
Πριν λίγη ώρα η πλοιοκτήτρια εταιρεία έστειλε σε όλα τα ΜΜΕ την ακόλουθη ανακοίνωση την οποία
και κοινοποιούμε χωρίς κανένα σχολιασμό:
“Έκπληκτοι, παρακολουθούμε και εμείς το «ταξίδι της πετρελαιοκηλίδας» από τη Νήσο Αταλάντη έως τη Σαρωνίδα. Δεν επιδιώκουμε να στρέψουμε τα φώτα της δημοσιότητας μακρυά από την βύθιση του Δ/Ξ ΑΓΙΑ ΖΩΝΗ ΙΙ. Για εμάς, που το ναυάγιο του πλοίου σημαίνει αυτομάτως και ναυάγιο της εταιρείας μας, η εύρεση των αιτιών είναι μονόδρομος και αποτελεί πλέον σκοπό ζωής. Ομως δεν πρόκειται να ανεχτούμε την συκοφάντηση και διαστρέβλωση των γεγονότων, και δεν θα φέρουμε το βάρος ευθυνών που δεν μας αναλογούν. Επί μια εβδομάδα παρακολουθούμε αυξανόμενες τάσεις κανιβαλισμού και εκμετάλλευσης του τραγικού συμβάντος από διαφορετικές πλευρές, εις βάρος μας. Είμαστε στην μέση διασταυρωμένων πυρών και γινόμαστε εν τέλει οι αποδέκτες κατηγοριών για τις οποίες δεν είμαστε υπεύθυνοι. Τόσο η διοίκηση της εταιρείας όσο και το προσωπικό, δεχόμαστε καθημερινά απειλές από «άγνωστους» για την ζωή μας και καλούμεθα να λάβουμε μέτρα για να προστατευθούμε.
Φαίνεται ότι με την δική μας τραγωδία, πολλοί επιθυμούν να κάνουν καριέρα. Δεν είμαστε πολιτικοί και δεν εμπλεκόμεθα σε πολιτικά παιχνίδια. Παραιτήσεις ή μη, των αρμοδίων, δεν εμπίπτουν στην δική μας ευθύνη. Αντιμετωπίζουμε μια τραγωδία και καλούμαστε να βοηθήσουμε στην εξακρίβωση των αιτιών της, πράγμα το οποίο κάνουμε από την πρώτη στιγμή. Οτιδήποτε άλλο, δεν μας αφορά.
Το πετρέλαιο του Δ/Ξ ΑΓΙΑ ΖΩΝΗ ΙΙ μόλυνε τις ακτές της Σαλαμίνας. Μόλυνε όμως και την «Αθηναική Ριβιέρα» ? οι δικοί μας «ειδικοί», δηλ. οι εταιρείες που βρίσκονται στην περιοχή του ναυαγίου και καθαρίζουν τις ακτές, οι οποίοι ασχολούνται επί δεκαετίες με τον καθαρισμό του περιβάλλοντος και είναι οι μόνοι που διαθέτουν τον κατάλληλο εξοπλισμό και τεχνογνωσία, επισημαίνουν ότι η πετρελαιοκηλίδα δεν μπορεί να ταξιδεύει υπογείως και να εμφανίζεται μετά από μίλια ξαφνικά πάνω στις ακτές. Την πετρελαιοκηλίδα δεν εντόπισε κανένα αεροπλάνο/ελικόπτερο από όσα πετάνε σε όλο τον Σαρωνικό και σαρώνουν την περιοχή για την εύρεση πετρελαιοκηλίδων, ούτε οι δορυφορικές απεικονίσεις της περιοχής από την EMSA (EUROPEAN MARITIME SAFETY AGENCY). Η κατεύθυνση των ανέμων στην περιοχή του ναυαγίου ήταν προς την Σαλαμίνα. Το πλοίο στεγανοποιήθηκε πλήρως την Τρίτη 12/9. Απορίας άξιο είναι πώς η πετρελαιοκηλίδα εμφανίστηκε ξαφνικά στην συνέχεια στο Π. Φάληρο και στις υπόλοιπες περιοχές.
Γνωρίζουν όλοι ότι και άλλο πλοίο, άλλης εταιρείας, είχε ναυτικό ατύχημα λίγες ημέρες πριν την βύθιση του ΑΓΙΑ ΖΩΝΗ ΙΙ στο Αιγαίο από το οποίο προκλήθηκε θαλάσσια ρύπανση. Είναι επίσης γεγονός ότι το ίδιο πλοίο, μια ημέρα πριν την βύθιση του ΑΓΙΑ ΖΩΝΗ ΙΙ, είχε ένα δεύτερο ατύχημα, κατά την ανέλκυση του στην δεξαμενή του Περάματος, όπου επίσης χύθηκαν πετρέλαια στην θάλασσα. Δεν είμαστε εμείς εκείνοι που θα κρίνουμε εν τέλει ποια είναι η αιτία ρύπανσης των ακτών της Αττικής, ούτε είμαστε κατήγοροι άλλων εταιρειών, ούτε επιθυμούμε να τις εμπλέξουμε, αλλά μας δημιουργεί ερωτηματικά το γενονός ότι σε αυτήν την υπόθεση, κανείς δεν αναφέρεται. Δεν συκοφαντούμε, αλλά αναφερόμαστε σε πραγματικό γεγονός, αυτό του θαλασσίου ατυχήματος του άλλου πλοίου. Εμείς διεξάγουμε την δική μας ερευνα σε σχέση με το ανωτέρω συμβάν και κατά πόσο αυτό έπαιξε ρόλο στην εξάπλωση της μόλυνσης, αλλά μήπως πρέπει οι αρμόδιες αρχές να διερευνήσουν με περισσότερο ζήλο τις συνέπειες και την έκταση της μόλυνσης από το άλλο πλοίο, αντί να βιάζονται να καταλήξουν σε συμπεράσματα και να μας παραδίδουν ως «βορά» στα αδηφάγα στόματα ? αναρωτιέται κάποια από τις αρμόδιες αρχές και διερευνά αν η μόλυνση περιοχών πολύ μακριά απο το ναυάγιο, προέρχονται από πετρελαιοκηλίδα που ξεκίνησε το ταξίδι της από την ν. Αταλάντη για να καταλήξει στο Καβούρι, χωρίς να γίνει αντιληπτή από τους δορυφόρους, τα αεροπλάνα ή παραπλέοντα σκάφη ? και όλο αυτό υπογείως !
Είμαστε σε συνεχή επικοινωνία με τις όλες τις αρχές. Παραμένουμε στην διάθεση τους, για όποια βοήθεια, στοιχεία ή συνεργασία ζητήσουν από εμάς.”
Φωτό: Γεώργιος Χριστάκης
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών






Για «επενδύσεις στην ελληνική ναυτιλία με στόχο την ανάπτυξη, την ασφάλεια και το άνοιγμα νέων θέσεων εργασίας» έκανε λόγο ο υπουργός Ναυτιλίας & Νησιωτικής…

Τα Ναυτικά Χρονικά παρουσιάζουν στο τεύχος Δεκεμβρίου 2025 την επικαιρότητα στον χώρο της ναυτιλιακής, οικονομικής και πολιτικής ειδησεογραφίας. Πιο συγκεκριμένα, στο τεύχος των Ναυτικών…

Το Ίδρυμα Αικατερίνης Λασκαρίδη τιμήθηκε με Βραβείο από την Ακαδημία Αθηνών κατά την Πανηγυρική Συνεδρία που πραγματοποιήθηκε την Πέμπτη 18 Δεκεμβρίου 2025 στο Μέγαρο της Ακαδημίας. Συγκεκριμένα, στο…

Η Ουκρανία έπληξε για πρώτη φορά πετρελαιοφόρο του «σκιώδους στόλου» της Ρωσίας «μέσα στα ουδέτερα ύδατα» της Μεσογείου, ανακοίνωσε σήμερα πηγή στους κόλπους των…

Η επιτυχής διέλευση του πλοίου «Maersk Sebarok» από την Ερυθρά Θάλασσα και τα Στενά του Μπαμπ ελ Μαντέμπ αποτελεί την πρώτη παρουσία της δανέζικης…

Η τεχνολογία συστημάτων αποθήκευσης ενέργειας μεγάλης κλίμακας για πλήρως ηλεκτρικά πλοία εδραιώνεται ως βασικός πυλώνας της αποανθρακοποίησης των ακτοπλοϊκών μεταφορών, με τη Corvus Energy να διαδραματίζει κεντρικό ρόλο στη…

Η πράσινη αμμωνία καθιερώνεται ως ένας από τους πλέον ώριμους ενεργειακούς φορείς για την αποανθρακοποίηση της ναυτιλίας και η επένδυση της CMB.TECH, που ανακοινώθηκε…

Το Ευρωπαϊκό Συμβούλιο συμφωνεί να χορηγήσει δάνειο στην Ουκρανία ύψους 90 δισεκατομμυρίων ευρώ για τα έτη 2026-2027, μέσω δανεισμού της ΕΕ», αναφέρουν τα συμπεράσματα…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ