
Σύμφωνα με στοιχεία που εξέδωσε η UNCTAD, αναφορικά με τον παγκόσμιο στόλο πλοίων ανά σημαία και ανά εθνικότητα, προκύπτει ότι η Ελλάδα, η Ιαπωνία, η Κίνα, η Γερμανία και η Σιγκαπούρη, αποτελούν τις πέντε μεγαλύτερες πλοιοκτήτριες χώρες του κόσμου. Συγκεκριμένα, οι πέντε αυτές χώρες κατέχουν το 49,5% της παγκόσμιας χωρητικότητας πλοίων σε dwt.
Ενδιαφέρον έχει ότι ανάμεσα στις 35 μεγαλύτερες πλοιοκτήτριες χώρες παγκοσμίως, βρίσκουμε μόνο την Βραζιλία από την Λατινική Αμερική και καμία χώρα από την Αφρική.
Σε ό,τι αφορά τα νηολόγια των πλοίων, ο Παναμάς, η Λιβερία, οι νήσοι Μάρσαλ, το Χονγκ Κονγκ και η Σιγκαπούρη συνεχίζουν να αποτελούν τις προτιμητέες σημαίες που φέρουν τα πλοία σε παγκόσμιο επίπεδο, καθώς κατέχουν το 57,8% του παγκόσμιου μεριδίου αγοράς.
Τα στοιχεία καταγράφουν ότι στις αρχές του 2017 τα φορτηγά πλοία μεταφοράς χύδην ξηρών φορτίων αντιπροσώπευαν το 42,8% του παγκόσμιου στόλου, τα πλοία μεταφοράς χύδην υγρών φορτίων (δεξαμενόπλοια) αντιπροσώπευαν το 28,7, τα πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων το 13,2%, άλλες κατηγορίες πλοίων το 11,3% και τέλος τα πλοία μεταφοράς γενικού φορτίου το 4%.
Στα στοιχεία που εξέδωσε η UNCTAD υπάρχουν και πληροφορίες σχετικές με τις ναυπηγήσεις και τις διαλύσεις πλοίων που έλαβαν χώρα το 2016. Έκπληξη προκαλεί πως το περασμένο έτος το 91,8% των πλοίων σε όρους GT ναυπηγήθηκε μόνο από τρεις χώρες, την Κορέα, την Κίνα και την Ιαπωνία, με την πρώτη να κατέχει το μεγαλύτερο μερίδιο (38,1%). Σε ό,τι αφορά τις διαλύσεις πλοίων του περασμένου έτους, το 94,9% των πλοίων, σε όρους GT, που οδηγήθηκε προς διάλυση κατευθύνθηκε σε διαλυτήρια τεσσάρων χωρών (Ινδία, Πακιστάν, Μπαγκλαντές, Κίνα).
Το παρακάτω διάγραμμα δείχνει την χωρητικότητα του στόλου (dwt) των πέντε μεγαλύτερων πλοιοκτητριών χωρών του κόσμου, το 2014 και το 2017.
Με βάση το διάγραμμα, το dwt του ελληνόκτητου στόλου αυξήθηκε από 250 εκ. περίπου το 2014 σε πάνω από 300 εκ. το 2017.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών






Στο 8,2% διαμορφώθηκε το ποσοστό της ανεργίας στη χώρα τον Σεπτέμβριο εφέτος, έναντι 9,7% τον Σεπτέμβριο 2024 και του αναθεωρημένου προς τα πάνω 8,2%…

Τα πλοία του παγκόσμιου στόλου που υπόκεινται σε κυρώσεις εξακολουθούν να πληθύνονται με αμείωτους ρυθμούς, με τη μέση ηλικία τους μάλιστα να ξεπερνά τα…

Η υιοθέτηση συστημάτων δέσμευσης διοξειδίου του άνθρακα επί του πλοίου παραμένει ως ένας παράλληλος μηχανισμός μείωσης εκπομπών ρύπων, επιτρέποντας στα υπάρχοντα πλοία να μειώσουν…

Με την ενεργειακή θωράκιση της Κίνας να αποτελεί βασική προτεραιότητα του Πεκίνου, ευοίωνα διαφαίνονται τα «μηνύματα» από την εγχώρια παραγωγή φυσικού αερίου. Σύμφωνα με…

Η επέκταση της CMA CGM στη λιμενική βιομηχανία βαίνει με αμείωτο ρυθμό, με τον γαλλικό κολοσσό των logistics να «ρίχνει δίχτυα» στο Μαρόκο. Συγκεκριμένα,…

Εν μέσω θολών προοπτικών για την επόμενη ημέρα του κλάδου των μεταφορών, η ζήτηση για επιβατικές αερομεταφορές καταγράφει «υψηλές πτήσεις». Συγκεκριμένα, σύμφωνα με τη…

Ένα σημαντικό ορόσημο στην πορεία επέκτασης του στόλου της σημείωσε πρόσφατα η Hapag-Lloyd, με τον γερμανικό κολοσσό να γιορτάζει τα «βαφτίσια» ενός ακόμα νεότευκτου…

Στα σκαριά βρίσκεται η δημιουργία υποδομών ελλιμενισμού mega yatchs στην Κέρκυρα. Το έργο δύναται να αναδείξει το νησί του Ιονίου στο εξωτερικό ως έναν…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ