
Το καινοτόμο σχέδιο της Ρωσικής Ομοσπονδίας (RF) με τη συμμετοχή του Ρωσικού Νηογνώμονα (RS) παρουσιάστηκε στον Διεθνή Ναυτιλιακό Οργανισμό (ΙΜΟ).
Κατά τη διάρκεια της 98ης συνόδου στο Λονδίνο, η Επιτροπή Ναυτικής Ασφάλειας (MSC) του ΙΜΟ εξέτασε το έγγραφο της Ρωσικής Ομοσπονδίας, το οποίο συνοδευόταν από μια παρουσίαση σχετικά με τον σχεδιασμό, την κατασκευή και την δοκιμή δεξαμενών με κελύφη κατασκευασμένα από Fibre Reinforced Plastics (FRP) για την μεταφορά επικίνδυνων υλικών.
Κατά τη διάρκεια της παρουσίασης, ο γενικός διευθυντής της ApATeK R&D, καθηγητής κ.Andrey Ushakov, ενημέρωσε σχετικά με τα σαφή πλεονεκτήματα του νέου αυτού τύπου δεξαμενών, σε σχέση με τις παραδοσιακές μεταλλικές οι οποίες χρησιμοποιούνται σήμερα. Ανάμεσα στα πλεονεκτήματα είναι η μεγαλύτερη διάρκεια ζωής, η καλύτερη διαφύλαξη των ιδιοτήτων των μεταφερόμενων υλικών και η μεγαλύτερη ασφάλεια στην μεταφορά του φορτίου.
Εμπειρογνώμονες της ναυτιλιακής βιομηχανίας έχουν αναγνωρίσει την χρήση των FRP υλικών ως πραγματικά υποσχόμενη για την μεταφορά επικίνδυνων εμπορευμάτων. Έχει σημειωθεί ότι παρόμοιες εξελίξεις συμβαίνουν και σε άλλες χώρες, με την Ρωσία όμως να έχει προφανή προτεραιότητα στον τομέα αυτό, αφού μετά από πλήρεις σειρές δοκιμών πιστοποίησης, οι πρώτες δεξαμενές υποβάλλονται με επιτυχία σε δοκιμαστικές λειτουργίες.
Φωτό: rs-class.org
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών






Η δευτερογενής αγορά δεξαμενόπλοιων το 2025 εμφανίζει εξαιρετικά υψηλή κινητικότητα, τροφοδοτούμενη από τις ισχυρές αποδόσεις των ναύλων ως αποτέλεσμα της αύξησης των τονομιλίων λόγω…

Κυκλοφόρησε η ετήσια ειδική έκδοση της Lloyd’s List με τις 100 προσωπικότητες και σημαντικούς παράγοντες που διαδραματίζουν σημαντικό ρόλο στην παγκόσμια ναυτιλία για το…

Τα τελευταία στοιχεία της Υπηρεσίας Κλιματικής Αλλαγής Copernicus (C3S) της ΕΕ επιβεβαιώνουν μια ανησυχητική κανονικότητα, σύμφωνα με το Reuters. Tο 2025 αναμένεται να καταγραφεί…

Μια τεκτονική αλλαγή συντελείται στον παγκόσμιο ανταγωνισμό για την ηγεμονία στην τεχνητή νοημοσύνη, καθώς το ενδιαφέρον μετατοπίζεται από τα γλωσσικά μοντέλα (LLMs) και τον…

Ένα ακόμα πλοίο-κόσμημα καθελκύστηκε από το ναυπηγείο Fincantieri στην Ιταλία. Πρόκειται για το «Seven Seas Prestige», ένα από τα δύο πολυτελέστατα κρουαζιερόπλοια νέας γενιάς,…

Ο γαλλικός κολοσσός της εφοδιαστικής αλυσίδας, CMA CGM, σχεδιάζει την έκδοση τριετών ομολόγων για τη συγκέντρωση σημαντικών κεφαλαίων. Πιο συγκεκριμένα, σύμφωνα με το Reuters,…

Δύο νέες ρήτρες για χρήση στις συμφωνίες αγοραπωλησιών πλοίων, με στόχο να αντιμετωπιστούν κίνδυνοι συμμόρφωσης με τους περιβαλλοντικούς κανονισμούς, υιοθέτησε η BIMCO. Σύμφωνα με…

Την έναρξη της κατασκευής του μελλοντικού τερματικού σταθμού κρουαζιέρας στο λιμάνι της Φιλαδέλφειας ανακοίνωσε πρόσφατα η PhilaPort. Πρόκειται για μια έκταση 16 έικρ δίπλα…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ