
Ο Σύλλογος Προστασίας Περιβάλλοντος της Γερμανίας NABU παρουσίασε πριν από λίγες ημέρες στο Αμβούργο την ετήσια βαθμολογία των εταιρειών κρουαζιέρας. Κύριο συμπέρασμα των περιβαλλοντικών οργανώσεων ήταν πως όλες οι εταιρείες που δραστηριοποιούνται στην Ευρώπη συνεχίζουν να κάνουν χρήση βαρύ μαζούτ (Heavy Fuel Oil), ενώ δεν έχουν προχωρήσει ακόμα σε εφαρμογή φίλτρων για τα σωματίδια αιθάλης.
Το αποτέλεσμα είναι να επιβαρύνεται σημαντικά η ατμόσφαιρα, με το πρόβλημα να παρατηρείται, κυρίως, στους μεγάλους λιμένες προσέγγισης κρουαζιερόπλοιων.
Ωστόσο τα μέλη του NABU και ο πρόεδρός του Leif Miller αναγνωρίζουν πως τα πρώτα θετικά σημάδια βελτίωσης θα εμφανιστούν στις αρχές του επόμενου έτους. Και αυτό θα συμβεί καθώς τότε θα ξεκινήσουν τα ταξίδια τους τα πρώτα κρουαζιερόπλοια, που θα χρησιμοποιούν ως καύσιμο υγροποιημένο φυσικό αέριο.
Στις υψηλότερες θέσεις κατατάσσονται οι δύο γερμανικές εταιρείες Tui Cruises με τα τέσσερα νεότευκτα «Mein Schiff 3» έως και «Mein Schiff 6» καθώς και η Hapag-Lloyd Cruises με το κρουαζιερόπλοιο «Europa 2». Και οι δύο εταιρείες χρησιμοποιούν, όπως σημειώνει το NABU, έναν καταλύτη οξειδίου του αζώτου.
Κριτική, αντιθέτως, ασκείται, μεταξύ άλλων εταιρειών, στην AIDA, καθώς παρά τις ανακοινώσεις της για επενδύσεις σε συστήματα φίλτρων καυσαερίων, μέχρι τώρα δεν έχουν τοποθετηθεί. Ωστόσο η AIDA εξέφρασε την διαφωνία της σε όσα υποστήριξε το NABU, τονίζοντας πως ήδη έξι πλοία του στόλου της διαθέτουν ήδη συστήματα επεξεργασίας καυσαερίων, ενώ αναμένεται η έκδοση των σχετικών αδειών για την χρήση τους.
Τον Σύλλογο Προστασίας Περιβάλλοντος της Γερμανίας επέκρινε για μη παρουσίαση της αλήθειας και η Διεθνής Ένωση Εταιρειών Κρουαζιέρας (Cruise Lines International Association – CLIA), υποστηρίζοντας πως ήδη στην Βόρεια και Βαλτική Θάλασσα εφαρμόζεται όριο θείου 0,1%, κάτι που σημαίνει πως κανένα κρουαζιερόπλοιο δεν επιτρέπεται να πλέει σε αυτές τις θάλασσες με χρήση βαρύ μαζούτ και χωρίς να διαθέτει συστήματα φίλτρων καθαρισμού. Κριτική ασκήθηκε από την CLIA και στις μεθόδους που χρησιμοποιεί το NABU για τη μέτρηση των εκπομπών ρύπων.
Φωτό: ΑΠΕ-ΜΠΕ/EPA/BERND WUESTNECK
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Η Stena RoRo επεκτείνει την εμπιστοσύνη της στα κινεζικά ναυπηγεία με την τοποθέτηση μιας ακόμα παραγγελίας. Ειδικότερα, η σουηδική ναυτιλιακή εταιρεία υπέγραψε επιστολή προθέσεων…
Το λιμάνι του Πειραιά συνιστά πλέον το μεγαλύτερο λιμάνι πολλαπλών χρήσεων στη Μεσόγειο, καθώς και ένα από τα μεγαλύτερα στην Ευρώπη. Ταυτόχρονα όμως αποτελεί…
Το RoRo «SEA CARYATIS» γίνεται το πρώτο ελληνόκτητο εμπορικό πλοίο που νηολογείται υπό τη σημαία του Λουξεμβούργου. Πρόκειται για μια ιστορική νηολόγηση που σηματοδοτεί…
Ο Πρόεδρος των ΗΠΑ, Ντόναλντ Τραμπ, έχει προκαλέσει πλήθος ανακατατάξεων με τον τρόπο διακυβέρνησής του. Εκτός των άλλων, υπενθυμίζεται ότι έχει δεσμευτεί να εξαλείψει…
Με ταχύτατους ρυθμούς βαίνει το πρόγραμμα επέκτασης και ανανέωσης του στόλου της CMB.TECH, με την εταιρεία να προχωρά πρόσφατα σε νέες στρατηγικές κινήσεις τόσο…
Μια νέα ρήτρα, σχεδιασμένη για τα ειδικά τέλη της Κίνας σε πλοία συνδεδεμένα με τις ΗΠΑ, αναπτύσσει η BIMCO. «Ο κλάδος μας αντιμετωπίζει αυξανόμενη…
Εν μέσω καταιγισμού κυρώσεων από τη Δύση, η επέκταση του «σκιώδους στόλου» συνεχίστηκε τον Σεπτέμβριο, αν και με βραδύτερο ρυθμό. Συγκεκριμένα, σύμφωνα με στοιχεία…
Χαμόγελα επικρατούν στον βραζιλιάνικο όμιλο εξόρυξης μεταλλευμάτων Vale μετά την ανακοίνωση των αποτελεσμάτων της τρίμηνης παραγωγής του. Πιο συγκεκριμένα, ο βραζιλιάνικος όμιλος σημείωσε την…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ