
Σύμφωνα με πρόσφατη έκθεση της Boeing η Κίνα αποτελεί μία από τις πολλά υποσχόμενες αγορές για την παγκόσμια αεροπορική βιομηχανία, με ρυθμούς ανάπτυξης της επιβατικής κίνησης που αγγίζει ποσοστά της τάξης του +10% σε ετήσια βάση. Αυτή η ανάπτυξη της αεροπορικής αγοράς της Κίνας αναμένεται να διατηρηθεί και τα επόμενα χρόνια, λόγω της συνεχούς ανάπτυξης της οικονομίας της και της ισχυροποίησης της μεσαίας τάξης που επιθυμεί ταξίδια για επαγγελματικούς αλλά και ψυχαγωγικούς λόγους.
Αυτός είναι ο κύριος λόγος που η Κίνα έχει θέσει στόχο να αναδειχθεί σε έναν διεθνή κατασκευαστή επιβατικών αεροσκαφών, ανταγωνιζόμενη τους παγκόσμιους κολοσσούς Airbus και Boeing, που προς το παρόν κυριαρχούν στην αγορά της. Η αρχή έγινε τον περασμένο Μάιο όταν και πραγματοποιήθηκε η παρθενική πτήση του πρώτου επιβατικού αεροσκάφους C919, που κατασκεύασε η Επιχείρηση Εμπορικών Αεροσκαφών της Κίνας (COMAC). Το στενής ατράκτου C919 έχει στόχο να ανταγωνιστεί την οικογένεια των Airbus 320 καθώς και την οικογένεια των 737NG της Boeing.
Το δεύτερο βήμα έγινε προ ολίγων ημερών όταν η COMAC σε συνεργασία με την Ρωσία, παρουσίασε στη Σαγκάη το νέο επιβατικό αεροσκάφος ευρείας ατράκτου με κωδική ονομασία CR929. Το «C» στο όνομα του αεροσκάφους συμβολίζει το αρχικό γράμμα στη λέξη China (Κίνα) και το ακρώνυμο COMAC, ενώ το «9» συμβολίζει το «για πάντα» στην κινεζική κουλτούρα και το «2» αναφέρεται στα δύο συνεργαζόμενα μέρη, Ρωσία και Κίνα, που κατασκεύασαν το αεροσκάφος.
Στόχος της κινεζο-ρωσικής συνεργασίας είναι μέσα στην επόμενη δεκαετία να έχει ξεκινήσει η πώληση στην εγχώρια κινεζική και ρωσική αλλά και διεθνή αγορά αυτού του αεροσκάφους ευρείας ατράκτου, το οποίο θα μπορεί να μεταφέρει 280 επιβάτες, ενώ θα έχει ακτίνα δράσης στα 12.000 χλμ.
Φωτό: comac.cc
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Στις 16 Νοεμβρίου 1916, το HMHS Britannic, επιταγμένο από το Βρετανικό Ναυαρχείο, για να μετατραπεί σε πλωτό νοσοκομείο κατά τον Α’ Παγκόσμιο Πόλεμο, ενώ έπλεε…
Καθώς ο «σκιώδης στόλος» βρίσκεται στη «μέγγενη» των δυτικών κυρώσεων, μια ριζοσπαστική απόφαση του μεγαλύτερου ιδιωτικού φορέα διαχείρισης λιμένων της Ινδίας έρχεται να εντείνει…
Η ναυτιλία ξηρού φορτίου βρίσκεται σε μια εποχή έντονων πιέσεων για μείωση εκπομπών και κόστους, κατά την οποία η βελτιστοποίηση κάθε μεμονωμένου ταξιδιού αποκτά…
Εκπρόσωπος των κινεζικών ενόπλων δυνάμεων προειδοποίησε στις 14 Σεπτεμβρίου τις Φιλιππίνες να αποφύγουν τις προκλήσεις στη Νότια Σινική Θάλασσα, μετά τη διεξαγωγή περιπολιών «ρουτίνας»…
Με γαλλικό άρωμα συνεχίζεται το μπαράζ συμφωνιών της εθνικής εταιρείας φυσικού αερίου της Νότιας Κορέας, KOGAS, για την εξασφάλιση εισαγωγών LNG. Συγκεκριμένα, σύμφωνα με…
Πρόοδος σημειώνεται στο μέτωπο της αποανθρακοποίησης του ναυτιλιακού κλάδου, με τη σύσταση ενός νέου, μη κερδοσκοπικού οργανισμού, ονόματι Global Ethanol Association (GEA). Όπως υποδηλώνει…
Την παράδοση 100 εμπορικών αεροσκαφών ετησίως από το 2028 αναμένει να επιτύχει η Embraer, σύμφωνα με δηλώσεις του CEO της στο Reuters, o οποίος…
Στον απόηχο της πρόσφατης απόφασης του OPEC+ να αυξήσει την παραγωγή του, ο Οργανισμός δημοσίευσε τις εκτιμήσεις του για τις προοπτικές της παγκόσμιας αγοράς…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ