
Ο Σύλλογος Προστασίας Περιβάλλοντος της Γερμανίας NABU παρουσίασε πριν από λίγες ημέρες στο Αμβούργο την ετήσια βαθμολογία των εταιρειών κρουαζιέρας. Κύριο συμπέρασμα των περιβαλλοντικών οργανώσεων ήταν πως όλες οι εταιρείες που δραστηριοποιούνται στην Ευρώπη συνεχίζουν να κάνουν χρήση βαρύ μαζούτ (Heavy Fuel Oil), ενώ δεν έχουν προχωρήσει ακόμα σε εφαρμογή φίλτρων για τα σωματίδια αιθάλης.
Το αποτέλεσμα είναι να επιβαρύνεται σημαντικά η ατμόσφαιρα, με το πρόβλημα να παρατηρείται, κυρίως, στους μεγάλους λιμένες προσέγγισης κρουαζιερόπλοιων.
Ωστόσο τα μέλη του NABU και ο πρόεδρός του Leif Miller αναγνωρίζουν πως τα πρώτα θετικά σημάδια βελτίωσης θα εμφανιστούν στις αρχές του επόμενου έτους. Και αυτό θα συμβεί καθώς τότε θα ξεκινήσουν τα ταξίδια τους τα πρώτα κρουαζιερόπλοια, που θα χρησιμοποιούν ως καύσιμο υγροποιημένο φυσικό αέριο.
Στις υψηλότερες θέσεις κατατάσσονται οι δύο γερμανικές εταιρείες Tui Cruises με τα τέσσερα νεότευκτα «Mein Schiff 3» έως και «Mein Schiff 6» καθώς και η Hapag-Lloyd Cruises με το κρουαζιερόπλοιο «Europa 2». Και οι δύο εταιρείες χρησιμοποιούν, όπως σημειώνει το NABU, έναν καταλύτη οξειδίου του αζώτου.
Κριτική, αντιθέτως, ασκείται, μεταξύ άλλων εταιρειών, στην AIDA, καθώς παρά τις ανακοινώσεις της για επενδύσεις σε συστήματα φίλτρων καυσαερίων, μέχρι τώρα δεν έχουν τοποθετηθεί. Ωστόσο η AIDA εξέφρασε την διαφωνία της σε όσα υποστήριξε το NABU, τονίζοντας πως ήδη έξι πλοία του στόλου της διαθέτουν ήδη συστήματα επεξεργασίας καυσαερίων, ενώ αναμένεται η έκδοση των σχετικών αδειών για την χρήση τους.
Τον Σύλλογο Προστασίας Περιβάλλοντος της Γερμανίας επέκρινε για μη παρουσίαση της αλήθειας και η Διεθνής Ένωση Εταιρειών Κρουαζιέρας (Cruise Lines International Association – CLIA), υποστηρίζοντας πως ήδη στην Βόρεια και Βαλτική Θάλασσα εφαρμόζεται όριο θείου 0,1%, κάτι που σημαίνει πως κανένα κρουαζιερόπλοιο δεν επιτρέπεται να πλέει σε αυτές τις θάλασσες με χρήση βαρύ μαζούτ και χωρίς να διαθέτει συστήματα φίλτρων καθαρισμού. Κριτική ασκήθηκε από την CLIA και στις μεθόδους που χρησιμοποιεί το NABU για τη μέτρηση των εκπομπών ρύπων.
Φωτό: ΑΠΕ-ΜΠΕ/EPA/BERND WUESTNECK
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών





Πλήγμα για τις εξαγωγές σιτηρών της Ουκρανίας από τη Μαύρη Θάλασσα αποτελούν οι σφοδρές ρωσικές επιθέσεις σε λιμενικές εγκαταστάσεις. Είναι χαρακτηριστικό ότι οι ουκρανικοί…

Οι αλλεπάλληλες επιχειρήσεις των ΗΠΑ που έβαλαν στο στόχαστρο πλοία φορτωμένα πετρέλαιο της Βενεζουέλας απειλούν να προκαλέσουν ασφυξία στην οικονομία της, ενώ τροφοδοτούν την επωδό της…

Η τεχνολογία θαλάσσιας μεταφοράς υγροποιημένου διοξειδίου του άνθρακα (LCO₂) αποτελεί κρίσιμο κρίκο στην αλυσίδα δέσμευσης και αποθήκευσης άνθρακα (Carbon Capture and Storage – CCS),…

Καθώς η υποβοήθηση πρόωσης από τον άνεμο έχει πλέον καθιερωθεί ως τεχνικά ώριμη λύση στη ναυτιλία, η εφαρμογή προηγμένων αεροδυναμικών τεχνολογιών, όπως τα αυτόνομα…

Η τεχνολογία του υγροποιημένου υδρογόνου αποκτά κομβικό ρόλο στη μετάβαση της Ευρώπης σε ένα καθαρό και ασφαλές ενεργειακό σύστημα. Αυτό οφείλεται στο ότι το…

Με ορμή διαφαίνεται πως θα εισέλθουν στο 2026 τα VLCCs, καθώς οι προοπτικές για τα θεμελιώδη μεγέθη προσφοράς και ζήτησης θα ευνοήσουν τη ναυλαγορά.…

Η τιμή του χρυσού έφθασε σήμερα στις αγορές της Ασίας τα 4.383,76 δολάρια ανά ουγγιά (31,10 γραμμάρια), ξεπερνώντας το προηγούμενο ιστορικό υψηλό που είχε…

Η μεταβλητότητα, σύμφωνα με εκτιμήσεις της Drewry, θα αποτελέσει τον κανόνα για τη ναυλαγορά των LPG carriers το 2026. Ο στόλος των gas carriers…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ