
Σύμφωνα με πρόσφατη έκθεση της Boeing η Κίνα αποτελεί μία από τις πολλά υποσχόμενες αγορές για την παγκόσμια αεροπορική βιομηχανία, με ρυθμούς ανάπτυξης της επιβατικής κίνησης που αγγίζει ποσοστά της τάξης του +10% σε ετήσια βάση. Αυτή η ανάπτυξη της αεροπορικής αγοράς της Κίνας αναμένεται να διατηρηθεί και τα επόμενα χρόνια, λόγω της συνεχούς ανάπτυξης της οικονομίας της και της ισχυροποίησης της μεσαίας τάξης που επιθυμεί ταξίδια για επαγγελματικούς αλλά και ψυχαγωγικούς λόγους.
Αυτός είναι ο κύριος λόγος που η Κίνα έχει θέσει στόχο να αναδειχθεί σε έναν διεθνή κατασκευαστή επιβατικών αεροσκαφών, ανταγωνιζόμενη τους παγκόσμιους κολοσσούς Airbus και Boeing, που προς το παρόν κυριαρχούν στην αγορά της. Η αρχή έγινε τον περασμένο Μάιο όταν και πραγματοποιήθηκε η παρθενική πτήση του πρώτου επιβατικού αεροσκάφους C919, που κατασκεύασε η Επιχείρηση Εμπορικών Αεροσκαφών της Κίνας (COMAC). Το στενής ατράκτου C919 έχει στόχο να ανταγωνιστεί την οικογένεια των Airbus 320 καθώς και την οικογένεια των 737NG της Boeing.
Το δεύτερο βήμα έγινε προ ολίγων ημερών όταν η COMAC σε συνεργασία με την Ρωσία, παρουσίασε στη Σαγκάη το νέο επιβατικό αεροσκάφος ευρείας ατράκτου με κωδική ονομασία CR929. Το «C» στο όνομα του αεροσκάφους συμβολίζει το αρχικό γράμμα στη λέξη China (Κίνα) και το ακρώνυμο COMAC, ενώ το «9» συμβολίζει το «για πάντα» στην κινεζική κουλτούρα και το «2» αναφέρεται στα δύο συνεργαζόμενα μέρη, Ρωσία και Κίνα, που κατασκεύασαν το αεροσκάφος.
Στόχος της κινεζο-ρωσικής συνεργασίας είναι μέσα στην επόμενη δεκαετία να έχει ξεκινήσει η πώληση στην εγχώρια κινεζική και ρωσική αλλά και διεθνή αγορά αυτού του αεροσκάφους ευρείας ατράκτου, το οποίο θα μπορεί να μεταφέρει 280 επιβάτες, ενώ θα έχει ακτίνα δράσης στα 12.000 χλμ.
Φωτό: comac.cc
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Αναβλήθηκαν για έναν χρόνο οι διαπραγματεύσεις στον IMO για το Net Zero Framework, μετά από μια επεισοδιακή συνεδρίαση που έλαβε χώρα σε περιβάλλον διαμάχης.…
Ο στόλος της εταιρείας Golden Star Ferries της οικογένειας Στεφάνου, ενισχύθηκε πρόσφατα με ένα ακόμη πλοίο, το οποίο και ολοκλήρωσε το παρθενικό του ταξίδι.…
Η τεχνολογία των ημιβυθιζόμενων γερανοφόρων σκαφών (SSCV) αποκτά ολοένα και μεγαλύτερη σημασία στα μεγάλα υπεράκτια έργα. Αυτό οφείλεται στο ότι συνδυάζει προηγμένες δυνατότητες ανύψωσης…
Η ανάπτυξη μιας νέας γενιάς υποδομών για τον ανεφοδιασμό πλοίων με καθαρή αμμωνία παίρνει σάρκα και οστά στα λιμάνια του Ρότερνταμ και του Βελγίου,…
Έπειτα από μία παρατεταμένη περίοδο κατακόρυφης πτώσης των ναύλων των containerships, η ναυλαγορά εμφάνισε σημάδια ζωής την τελευταία εβδομάδα. Συγκεκριμένα, ο δείκτης World Container…
Ασταμάτητη είναι η πίεση της ΗΠΑ κατά του νέου ρυθμιστικού πλαισίου του IMO, Net-Zero Framework, η ψήφιση του οποίου βρίσκεται στο τελικό στάδιο, με…
Ένα υπηρεσιακό σκάφος που μετέφερε μέλη του πληρώματος για να επιβιβαστούν σε δεξαμενόπλοιο ανατράπηκε στα ανοιχτά της Μοζαμβίκης στις 16 Οκτωβρίου. Σύμφωνα με πληροφορίες,…
Η Επιτροπή Ανταγωνισμού δημοσίευσε την Ενδιάμεση Έκθεση επί της Κλαδικής Έρευνας στην Ακτοπλοΐα, η οποία ξεκίνησε τον Απρίλιο του 2025. Η Ενδιάμεση Έκθεση παρουσιάζει…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ