
Αύξηση στα λειτουργικά κόστη των πλοίων προβλέπεται για τα έτη 2017 και 2018, όπως προκύπτει από μια πρόσφατη έρευνα του διεθνούς οίκου Moore Stephens. Όπως προέκυψε από την έρευνα που διεξήχθη σε πλοιοκτήτες και διαχειριστές πλοίων κυρίως στην Ευρώπη και στην Ασία, αναμένεται πως θα καταγραφεί αύξηση στα λειτουργικά κόστη των πλοίων της τάξεως του 2,1% και του 2,4% το 2017 και το 2018, αντίστοιχα.
Πιο αναλυτικά, τα κόστη επισκευών και συντήρησης ενός πλοίου αναμένεται να καταγράψουν αύξηση ύψους 2% τόσο για το 2017 όσο και για το 2018, ενώ οι δαπάνες για τον δεξαμενισμό (dry docking) των πλοίων προβλέπεται να αυξηθούν κατά 1,7% και 1,8% το 2017 και το 2018, αντίστοιχα. Σε ό,τι αφορά τα crew expenses, αύξηση της τάξεως του 3,4% προβλέπεται για τα δύο επόμενα έτη.
Σύμφωνα με την έρευνα της Moore Stephens, τα λειτουργικά κόστη των bulk carriers πρόκειται να σημειώσουν αύξηση 1,9% το 2017 και 2,4% το 2018, ενώ τα αντίστοιχα κόστη στα δεξαμενόπλοια θα καταγράψουν αύξηση της τάξεως του 2,1% και του 2,7%, το 2017 και το 2018, αντίστοιχα.
Ένα μεγάλο μέρος των εκπροσώπων της παγκόσμιας ναυτιλιακής βιομηχανίας που έλαβε μέρος στην έρευνα επεσήμανε το αυξανόμενο κόστος που έχουν να αντιμετωπίσουν οι πλοιοκτήτες αναφορικά με τη «συμμόρφωση» των εταιρειών τους και στους διεθνείς κανονισμούς. Χαρακτηριστικό παράδειγμα αποτελεί η εφαρμογή της Σύμβασης του Ballast Water Management και το πολύ υψηλό κόστος που επωμίζονται οι πλοιοκτήτες από την εγκατάσταση των συστημάτων διαχείρισης θαλάσσιου έρματος στα πλοία τους.
Επιπλέον, ένα μέρος των ερωτηθέντων τόνισε ότι όσες ναυτιλιακές εταιρείες διαχειρίζονται δεξαμενόπλοια μεταφοράς χημικών φορτίων και φυσικού αερίου θα έχουν να επωμιστούν υψηλότερα κόστη τα επόμενα έτη λόγω του εξειδικευμένου προσωπικού που θα απαιτείται να προσλάβουν και να ναυτολογήσουν.
Να σημειωθεί ότι τα πέντε τελευταία έτη καταγραφόταν πτώση στα λειτουργικά κόστη των πλοίων. Ενδεικτικά να αναφέρουμε ότι για το περασμένο έτος τα κόστη λειτουργίας των δεξαμενόπλοιων σημείωσαν μείωση 1,7%, σε σχέση με το 2015, ενώ παρόμοια μείωση υπέστησαν και τα έξοδα για τη λειτουργία των πλοίων μεταφοράς χύδην ξηρού φορτίου (1,9%). Μικρότερη πτώση (-0,6%) σημειώθηκε στα έξοδα για τη λειτουργία των πλοίων μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων.
Φωτό: ΑΠΕ-ΜΠΕ/EPA/JUSTIN LANE
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών






Πλήγμα για τις εξαγωγές σιτηρών της Ουκρανίας από τη Μαύρη Θάλασσα αποτελούν οι σφοδρές ρωσικές επιθέσεις σε λιμενικές εγκαταστάσεις. Είναι χαρακτηριστικό ότι οι ουκρανικοί…

Οι αλλεπάλληλες επιχειρήσεις των ΗΠΑ που έβαλαν στο στόχαστρο πλοία φορτωμένα πετρέλαιο της Βενεζουέλας απειλούν να προκαλέσουν ασφυξία στην οικονομία της, ενώ τροφοδοτούν την επωδό της…

Η τεχνολογία θαλάσσιας μεταφοράς υγροποιημένου διοξειδίου του άνθρακα (LCO₂) αποτελεί κρίσιμο κρίκο στην αλυσίδα δέσμευσης και αποθήκευσης άνθρακα (Carbon Capture and Storage – CCS),…

Καθώς η υποβοήθηση πρόωσης από τον άνεμο έχει πλέον καθιερωθεί ως τεχνικά ώριμη λύση στη ναυτιλία, η εφαρμογή προηγμένων αεροδυναμικών τεχνολογιών, όπως τα αυτόνομα…

Η τεχνολογία του υγροποιημένου υδρογόνου αποκτά κομβικό ρόλο στη μετάβαση της Ευρώπης σε ένα καθαρό και ασφαλές ενεργειακό σύστημα. Αυτό οφείλεται στο ότι το…

Με ορμή διαφαίνεται πως θα εισέλθουν στο 2026 τα VLCCs, καθώς οι προοπτικές για τα θεμελιώδη μεγέθη προσφοράς και ζήτησης θα ευνοήσουν τη ναυλαγορά.…

Η τιμή του χρυσού έφθασε σήμερα στις αγορές της Ασίας τα 4.383,76 δολάρια ανά ουγγιά (31,10 γραμμάρια), ξεπερνώντας το προηγούμενο ιστορικό υψηλό που είχε…

Η μεταβλητότητα, σύμφωνα με εκτιμήσεις της Drewry, θα αποτελέσει τον κανόνα για τη ναυλαγορά των LPG carriers το 2026. Ο στόλος των gas carriers…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ