
Ακόμα ένα ρεκόρ κατέγραψε με το τέλος του οικονομικού έτους 2017 η Αρχή της Διώρυγας του Παναμά. Το ρεκόρ αφορά τη διέλευση φορτίου 403,8 εκατ. Panama Canal Tons (PC/UMS), του μεγαλύτερου φορτίου που έχει διαπλεύσει ποτέ μέσα σε ένα έτος τη Διώρυγα στην ιστορία των 103 ετών ύπαρξής της. Η αύξηση του φορτίου κατά 22,2% συγκριτικά με το περασμένο έτος οφείλεται στην αυξημένη χωρητικότητα της Διώρυγας του Παναμά, μετά τη διάνοιξη της νέας.
Σύμφωνα με στοιχεία που εξέδωσε η Αρχή της Διώρυγας του Παναμά, κατά τη διάρκεια του οικονομικού έτους που έκλεισε στις 30 Σεπτεμβρίου 2017, η Διώρυγα υποδέχτηκε συνολικά 13.548 πλοία, αύξηση κατά 3,3% σε σχέση με το οικονομικό έτος του 2016.
Να σημειωθεί ότι κατά τη διάρκεια του οικονομικού έτους 2017, έλαβαν χώρα γεγονότα-ορόσημα για την ιστορία της Διώρυγας. Μέσα σε λιγότερο από έξι μήνες από το άνοιγμα της νέας Διώρυγας του Παναμά, διέπλευσε αυτήν το 500o Neopanamax containership, «YM Unity». Τον Σεπτέμβριο του 2017 διέσχισε τη Διώρυγα το δισχιλιοστό πλοίο Neopanamax containership «COSCO Yantian», ενώ την ίδια περίοδο διέσχισε τη Διώρυγα το πρώτο Neopanamax κρουαζιερόπλοιο, το «Disney Wonder». Επίσης, τον περασμένο Αύγουστο η Αρχή της Διώρυγας του Παναμά υποδέχτηκε το μεγαλύτερο σε χωρητικότητα πλοίο μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων που διέπλευσε ποτέ τη Διώρυγα. Πρόκειται για το «CMA CGM Theodore Roosevelt», κατηγορίας Neopanamax, το οποίο έχει μήκος 365,9 μ., πλάτος 48,2 μ. και χωρητικότητα 14.855 TEUs.
Τον περασμένο Σεπτέμβριο η Αρχή της Διώρυγας του Παναμά εισήγαγε ένα ηλεκτρονικό σύστημα ενιαίας ναυτιλιακής θυρίδας (Single Window) με στόχο τον εξορθολογισμό των διαδικασιών logistics και την καλύτερη εξυπηρέτηση των πλοίων που διασχίζουν τη Διώρυγα.
Φωτό: pancanal.com
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Εικοσιτετράωρη πανελλαδική απεργία για την Τρίτη 14 Οκτωβρίου 2025 προκήρυξε η ΑΔΕΔΥ, αντιδρώντας στο νέο εργασιακό νομοσχέδιο. Η συγκέντρωση στην Αθήνα θα γίνει στις…
Η απεργία των λιμενεργατών στο λιμάνι του Ρότερνταμ, μετά το αίτημα τους για υψηλότερους μισθούς ανεστάλη προσωρινά σήμερα 13 Οκτωβρίου, μετά από νομικές ενέργειες,…
Ανάμεικτα είναι τα συναισθήματα που απορρέουν από την αναθεώρηση των προβλέψεων του Παγκόσμιου Οργανισμού Εμπορίου (ΠΟΕ) για την ανάπτυξη του παγκόσμιου εμπορίου. Συγκεκριμένα, βάσει…
Η εμπορική διαμάχη μεταξύ της Κίνας και του αυστραλιανού μεταλλευτικού κολοσσού BHP, σε συνδυασμό με τις δασμολογικές τριβές που θολώνουν τις πωλήσεις των αμερικανικών…
Στον απόηχο της συμφωνίας κατάπαυσης πυρός στη Λωρίδα της Γάζας ανάμεσα στο Ισραήλ και τη Χαμάς, τα βλέμματα της διεθνούς ναυτιλιακής κοινότητας στρέφονται στην…
Το σύνολο της ναυτιλιακής βιομηχανίας αναμένει με αγωνία τις αποφάσεις που θα ληφθούν το διάστημα 14-17 Οκτωβρίου στη συνεδρίαση της MEPC, αναφορικά με το…
Ως μοχλό ανάπτυξης που τροφοδοτεί το μεγάλο επενδυτικό ενδιαφέρον για το λιμάνι του Λαυρίου, χαρακτήρισε ο Γιώργος Βακόνδιος, διευθύνων σύμβουλος του Οργανισμού Λιμένος Λαυρίου…
Για το πρώτο της κλιματικά ουδέτερο ταξίδι με 100% προηγμένο βιοκαύσιμο ετοιμάζεται η νορβηγική εταιρεία Hurtigruten. Στις 29 Οκτωβρίου 2025, το υβριδικό πλοίο «MS…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ