
Σύμφωνα με διεθνή μέσα, ο Υπουργός Μεταφορών της Γερμανίας ανακοίνωσε από το Βερολίνο ότι η γερμανική ομοσπονδιακή κυβέρνηση της Άνγκελα Μέρκελ προτίθεται να υποστηρίξει με επιδοτήσεις όσους πλοιοκτήτες επιθυμούν να ναυπηγήσουν ή να μετασκευάσουν πλοία που θα καταναλώνουν ως καύσιμο μόνο υγροποιημένο φυσικό αέριο.
Η Ένωση των Γερμανών Εφοπλιστών χαιρέτισε την κίνηση αυτή, καθώς πολλές είναι οι ναυτιλιακές εταιρείες με έδρα τη Γερμανία που δεν έχουν την οικονομική δυνατότητα σήμερα να προχωρήσουν στη ναυπήγηση των συγκεκριμένων πλοίων. Η γερμανική κυβέρνηση με αυτήν την κίνηση θέλει να καταστήσει σαφές ότι κατέχει ηγετικό ρόλο στη ναυτιλία ειδικά των τακτικών γραμμών και ότι υποστηρίζει καινοτόμες τεχνολογίες στον συγκεκριμένο τομέα αλλά και τη βιομηχανία και τα ερευνητικά κέντρα και τις γιάρδες της χώρας.
Να σημειωθεί ότι πρόσφατα η γερμανική διαχειρίστρια εταιρεία «Wessels Reederei» παρέλαβε το πλοίο «Wes Amelie», χωρητικότητας 1.000 TEUs, το οποίο αποτελεί το πρώτο «μετασκευασμένο» πλοίο μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων που καταναλώνει LNG. Επίσης πρόσφατα η Wartsila ανακοίνωσε ότι θα προμηθεύσει μηχανές κατανάλωσης LNG για ένα νέο ερευνητικό σκάφος που πρόκειται να ναυπηγηθεί για το γερμανικό κράτος.
Το Βερολίνο έχει πολλές φορές αναλάβει πρωτοβουλίες για την ανάπτυξη της ναυτιλιακής του βιομηχανίας. Στις αρχές του έτους η κυβέρνηση της Γερμανίας είχε ανακοινώσει την υιοθέτηση ενός νέου στρατηγικού σχεδιασμού με ορίζοντα το 2025, που φέρει τον τίτλο «Maritime Agenda 2025». Επιπλέον η γερμανική ομοσπονδιακή κυβέρνηση έχει προβεί σε αλλαγές στον φόρο εισοδήματος των πλοιοκτητών, στις προϋποθέσεις κοινωνικής ασφάλισης και στους κανόνες επάνδρωσης των πλοίων, με στόχο να καταστεί εκ νέου ελκυστική η γερμανική σημαία και κατ’ επέκταση να γίνουν πιο ανταγωνιστικά τα εμπορικά πλοία που επιλέγουν να υψώσουν την γερμανική σημαία.
Επιπρόσθετα τον περασμένο Ιούλιο, το Ομοσπονδιακό Υπουργείο Μεταφορών και Ψηφιακών Υποδομών (BMVI) σε συνεργασία με ναυτιλιακές ενώσεις της χώρας προχώρησε στην ίδρυση στο Αμβούργο του Γερμανικού Ναυτιλιακού Κέντρου (Deutsches Maritimes Zentrum DMZ), με στόχο την προαγωγή της «αριστείας» στον χώρο του ευρύτερου γερμανικού ναυτιλιακού επιχειρείν.
Η γερμανική κυβέρνηση λαμβάνει τα απαραίτητα μέτρα αναφορικά με τη ναυτιλία της, καθώς αντιλαμβάνεται ότι αποτελεί σημαντικό κλάδο της γερμανικής οικονομίας, με δυνατότητες περαιτέρω ανάπτυξης.
Φωτό: ΑΠΕ-ΜΠΕ/EPA/FOCKE STRANGMANN
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Στις 16 Νοεμβρίου 1916, το HMHS Britannic, επιταγμένο από το Βρετανικό Ναυαρχείο, για να μετατραπεί σε πλωτό νοσοκομείο κατά τον Α’ Παγκόσμιο Πόλεμο, ενώ έπλεε…
Καθώς ο «σκιώδης στόλος» βρίσκεται στη «μέγγενη» των δυτικών κυρώσεων, μια ριζοσπαστική απόφαση του μεγαλύτερου ιδιωτικού φορέα διαχείρισης λιμένων της Ινδίας έρχεται να εντείνει…
Η ναυτιλία ξηρού φορτίου βρίσκεται σε μια εποχή έντονων πιέσεων για μείωση εκπομπών και κόστους, κατά την οποία η βελτιστοποίηση κάθε μεμονωμένου ταξιδιού αποκτά…
Εκπρόσωπος των κινεζικών ενόπλων δυνάμεων προειδοποίησε στις 14 Σεπτεμβρίου τις Φιλιππίνες να αποφύγουν τις προκλήσεις στη Νότια Σινική Θάλασσα, μετά τη διεξαγωγή περιπολιών «ρουτίνας»…
Με γαλλικό άρωμα συνεχίζεται το μπαράζ συμφωνιών της εθνικής εταιρείας φυσικού αερίου της Νότιας Κορέας, KOGAS, για την εξασφάλιση εισαγωγών LNG. Συγκεκριμένα, σύμφωνα με…
Πρόοδος σημειώνεται στο μέτωπο της αποανθρακοποίησης του ναυτιλιακού κλάδου, με τη σύσταση ενός νέου, μη κερδοσκοπικού οργανισμού, ονόματι Global Ethanol Association (GEA). Όπως υποδηλώνει…
Την παράδοση 100 εμπορικών αεροσκαφών ετησίως από το 2028 αναμένει να επιτύχει η Embraer, σύμφωνα με δηλώσεις του CEO της στο Reuters, o οποίος…
Στον απόηχο της πρόσφατης απόφασης του OPEC+ να αυξήσει την παραγωγή του, ο Οργανισμός δημοσίευσε τις εκτιμήσεις του για τις προοπτικές της παγκόσμιας αγοράς…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ