
Σύμφωνα με στοιχεία που εξέδωσε η UNCTAD, αναφορικά με τον παγκόσμιο στόλο πλοίων ανά σημαία και ανά εθνικότητα, προκύπτει ότι η Ελλάδα, η Ιαπωνία, η Κίνα, η Γερμανία και η Σιγκαπούρη, αποτελούν τις πέντε μεγαλύτερες πλοιοκτήτριες χώρες του κόσμου. Συγκεκριμένα, οι πέντε αυτές χώρες κατέχουν το 49,5% της παγκόσμιας χωρητικότητας πλοίων σε dwt.
Ενδιαφέρον έχει ότι ανάμεσα στις 35 μεγαλύτερες πλοιοκτήτριες χώρες παγκοσμίως, βρίσκουμε μόνο την Βραζιλία από την Λατινική Αμερική και καμία χώρα από την Αφρική.
Σε ό,τι αφορά τα νηολόγια των πλοίων, ο Παναμάς, η Λιβερία, οι νήσοι Μάρσαλ, το Χονγκ Κονγκ και η Σιγκαπούρη συνεχίζουν να αποτελούν τις προτιμητέες σημαίες που φέρουν τα πλοία σε παγκόσμιο επίπεδο, καθώς κατέχουν το 57,8% του παγκόσμιου μεριδίου αγοράς.
Τα στοιχεία καταγράφουν ότι στις αρχές του 2017 τα φορτηγά πλοία μεταφοράς χύδην ξηρών φορτίων αντιπροσώπευαν το 42,8% του παγκόσμιου στόλου, τα πλοία μεταφοράς χύδην υγρών φορτίων (δεξαμενόπλοια) αντιπροσώπευαν το 28,7, τα πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων το 13,2%, άλλες κατηγορίες πλοίων το 11,3% και τέλος τα πλοία μεταφοράς γενικού φορτίου το 4%.
Στα στοιχεία που εξέδωσε η UNCTAD υπάρχουν και πληροφορίες σχετικές με τις ναυπηγήσεις και τις διαλύσεις πλοίων που έλαβαν χώρα το 2016. Έκπληξη προκαλεί πως το περασμένο έτος το 91,8% των πλοίων σε όρους GT ναυπηγήθηκε μόνο από τρεις χώρες, την Κορέα, την Κίνα και την Ιαπωνία, με την πρώτη να κατέχει το μεγαλύτερο μερίδιο (38,1%). Σε ό,τι αφορά τις διαλύσεις πλοίων του περασμένου έτους, το 94,9% των πλοίων, σε όρους GT, που οδηγήθηκε προς διάλυση κατευθύνθηκε σε διαλυτήρια τεσσάρων χωρών (Ινδία, Πακιστάν, Μπαγκλαντές, Κίνα).
Το παρακάτω διάγραμμα δείχνει την χωρητικότητα του στόλου (dwt) των πέντε μεγαλύτερων πλοιοκτητριών χωρών του κόσμου, το 2014 και το 2017.
Με βάση το διάγραμμα, το dwt του ελληνόκτητου στόλου αυξήθηκε από 250 εκ. περίπου το 2014 σε πάνω από 300 εκ. το 2017.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Για πρώτη φορά φέτος, η αμερικανική κεντρική τράπεζα (Fed) μείωσε σήμερα τα επιτόκια κατά 25 μονάδες βάσεις, στο εύρος του 4% έως 4,25%, διατηρώντας…
Τα Ναυτικά Χρονικά παρουσιάζουν στο τεύχος Σεπτεμβρίου 2025 την επικαιρότητα στον χώρο της ναυτιλιακής, οικονομικής και πολιτικής ειδησεογραφίας. Πιο συγκεκριμένα, στο αγγλικό τεύχος των…
Τα ανταγωνιστικά πλεονεκτήματα των κινεζικών ναυπηγείων, έναντι των υπολοίπων, τόσο στην Ασία όσο και σε κάθε άλλη γωνιά του πλανήτη είναι δεδομένα. Μάλιστα, με…
Μια νέα καινοτομία υψηλής τεχνολογικής σημασίας για τους στόλους μεταφοράς υγραερίου εγκρίθηκε πρόσφατα από τον Lloyd’s Register (LR) στην HD Hyundai Heavy Industries (HHI)…
QatarEnergy και Samsung C&T’s Engineering & Construction Group (Samsung C&T) υπέγραψαν συμφωνία για την κατασκευή ενός μεγάλης κλίμακας φωτοβολταϊκού πάρκου στο Dukhan, 80 χλμ.…
Ο American Bureau of Shipping (ABS) δημοσίευσε πρόσφατα τη δεύτερη έκδοση της μελέτης «Emerging Battery Technologies in the Maritime Industry». Σε αυτήν προσφέρεται μια…
Υπό τη «σκιά» των επιπτώσεων των αμερικανικών δασμών στην οικονομία του Καναδά, η Οτάβα φαίνεται να έχει θέσει σε πρώτο πλάνο την ανάπτυξη έργων…
Χωρίς φρένο προχωρά, όπως όλα δείχνουν, η παραγωγή του αμερικανικού καλαμποκιού το τρέχον έτος. Ειδικότερα, σύμφωνα με δημοσίευμα του Reuters, η φετινή σοδειά θα…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ