
Η αγορά της κρουαζιέρας στην Ασία αναπτύσσεται με ταχύτατους ρυθμούς με τους Κινέζους να αναδεικνύονται σε λάτρεις των κρουαζιερόπλοιων. Το 2016 σχεδόν 2.000.000 Κινέζοι επέλεξαν ένα πακέτο κρουαζιέρας, αντιπροσωπεύοντας το 9% επί του συνόλου των επιβατών κρουαζιέρας, διεθνώς, ένας αριθμός που αναμένεται να αγγίξει τα 6.000.000 έως το 2024.
Η ανάπτυξη της κινέζικης κρουαζιέρας έχει στρέψει το ενδιαφέρον των κολοσσών της παγκόσμιας κρουαζιέρας προς την Κίνα και εταιρείες όπως η Royal Caribbean Cruises Ltd. και Carnival Corp. έχουν ενισχύσει την παρουσία τους στην Ασία με νέα πολυτελή πλοία επιχειρώντας να πάρουν ένα κομμάτι της πίτας.
Όμως, έχουν να αντιμετωπίσουν τη μεγάλη, πλέον, απειλή από τις ασιατικές εταιρείες κρουαζιέρας όπως είναι η Dream Cruises, η οποία ανήκει στον όμιλο Genting Hong Kong. Η τελευταία πέρυσι παρέλαβε από τα γερμανικά ναυπηγεία Meyer Werft στο Πάπενμπουργκ της Κάτω Σαξονίας το Genting Dream, το πρώτο της κρουαζιερόπλοιο, ενώ πριν από λίγες ημέρες παρέλαβε και το δεύτερό της, το World Dream, το οποίο προορίζεται για κρουαζιέρες σε Κίνα, Βιετνάμ και Φιλιππίνες.
Μάλιστα, το πρώτο κινεζικής ναυπήγησης κρουαζιερόπλοιο αναμένεται να παραδοθεί το 2023, ενώ από το 2024 έως το 2028 θα παραδίδεται ένα πλοίο ανά έτος. Τα κινέζικα κρουαζιερόπλοια θα κατασκευαστούν στο ναυπηγείο Waigaoqiao Shipbuilding Co Ltd, το οποίο βρίσκεται υπό τον έλεγχο της China State Shipbuilding Corporation – CSSC.
Ο στόχος των κινέζικων εταιρειών κρουαζιέρας, όμως, είναι να μπορέσουν σύντομα να ναυπηγούν τα κρουαζιερόπλοιά τους σε εγχώρια ναυπηγεία, κάτι που θα απειλήσει άμεσα την ευρωπαϊκή ναυπηγική βιομηχανία και κυρίως την γερμανική και την ιταλική. Να σημειωθεί ότι από το σύνολο των νέων εντολών ναυπήγησης το 43% αφορά σε κρουαζιερόπλοια, ενώ για την περίοδο 2017-2026 αναμένεται να ναυπηγηθούν περισσότερα από 97 κρουαζιερόπλοια, η αξία των οποίων αγγίζει τα 53 δις δολάρια.
Φωτό: ΑΠΕ-ΜΠΕ/EPA/ALEX HOFFORD
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών






Ο Δρ Νικόλας Π. Τσάκος, ιδρυτής και Διευθύνων Σύμβουλος της Tsakos Energy Navigation (TEN), βραβεύτηκε στο πλαίσιο της ετήσιας φιλανθρωπικής εκδήλωσης «Chrysanthemum Ball» στη…

Έργα ύψους 2,5 δισεκατομμύρια ευρώ σε επτά άξονες, δρομολογούνται προκειμένου να υλοποιηθεί το σχέδιο για τη διαχείριση του νερού έτσι ώστε η χώρα να…

Την ολοκλήρωση της πρώτης φάσης της αναγέννησης των ελληνικών ναυπηγείων και τη μετάβαση στη δεύτερη, πιο απαιτητική φάση μετασχηματισμού τους σε περιφερειακό ενεργειακό και…

Στο 1,7% μειώθηκε ο ετήσιος πληθωρισμός στην Ελλάδα τον Οκτώβριο από 1,8% τον Σεπτέμβριο, σύμφωνα με προκαταρκτικά στοιχεία της Eurostat. Στην Ευρωζώνη, ο πληθωρισμός…

Ενθαρρυντικά μηνύματα εκπέμπει η Βραζιλία προς την αγορά των Capesizes, καθώς η παραγωγή σιδηρομεταλλεύματος της χώρας συνεχίζει την ανοδική της πορεία με «οδηγό» τη…

Η τεχνολογία της υπεράκτιας αιολικής ενέργειας, που θεωρείται ένας από τους πλέον κρίσιμους πυλώνες της παγκόσμιας ενεργειακής μετάβασης, δέχεται ισχυρό πλήγμα στις Ηνωμένες Πολιτείες.…

Η τεχνολογία του υγρού υδρογόνου αναδεικνύεται ως ο πλέον υποσχόμενος πυλώνας για τη μετάβαση προς ένα καθαρότερο ενεργειακό μέλλον, και η Ευρώπη κάνει τώρα…

Διόλου ενθαρρυντικά δεν είναι τα μηνύματα του τριμηνιαίου δείκτη Seafarers Happiness Index για την ευημερία των ναυτικών, με τις συνεχείς αναταράξεις να έχουν αποτελέσει…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ