόμενη αγορά σε εισαγωγές LNG μετά την Κίνα, τη Ν. Κορέα και την Ιαπωνία, κατά το πρώτο εξάμηνο του 2017.
Το κύμα ψύχους που έπληξε την περιοχή του Ιράν και της Τουρκίας τον περασμένο Δεκέμβριο δημιούργησε σημαντικές ελλείψεις σε φυσικό αέριο στην γείτονα χώρα, ενώ φαίνεται πως προβλημάτισε την κυβέρνηση της Άγκυρας, και όχι άδικα. Λόγω άλλωστε της έλλειψης φυσικού αερίου, η κυβέρνηση της Άγκυρας είχε επιβάλλει στους σταθμούς παραγωγής ηλεκτρικής ενέργειας, μείωση της κατανάλωσης καυσίμων έως και 90%, με σημαντικές συνέπειες για την τουρκική οικονομία.
Προκειμένου να ενισχύσει τις εισαγωγές φυσικού αερίου και με σκοπό να καλύψει τις ενεργειακές της ανάγκες, οι οποίες αφορούν κυρίως τη θέρμανση και την παραγωγή ηλεκτρικής ενέργειας, η Τουρκία προχώρησε στη ναύλωση του FSRU Challenger, της ιαπωνικής Mitsui OSK Lines (MOL).
Η πλωτή μονάδα αποθήκευσης και επαναεριοποίησης υγροποιημένου φυσικού αερίου Challenger, μήκους 345 μέτρων, διαθέτει αποθηκευτική ικανότητα φυσικού αερίου 263.000 m3- ικανή να καλύψει τις ενεργειακές ανάγκες της Τουρκίας σε φυσικό αέριο για μια ολόκληρη ημέρα.
Σημειώνεται πως η συγκεκριμένη πλωτή μονάδα LNG αποτελεί τη δεύτερη που φτάνει στην Τουρκία, μετά τη FSRU Neptune, αποθηκευτικής ικανότητας 145.000 m3, επιπλέον των 2 χερσαίων μονάδων παραγωγής LNG στις τουρκικές πόλεις Aliağa και Marmara Ereglisi.
Σύμφωνα με έμπειρους αναλυτές, η παροχή ενέργειας από FSRU διαθέτει σημαντικά χαμηλότερο κόστος υλοποίησης, μικρότερη τεχνική πολυπλοκότητα και μικρότερο χρονοδιάγραμμα υλοποίησης, ενώ παρέχει μεγαλύτερη ευελιξία από τις χερσαίες εγκαταστάσεις επαναεριοποίησης LNG.
Το FSRU Challenger, αναμένεται να βρίσκεται στην Τουρκία στα τέλη Οκτωβρίου.
Φωτο: ΜOL
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών






Η τεχνολογία τηλεχειρισμού και τεχνητής νοημοσύνης κάνει ένα αποφασιστικό άλμα στα Ηνωμένα Αραβικά Εμιράτα, καθώς η ADNOC Logistics & Services (ADNOC L&S) παρουσιάζει τα…

Η νέα γενιά δίχρονων κινητήρων αμμωνίας ME-LGIA της Everllence αποτελεί ένα τεχνολογικό άλμα για τη ναυτική πρόωση, συνδυάζοντας την αρχή Diesel με εξελιγμένη τεχνολογία…

Ο αντιστράτηγος Ιωάννης Μπούρας, γενικός διευθυντής της Γενικής Διεύθυνσης Αμυντικών Εξοπλισμών και Επενδύσεων (ΓΔΑΕΕ), και ο Pierre Éric Pommellet, πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της Naval Group,…

Υπεγράφη η δήλωση προθέσεων μεταξύ της ΔΕΠΑ Εμπορίας και της Naftogaz για την προμήθεια αμερικανικού LNG στην Ουκρανία ήδη από τον Δεκέμβριο του 2025…

Ένα σημαντικό ορόσημο έλαβε χώρα για τη μεγάλη επένδυση στην αποθήκευση CO2 στον Πρίνο, καθώς με την Α. Π.: ΥΠΕΝ/ΔΙΠΑ/97416/6779 απόφαση του Υπουργείου Περιβάλλοντος…

Η Γαλλία υπέγραψε το Jeddah Amendment to the Djibouti Code of Conduct (DCoC-JA), μια περιφερειακή πρωτοβουλία για την καταπολέμηση της πειρατείας, των ένοπλων ληστειών…

Σημαντικές οικονομικές επιβαρύνσεις αντιμετωπίζουν πλέον οι πλοιοκτήτες που δραστηριοποιούνται σε λιμάνια της Ευρωπαϊκής Ένωσης, καθώς το λειτουργικό τους κόστος αυξάνεται αισθητά σε σχέση με…

Οι δράσεις για την αντιμετώπιση της κλιματικής κρίσης επιβραδύνονται, σύμφωνα με την ετήσια έκθεση του ΟΟΣΑ (Climate Action Monitor 2025), η οποία καταγράφει την…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ