
Ο CEO της AP Moller-Maersk, κ. Soren Skou, δήλωσε σε συνέντευξή του στη Financial Times, ότι αναμένονται στο μέλλον ακόμα περισσότερες κοινοπραξίες στην αγορά των εμπορευματοκιβωτίων. Το γεγονός αυτό σύμφωνα με τον ίδιο θα οδηγήσει στην κυριαρχία 5-6 εταιρειών στον χώρο την επόμενη δεκαετία, ενώ πριν από δύο μόλις χρόνια οι μεγάλοι παίκτες στη συγκεκριμένη αγορά ήταν γύρω στους 20. Ο κ. Skou επεσήμανε την έντονη τάση προς συγχώνευση που χαρακτηρίζει την τελευταία διετία την αγορά των εμπορευματοκιβωτίων, η οποία αναμένεται να συνεχιστεί μέσα από την πραγματοποίηση εξαγορών αλλά και χρεοκοπιών μεγάλων εταιρειών.
Ο κ. Scou δεν παρέλειψε να αναφέρει ως παραδείγματα την εξαγορά της γερμανικής Hapag Lloyd από τη Maersk, την εξαγορά της NOL (Neptune Orient Lines) από την CMA CGM, καθώς και την χρεοκοπία της Hanjin Shipping.
Σύμφωνα με τον ίδιο, ο λόγος των συγχωνεύσεων και των εξαγορών στην αγορά των εμπορευματοκιβωτίων οφείλεται στην απομάκρυνση των κυβερνήσεων από την εν λόγω αγορά, όπως αυτών της Σιγκαπούρης και των χωρών της Μέσης Ανατολής.
Ο CEO της Maersk ανέφερε επίσης στη συνέντευξή του ότι ο δανέζικος κολοσσός συνεργάζεται με την MSC, τη δεύτερη μεγαλύτερη εταιρεία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων στον κόσμο και μαζί με άλλες δύο εταιρείες, των οποίων το όνομα δεν θέλησε να αναφέρει, ελέγχουν το 80% του παγκόσμιου εμπορίου εμπορευματοκιβωτίων.
Στη συνέντευξή του στη Financial Times ο κ. Scou επεσήμανε επιπλέον την ανάγκη ψηφιοποίησης του κλάδου των εμπορευματοκιβωτίων και δεν παρέλειψε να αναφερθεί στην κυβερνοεπίθεση που δέχτηκαν πρόσφατα τα πληροφοριακά συστήματα της εταιρείας, η οποία εκτιμάται ότι θα οδηγήσει σε απώλεια εσόδων μεταξύ $50 εκατ. έως και $450 εκατ. η οποία θα απεικονιστεί στα οικονομικά αποτελέσματα του τρίτου εξαμήνου της εταιρείας.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών






Ένοπλοι επιτέθηκαν σήμερα σε δεξαμενόπλοιο στα ανοικτά των ακτών της Μογκαντίσου, πυροβολώντας εναντίον του πλοίου αφού προσπάθησαν να επιβιβαστούν σε αυτό, στο πρώτο φερόμενο…

Εξ αφορμής της επικείμενης δημοσίευσης του STIP – Σχεδίου Επενδύσεων για Βιώσιμες Μεταφορές, η A4E και η European Shipowners | ECSA επαναλαμβάνουν το αίτημά…

Η WIMA διοργανώνει για δεύτερη συνεχή χρονιά την Έκθεση Εταιρειών & Ημερίδα Περιναυτιλιακού Ενδιαφέροντος, μετά την ιδιαίτερα επιτυχημένη πρώτη διοργάνωση, η οποία έτυχε θερμής…

Το 2025 έχει αποτελέσει μέχρι στιγμής έτος με σημαντικές γεωπολιτικές αναταράξεις, υπενθυμίζοντας εκ νέου τον αντίκτυπο των εξωτερικοτήτων στο διεθνές ναυτιλιακό στερέωμα. Ως εκ…

Η Ινδία κάνει ένα φιλόδοξο τεχνολογικό άλμα προς την ενεργειακή ανεξαρτησία και τη βιωσιμότητα, αναπτύσσοντας νέας γενιάς μικρούς πυρηνικούς αντιδραστήρες, ισχύος 200 MW. Η…

Σε στρατηγικές κινήσεις ανανέωσης του στόλου της προχώρησε πρόσφατα η ναυτιλιακή εταιρεία Yang Ming, με έδρα την Ταϊβάν. Πιο συγκεκριμένα, η εταιρεία, που δραστηριοποιείται…

Εν μέσω συθέμελων γεωπολιτικών και εμπορικών μεταβολών, η αγορά των δεξαμενόπλοιων παραμένει ανθεκτική, καθώς εισέρχεται στην τελική ευθεία του έτους. Ειδικότερα, σύμφωνα με πρόσφατη…

Οριστική φαίνεται να είναι η αλλαγή σελίδας για τα ελληνικά ναυπηγεία, τα οποία, ύστερα από περισσότερα από δέκα χρόνια στασιμότητας, παρουσιάζουν πλέον σαφή σημάδια…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ