
Σύμφωνα με διεθνή μέσα, ο Υπουργός Μεταφορών της Γερμανίας ανακοίνωσε από το Βερολίνο ότι η γερμανική ομοσπονδιακή κυβέρνηση της Άνγκελα Μέρκελ προτίθεται να υποστηρίξει με επιδοτήσεις όσους πλοιοκτήτες επιθυμούν να ναυπηγήσουν ή να μετασκευάσουν πλοία που θα καταναλώνουν ως καύσιμο μόνο υγροποιημένο φυσικό αέριο.
Η Ένωση των Γερμανών Εφοπλιστών χαιρέτισε την κίνηση αυτή, καθώς πολλές είναι οι ναυτιλιακές εταιρείες με έδρα τη Γερμανία που δεν έχουν την οικονομική δυνατότητα σήμερα να προχωρήσουν στη ναυπήγηση των συγκεκριμένων πλοίων. Η γερμανική κυβέρνηση με αυτήν την κίνηση θέλει να καταστήσει σαφές ότι κατέχει ηγετικό ρόλο στη ναυτιλία ειδικά των τακτικών γραμμών και ότι υποστηρίζει καινοτόμες τεχνολογίες στον συγκεκριμένο τομέα αλλά και τη βιομηχανία και τα ερευνητικά κέντρα και τις γιάρδες της χώρας.
Να σημειωθεί ότι πρόσφατα η γερμανική διαχειρίστρια εταιρεία «Wessels Reederei» παρέλαβε το πλοίο «Wes Amelie», χωρητικότητας 1.000 TEUs, το οποίο αποτελεί το πρώτο «μετασκευασμένο» πλοίο μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων που καταναλώνει LNG. Επίσης πρόσφατα η Wartsila ανακοίνωσε ότι θα προμηθεύσει μηχανές κατανάλωσης LNG για ένα νέο ερευνητικό σκάφος που πρόκειται να ναυπηγηθεί για το γερμανικό κράτος.
Το Βερολίνο έχει πολλές φορές αναλάβει πρωτοβουλίες για την ανάπτυξη της ναυτιλιακής του βιομηχανίας. Στις αρχές του έτους η κυβέρνηση της Γερμανίας είχε ανακοινώσει την υιοθέτηση ενός νέου στρατηγικού σχεδιασμού με ορίζοντα το 2025, που φέρει τον τίτλο «Maritime Agenda 2025». Επιπλέον η γερμανική ομοσπονδιακή κυβέρνηση έχει προβεί σε αλλαγές στον φόρο εισοδήματος των πλοιοκτητών, στις προϋποθέσεις κοινωνικής ασφάλισης και στους κανόνες επάνδρωσης των πλοίων, με στόχο να καταστεί εκ νέου ελκυστική η γερμανική σημαία και κατ’ επέκταση να γίνουν πιο ανταγωνιστικά τα εμπορικά πλοία που επιλέγουν να υψώσουν την γερμανική σημαία.
Επιπρόσθετα τον περασμένο Ιούλιο, το Ομοσπονδιακό Υπουργείο Μεταφορών και Ψηφιακών Υποδομών (BMVI) σε συνεργασία με ναυτιλιακές ενώσεις της χώρας προχώρησε στην ίδρυση στο Αμβούργο του Γερμανικού Ναυτιλιακού Κέντρου (Deutsches Maritimes Zentrum DMZ), με στόχο την προαγωγή της «αριστείας» στον χώρο του ευρύτερου γερμανικού ναυτιλιακού επιχειρείν.
Η γερμανική κυβέρνηση λαμβάνει τα απαραίτητα μέτρα αναφορικά με τη ναυτιλία της, καθώς αντιλαμβάνεται ότι αποτελεί σημαντικό κλάδο της γερμανικής οικονομίας, με δυνατότητες περαιτέρω ανάπτυξης.
Φωτό: ΑΠΕ-ΜΠΕ/EPA/FOCKE STRANGMANN
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών






Εγκαινιάζουμε ένα σύγχρονο σύστημα προσομοίωσης, που θα επιτρέψει στα στελέχη μας να αποκτούν σε ελεγχόμενα και κλιμακούμενα σενάρια, την εμπειρία η οποία απαιτείται. Είμαστε…

Αεροσκάφος της Aegean Airlines από την Αθήνα προσγειώθηκε σήμερα στο Διεθνές Αεροδρόμιο της Βαγδάτης – στην πρώτη απευθείας πτήση που εκτελεί έπειτα από 35…

Bureau Veritas Marine & Offshore (BV) convened the 39th Hellenic Marine Technical Committee meeting in Athens on December 3, bringing together leading stakeholders of…

Σφίγγει ο κλοιός της ΕΕ προς τη Μόσχα με το καθεστώς κυρώσεων σε βάρος νομικών και φυσικών προσώπων που διευκολύνουν το εμπόριο ρωσικού πετρελαίου…

Σε κλίμα άρτιας συνεργασίας, το Κυπριακό Ναυτιλιακό Επιμελητήριο, ενεργώντας υπό την ιδιότητά του ως εργοδοτικός σύνδεσμος, υπέγραψε στις 15 Δεκεμβρίου 2025 την ανανέωση της…

Η CEVA Logistics ανακοίνωσε στις 15 Δεκεμβρίου την υπογραφή συμφωνίας αγοράς μετοχών για την απόκτηση του 100% του Fagioli Group, που επίσης δραστηριοποιείται στα…

Σε τροχιά «στρατοσφαιρικής» ανόδου κινείται η αγορά του χαλκού, σύμφωνα με το CNBC, με τις τιμές spot στο London Metals Exchange (LME) να καταγράφουν…

Tη συμφωνία της για την απόκτηση της σκανδιναβικής ναυλομεσιτικής εταιρείας Grieg Shipbrokers ανακοίνωσε η SSY. Η Grieg Shipbrokers, η οποία θα ενταχθεί στην SSY…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ