
Αύξηση στα λειτουργικά κόστη των πλοίων προβλέπεται για τα έτη 2017 και 2018, όπως προκύπτει από μια πρόσφατη έρευνα του διεθνούς οίκου Moore Stephens. Όπως προέκυψε από την έρευνα που διεξήχθη σε πλοιοκτήτες και διαχειριστές πλοίων κυρίως στην Ευρώπη και στην Ασία, αναμένεται πως θα καταγραφεί αύξηση στα λειτουργικά κόστη των πλοίων της τάξεως του 2,1% και του 2,4% το 2017 και το 2018, αντίστοιχα.
Πιο αναλυτικά, τα κόστη επισκευών και συντήρησης ενός πλοίου αναμένεται να καταγράψουν αύξηση ύψους 2% τόσο για το 2017 όσο και για το 2018, ενώ οι δαπάνες για τον δεξαμενισμό (dry docking) των πλοίων προβλέπεται να αυξηθούν κατά 1,7% και 1,8% το 2017 και το 2018, αντίστοιχα. Σε ό,τι αφορά τα crew expenses, αύξηση της τάξεως του 3,4% προβλέπεται για τα δύο επόμενα έτη.
Σύμφωνα με την έρευνα της Moore Stephens, τα λειτουργικά κόστη των bulk carriers πρόκειται να σημειώσουν αύξηση 1,9% το 2017 και 2,4% το 2018, ενώ τα αντίστοιχα κόστη στα δεξαμενόπλοια θα καταγράψουν αύξηση της τάξεως του 2,1% και του 2,7%, το 2017 και το 2018, αντίστοιχα.
Ένα μεγάλο μέρος των εκπροσώπων της παγκόσμιας ναυτιλιακής βιομηχανίας που έλαβε μέρος στην έρευνα επεσήμανε το αυξανόμενο κόστος που έχουν να αντιμετωπίσουν οι πλοιοκτήτες αναφορικά με τη «συμμόρφωση» των εταιρειών τους και στους διεθνείς κανονισμούς. Χαρακτηριστικό παράδειγμα αποτελεί η εφαρμογή της Σύμβασης του Ballast Water Management και το πολύ υψηλό κόστος που επωμίζονται οι πλοιοκτήτες από την εγκατάσταση των συστημάτων διαχείρισης θαλάσσιου έρματος στα πλοία τους.
Επιπλέον, ένα μέρος των ερωτηθέντων τόνισε ότι όσες ναυτιλιακές εταιρείες διαχειρίζονται δεξαμενόπλοια μεταφοράς χημικών φορτίων και φυσικού αερίου θα έχουν να επωμιστούν υψηλότερα κόστη τα επόμενα έτη λόγω του εξειδικευμένου προσωπικού που θα απαιτείται να προσλάβουν και να ναυτολογήσουν.
Να σημειωθεί ότι τα πέντε τελευταία έτη καταγραφόταν πτώση στα λειτουργικά κόστη των πλοίων. Ενδεικτικά να αναφέρουμε ότι για το περασμένο έτος τα κόστη λειτουργίας των δεξαμενόπλοιων σημείωσαν μείωση 1,7%, σε σχέση με το 2015, ενώ παρόμοια μείωση υπέστησαν και τα έξοδα για τη λειτουργία των πλοίων μεταφοράς χύδην ξηρού φορτίου (1,9%). Μικρότερη πτώση (-0,6%) σημειώθηκε στα έξοδα για τη λειτουργία των πλοίων μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων.
Φωτό: ΑΠΕ-ΜΠΕ/EPA/JUSTIN LANE
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Οι χώρες της ΕΕ ενέκριναν σήμερα επίσημα το 19ο πακέτο κυρώσεων κατά της Ρωσίας για τον πόλεμο εναντίον της Ουκρανίας, το οποίο περιλαμβάνει τη…
Οικονομική βοήθεια με μορφή δανείου ύψους 5 δισεκατομμυρίων ευρώ υπέγραψαν οι ηγέτες της ΕΕ και της Αιγύπτου κατά τη διάρκεια της πρώτης κοινής Συνόδου…
Οι τιμές του πετρελαίου σημείωσαν αλματώδη αύξηση, περί το 3%, στην έναρξη των συναλλαγών στις αγορές εμπορευμάτων στην Ασία σήμερα, μετά τις νέες αμερικανικές…
Ολοκληρώθηκαν την Δευτέρα 20 Οκτωβρίου 2025 οι αρχαιρεσίες της Ένωσης Μαρινών Ελλάδας με την εκλογή των 7 μελών στο Διοικητικό της Συμβούλιο. Αναλυτικά η…
Μια νέα τεχνολογική δοκιμή καυσίμου συνδυάζει για πρώτη φορά αιθανόλη, μεθανόλη και ναυτιλιακό ντίζελ (bunker) σε δίχρονες μηχανές μεγαλης κλιμακας. Η καινοτόμος αυτή προσπάθεια,…
Η υιοθέτηση μιας ενεργειακά διασυνδεδεμένης αρχιτεκτονικής υπόσχεται να μειώσει δραστικά τις εκπομπές και να επαναπροσδιορίσει την αποδοτικότητα των πλοίων. Ο συνδυασμός αυτός αφορά τεχνολογίες…
Ένα ακόμη σημαντικό ορόσημο για την επέκταση του στόλου της σημείωσε πρόσφατα η Atlas Maritime, με επικεφαλής τον κ. Λέοντα Πατίτσα, στο πλαίσιο της…
Καθώς η παγκόσμια ζήτηση για εισαγωγές LNG αυξάνεται με γεωμετρική πρόοδο, οι εξαγωγείς της Βόρειας Αμερικής φαίνονται αποφασισμένοι να συνεχίσουν με το πόδι στο…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ