
Ο CEO της AP Moller-Maersk, κ. Soren Skou, δήλωσε σε συνέντευξή του στη Financial Times, ότι αναμένονται στο μέλλον ακόμα περισσότερες κοινοπραξίες στην αγορά των εμπορευματοκιβωτίων. Το γεγονός αυτό σύμφωνα με τον ίδιο θα οδηγήσει στην κυριαρχία 5-6 εταιρειών στον χώρο την επόμενη δεκαετία, ενώ πριν από δύο μόλις χρόνια οι μεγάλοι παίκτες στη συγκεκριμένη αγορά ήταν γύρω στους 20. Ο κ. Skou επεσήμανε την έντονη τάση προς συγχώνευση που χαρακτηρίζει την τελευταία διετία την αγορά των εμπορευματοκιβωτίων, η οποία αναμένεται να συνεχιστεί μέσα από την πραγματοποίηση εξαγορών αλλά και χρεοκοπιών μεγάλων εταιρειών.
Ο κ. Scou δεν παρέλειψε να αναφέρει ως παραδείγματα την εξαγορά της γερμανικής Hapag Lloyd από τη Maersk, την εξαγορά της NOL (Neptune Orient Lines) από την CMA CGM, καθώς και την χρεοκοπία της Hanjin Shipping.
Σύμφωνα με τον ίδιο, ο λόγος των συγχωνεύσεων και των εξαγορών στην αγορά των εμπορευματοκιβωτίων οφείλεται στην απομάκρυνση των κυβερνήσεων από την εν λόγω αγορά, όπως αυτών της Σιγκαπούρης και των χωρών της Μέσης Ανατολής.
Ο CEO της Maersk ανέφερε επίσης στη συνέντευξή του ότι ο δανέζικος κολοσσός συνεργάζεται με την MSC, τη δεύτερη μεγαλύτερη εταιρεία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων στον κόσμο και μαζί με άλλες δύο εταιρείες, των οποίων το όνομα δεν θέλησε να αναφέρει, ελέγχουν το 80% του παγκόσμιου εμπορίου εμπορευματοκιβωτίων.
Στη συνέντευξή του στη Financial Times ο κ. Scou επεσήμανε επιπλέον την ανάγκη ψηφιοποίησης του κλάδου των εμπορευματοκιβωτίων και δεν παρέλειψε να αναφερθεί στην κυβερνοεπίθεση που δέχτηκαν πρόσφατα τα πληροφοριακά συστήματα της εταιρείας, η οποία εκτιμάται ότι θα οδηγήσει σε απώλεια εσόδων μεταξύ $50 εκατ. έως και $450 εκατ. η οποία θα απεικονιστεί στα οικονομικά αποτελέσματα του τρίτου εξαμήνου της εταιρείας.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Με ταχύτατους ρυθμούς προχωρά το ναυπηγικό πρόγραμμα της Royal Caribbean, η οποία κατέγραψε ένα σημαντικό ορόσημο στην κατασκευή ενός ακόμα mega-κρουαζιερόπλοιου. Συγκεκριμένα, βάσει σχετικής…
H ρωσική εταιρεία Transneft που διαχειρίζεται μονοπωλιακά τους αγωγούς πετρελαίου στη Ρωσία προειδοποίησε τις εταιρείες εξόρυξης πετρελαίου ότι είναι πιθανόν μελλοντικά να μειώσουν την…
Το Εμπορικό και Βιομηχανικό Επιμελητήριο Πειραιώς τάσσεται υπέρ της πλήρους διαλεύκανσης της υπόθεσης που ξεσκέπασε η συντονισμένη έφοδος της ευρωπαϊκής εισαγγελίας και ζημιώνει την εικόνα του λιμανιού…
Με αμείωτο ρυθμό συνεχίζεται η επέκταση του στόλου της Sea Pioneer Shipping Corporation. Συγκεκριμένα, την Πέμπτη 18 Σεπτεμβρίου, η Sea Pioneer γιόρτασε στο Ναγκασάκι…
Αύξηση 4,6% προκύπτει και στην επιβατική κίνηση για το οκτάμηνο Ιανουαρίου-Αυγούστου 2025, στο σύνολο των αεροδρομίων της χώρας που διεξάγονται εμπορικές πτήσεις (39 αεροδρόμια:…
Με αμείωτο ενδιαφέρον συνεχίζονται οι συμφωνίες προμήθειας LNG στη διεθνή αγορά ενέργειας, με τις Woodside και Petronas να παίρνουν τη σκυτάλη. Συγκεκριμένα, η Woodside…
Για τον οικονομικό γίγαντα της Ασίας, η χαλυβουργία αποτελεί κορυφαία επιχειρηματική δραστηριότητα, η οποία εξυπηρετεί τόσο ίδιες ανάγκες της Κίνας όσο και άλλων οικονομιών,…
Καθώς η ναυτιλιακή βιομηχανία επιταχύνει τις προσπάθειες αποανθρακοποίησης, τα εναλλακτικά καύσιμα βρίσκονται στο επίκεντρο της ενεργειακής μετάβασης των πλοίων. Στο πλαίσιο αυτό, πρόσφατη έκθεση…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ