
Το λιμάνι Ζεεμπρούγκε του Βελγίου, στο οποίο διακινούνται περισσότεροι από 50 εκ. τόνοι εμπορευμάτων το χρόνο, φαίνεται ιδιαίτερα… εκτεθειμένο στις συνέπειες ενός «σκληρού» Brexit, μιας και το 45% της εμπορικής κίνησης που εξυπηρετεί «συνδέεται» άμεσα με το Ηνωμένο Βασίλειο.
Σημειώνεται μάλιστα πως ο Joachim Coens, Διευθύνων Σύμβουλος του λιμένα, έχει χαρακτηρίσει το λιμάνι ως «το Βρετανικό λιμάνι» και όχι τυχαία. Το λιμάνι της Ζεεμπρούγκε εισάγει και εξάγει περισσότερα αυτοκίνητα από ό,τι οποιαδήποτε άλλη πόλη στην Ευρώπη, εκτός του Ρότερνταμ. Πιο συγκεκριμένα, για το έτος 2016, 2,8 εκ. αυτοκίνητα διακινήθηκαν μέσω του λιμένα, εκ των οποίων το 1 εκ. προέρχεται ή προορίζεται για τη βρετανική αγορά.
Με τη Βρετανία να έχει ήδη ξεκαθαρίσει πως θα εγκαταλείψει οριστικά την ευρωπαϊκή τελωνειακή ένωση, τα πράγματα ζορίζουν ακόμη περισσότερο για το βελγικό λιμάνι, καθώς οι τελωνειακοί έλεγχοι στα σύνορα ανάμεσα στην Ε.Ε. και τη Βρετανία, καθώς και οι νέοι τελωνειακοί δασμοί θα καταστήσουν τα βρετανικά προϊόντα «μη- ανταγωνιστικά» για την ευρωπαϊκή αγορά και αναμένεται πως θα έχουν αρνητικό αντίκτυπο στις εμπορευματικές ροές από και προς την Ευρώπη.
Τα παραπάνω λαμβάνουν χώρα σε μια στιγμή κατά την οποία η βρετανική παραγωγή αυτοκινήτων βρίσκεται στην ανιούσα. Πιο συγκεκριμένα, σύμφωνα με διεθνή ΜΜΕ, το Ηνωμένο Βασίλειο κατέγραψε ζενίθ 18ετίας κατά το 2016, με την παραγωγή αυτοκινήτων να αγγίζει τον αριθμό- ρεκόρ των 1,6 εκ. μονάδων. Μάλιστα, κατά τα τελευταία χρόνια, τη Βρετανία έχουν επιλέξει για την κατασκευή ή συναρμολόγηση αυτοκινήτων κολοσσοί της αυτοκινητοβιομηχανίας όπως η Nissan, η Toyota και η Opel.
Την ανησυχία της Ε.Ε. για τις συνέπειες του Brexit στα ευρωπαϊκά λιμάνια επιβεβαιώνει η προγραμματισμένη επίσκεψη του επικεφαλής της Ευρωπαϊκής Επιτροπής για το Brexit, Michel Barnier στο λιμάνι της Ζεεμπρούγκε, την Πέμπτη, 6 Ιουλίου. Οι εξελίξεις της επίσκεψης αναμένονται με μεγάλο ενδιαφέρον καθώς θα «απαντήσουν» στις ανησυχίες και άλλων ευρωπαϊκών λιμανιών στη βόρεια κυρίως Ευρώπη, τα οποία συνδέονται στενά με το Ηνωμένο Βασίλειο.
Φωτο: http://portofzeebrugge.be
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Στις 16 Νοεμβρίου 1916, το HMHS Britannic, επιταγμένο από το Βρετανικό Ναυαρχείο, για να μετατραπεί σε πλωτό νοσοκομείο κατά τον Α’ Παγκόσμιο Πόλεμο, ενώ έπλεε…
Καθώς ο «σκιώδης στόλος» βρίσκεται στη «μέγγενη» των δυτικών κυρώσεων, μια ριζοσπαστική απόφαση του μεγαλύτερου ιδιωτικού φορέα διαχείρισης λιμένων της Ινδίας έρχεται να εντείνει…
Η ναυτιλία ξηρού φορτίου βρίσκεται σε μια εποχή έντονων πιέσεων για μείωση εκπομπών και κόστους, κατά την οποία η βελτιστοποίηση κάθε μεμονωμένου ταξιδιού αποκτά…
Εκπρόσωπος των κινεζικών ενόπλων δυνάμεων προειδοποίησε στις 14 Σεπτεμβρίου τις Φιλιππίνες να αποφύγουν τις προκλήσεις στη Νότια Σινική Θάλασσα, μετά τη διεξαγωγή περιπολιών «ρουτίνας»…
Με γαλλικό άρωμα συνεχίζεται το μπαράζ συμφωνιών της εθνικής εταιρείας φυσικού αερίου της Νότιας Κορέας, KOGAS, για την εξασφάλιση εισαγωγών LNG. Συγκεκριμένα, σύμφωνα με…
Πρόοδος σημειώνεται στο μέτωπο της αποανθρακοποίησης του ναυτιλιακού κλάδου, με τη σύσταση ενός νέου, μη κερδοσκοπικού οργανισμού, ονόματι Global Ethanol Association (GEA). Όπως υποδηλώνει…
Την παράδοση 100 εμπορικών αεροσκαφών ετησίως από το 2028 αναμένει να επιτύχει η Embraer, σύμφωνα με δηλώσεις του CEO της στο Reuters, o οποίος…
Στον απόηχο της πρόσφατης απόφασης του OPEC+ να αυξήσει την παραγωγή του, ο Οργανισμός δημοσίευσε τις εκτιμήσεις του για τις προοπτικές της παγκόσμιας αγοράς…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ