
Η αγορά της κρουαζιέρας στην Ασία αναπτύσσεται με ταχύτατους ρυθμούς με τους Κινέζους να αναδεικνύονται σε λάτρεις των κρουαζιερόπλοιων. Το 2016 σχεδόν 2.000.000 Κινέζοι επέλεξαν ένα πακέτο κρουαζιέρας, αντιπροσωπεύοντας το 9% επί του συνόλου των επιβατών κρουαζιέρας, διεθνώς, ένας αριθμός που αναμένεται να αγγίξει τα 6.000.000 έως το 2024.
Η ανάπτυξη της κινέζικης κρουαζιέρας έχει στρέψει το ενδιαφέρον των κολοσσών της παγκόσμιας κρουαζιέρας προς την Κίνα και εταιρείες όπως η Royal Caribbean Cruises Ltd. και Carnival Corp. έχουν ενισχύσει την παρουσία τους στην Ασία με νέα πολυτελή πλοία επιχειρώντας να πάρουν ένα κομμάτι της πίτας.
Όμως, έχουν να αντιμετωπίσουν τη μεγάλη, πλέον, απειλή από τις ασιατικές εταιρείες κρουαζιέρας όπως είναι η Dream Cruises, η οποία ανήκει στον όμιλο Genting Hong Kong. Η τελευταία πέρυσι παρέλαβε από τα γερμανικά ναυπηγεία Meyer Werft στο Πάπενμπουργκ της Κάτω Σαξονίας το Genting Dream, το πρώτο της κρουαζιερόπλοιο, ενώ πριν από λίγες ημέρες παρέλαβε και το δεύτερό της, το World Dream, το οποίο προορίζεται για κρουαζιέρες σε Κίνα, Βιετνάμ και Φιλιππίνες.
Μάλιστα, το πρώτο κινεζικής ναυπήγησης κρουαζιερόπλοιο αναμένεται να παραδοθεί το 2023, ενώ από το 2024 έως το 2028 θα παραδίδεται ένα πλοίο ανά έτος. Τα κινέζικα κρουαζιερόπλοια θα κατασκευαστούν στο ναυπηγείο Waigaoqiao Shipbuilding Co Ltd, το οποίο βρίσκεται υπό τον έλεγχο της China State Shipbuilding Corporation – CSSC.
Ο στόχος των κινέζικων εταιρειών κρουαζιέρας, όμως, είναι να μπορέσουν σύντομα να ναυπηγούν τα κρουαζιερόπλοιά τους σε εγχώρια ναυπηγεία, κάτι που θα απειλήσει άμεσα την ευρωπαϊκή ναυπηγική βιομηχανία και κυρίως την γερμανική και την ιταλική. Να σημειωθεί ότι από το σύνολο των νέων εντολών ναυπήγησης το 43% αφορά σε κρουαζιερόπλοια, ενώ για την περίοδο 2017-2026 αναμένεται να ναυπηγηθούν περισσότερα από 97 κρουαζιερόπλοια, η αξία των οποίων αγγίζει τα 53 δις δολάρια.
Φωτό: ΑΠΕ-ΜΠΕ/EPA/ALEX HOFFORD
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Αύξηση 4,6% προκύπτει και στην επιβατική κίνηση για το οκτάμηνο Ιανουαρίου-Αυγούστου 2025, στο σύνολο των αεροδρομίων της χώρας που διεξάγονται εμπορικές πτήσεις (39 αεροδρόμια:…
Με αμείωτο ενδιαφέρον συνεχίζονται οι συμφωνίες προμήθειας LNG στη διεθνή αγορά ενέργειας, με τις Woodside και Petronas να παίρνουν τη σκυτάλη. Συγκεκριμένα, η Woodside…
Για τον οικονομικό γίγαντα της Ασίας, η χαλυβουργία αποτελεί κορυφαία επιχειρηματική δραστηριότητα, η οποία εξυπηρετεί τόσο ίδιες ανάγκες της Κίνας όσο και άλλων οικονομιών,…
Καθώς η ναυτιλιακή βιομηχανία επιταχύνει τις προσπάθειες αποανθρακοποίησης, τα εναλλακτικά καύσιμα βρίσκονται στο επίκεντρο της ενεργειακής μετάβασης των πλοίων. Στο πλαίσιο αυτό, πρόσφατη έκθεση…
Η CMA CGM, πέρα από την επέκταση του στόλου της, ενισχύει την παρουσία της και στον κυβερνοχώρο. Πιο συγκεκριμένα, όπως ανακοίνωσε η εταιρεία μέσω…
Η κυβέρνηση του Ντόναλντ Τραμπ επιχειρεί την αποδυνάμωση της κινεζικής επιρροής στις παγκόσμιες λιμενικές υποδομές, με στόχο να θέσει περισσότερους τερματικούς σταθμούς υπό δυτικό…
Σημαντική οικονομική ώθηση αναμένεται να λάβει σύντομα ο ναυτιλιακός κλάδος του Ηνωμένου Βασιλείου. Συγκεκριμένα, σύμφωνα δημοσίευμα του Reuters, η βρετανική κυβέρνηση σε συνεργασία με…
Καθώς η παγκόσμια αγορά πετρελαίου «ακροβατεί» σε τεντωμένο σχοινί, το τοπίο στον κλάδο των διυλίσεων παραμένει ρευστό. Αν και η παραγωγή των διυλιστηρίων κατέγραψε…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ