
Το λιμάνι Ζεεμπρούγκε του Βελγίου, στο οποίο διακινούνται περισσότεροι από 50 εκ. τόνοι εμπορευμάτων το χρόνο, φαίνεται ιδιαίτερα… εκτεθειμένο στις συνέπειες ενός «σκληρού» Brexit, μιας και το 45% της εμπορικής κίνησης που εξυπηρετεί «συνδέεται» άμεσα με το Ηνωμένο Βασίλειο.
Σημειώνεται μάλιστα πως ο Joachim Coens, Διευθύνων Σύμβουλος του λιμένα, έχει χαρακτηρίσει το λιμάνι ως «το Βρετανικό λιμάνι» και όχι τυχαία. Το λιμάνι της Ζεεμπρούγκε εισάγει και εξάγει περισσότερα αυτοκίνητα από ό,τι οποιαδήποτε άλλη πόλη στην Ευρώπη, εκτός του Ρότερνταμ. Πιο συγκεκριμένα, για το έτος 2016, 2,8 εκ. αυτοκίνητα διακινήθηκαν μέσω του λιμένα, εκ των οποίων το 1 εκ. προέρχεται ή προορίζεται για τη βρετανική αγορά.
Με τη Βρετανία να έχει ήδη ξεκαθαρίσει πως θα εγκαταλείψει οριστικά την ευρωπαϊκή τελωνειακή ένωση, τα πράγματα ζορίζουν ακόμη περισσότερο για το βελγικό λιμάνι, καθώς οι τελωνειακοί έλεγχοι στα σύνορα ανάμεσα στην Ε.Ε. και τη Βρετανία, καθώς και οι νέοι τελωνειακοί δασμοί θα καταστήσουν τα βρετανικά προϊόντα «μη- ανταγωνιστικά» για την ευρωπαϊκή αγορά και αναμένεται πως θα έχουν αρνητικό αντίκτυπο στις εμπορευματικές ροές από και προς την Ευρώπη.
Τα παραπάνω λαμβάνουν χώρα σε μια στιγμή κατά την οποία η βρετανική παραγωγή αυτοκινήτων βρίσκεται στην ανιούσα. Πιο συγκεκριμένα, σύμφωνα με διεθνή ΜΜΕ, το Ηνωμένο Βασίλειο κατέγραψε ζενίθ 18ετίας κατά το 2016, με την παραγωγή αυτοκινήτων να αγγίζει τον αριθμό- ρεκόρ των 1,6 εκ. μονάδων. Μάλιστα, κατά τα τελευταία χρόνια, τη Βρετανία έχουν επιλέξει για την κατασκευή ή συναρμολόγηση αυτοκινήτων κολοσσοί της αυτοκινητοβιομηχανίας όπως η Nissan, η Toyota και η Opel.
Την ανησυχία της Ε.Ε. για τις συνέπειες του Brexit στα ευρωπαϊκά λιμάνια επιβεβαιώνει η προγραμματισμένη επίσκεψη του επικεφαλής της Ευρωπαϊκής Επιτροπής για το Brexit, Michel Barnier στο λιμάνι της Ζεεμπρούγκε, την Πέμπτη, 6 Ιουλίου. Οι εξελίξεις της επίσκεψης αναμένονται με μεγάλο ενδιαφέρον καθώς θα «απαντήσουν» στις ανησυχίες και άλλων ευρωπαϊκών λιμανιών στη βόρεια κυρίως Ευρώπη, τα οποία συνδέονται στενά με το Ηνωμένο Βασίλειο.
Φωτο: http://portofzeebrugge.be
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών






Αζέρικα καύσιμα εισήλθαν στην Αρμενία, στην πρώτη εμπορική συναλλαγή ύστερα από πάνω από τρεις δεκαετίες πολέμων μεταξύ των δύο χωρών, ανακοίνωσε την Παρασκευή 19…

Η αύξηση στις ουρές αναμονής των Capesizes έξω από τους κινεζικούς λιμένες αποτελεί ένδειξη πίεσης στην εφοδιαστική αλυσίδα, η οποία ωστόσο παρουσιάζει συγκεκριμένα ποιοτικά…

Σε μια κίνηση στρατηγικής σημασίας, η Odfjell ανακοίνωσε την έναρξη του πρώτου λειτουργικού «πράσινου διαδρόμου» μεταξύ Βραζιλίας και Ευρώπης. Η πρωτοβουλία, η οποία βασίζεται…

Για «επενδύσεις στην ελληνική ναυτιλία με στόχο την ανάπτυξη, την ασφάλεια και το άνοιγμα νέων θέσεων εργασίας» έκανε λόγο ο υπουργός Ναυτιλίας & Νησιωτικής…

Τα Ναυτικά Χρονικά παρουσιάζουν στο τεύχος Δεκεμβρίου 2025 την επικαιρότητα στον χώρο της ναυτιλιακής, οικονομικής και πολιτικής ειδησεογραφίας. Πιο συγκεκριμένα, στο τεύχος των Ναυτικών…

Το Ίδρυμα Αικατερίνης Λασκαρίδη τιμήθηκε με Βραβείο από την Ακαδημία Αθηνών κατά την Πανηγυρική Συνεδρία που πραγματοποιήθηκε την Πέμπτη 18 Δεκεμβρίου 2025 στο Μέγαρο της Ακαδημίας. Συγκεκριμένα, στο…

Η Ουκρανία έπληξε για πρώτη φορά πετρελαιοφόρο του «σκιώδους στόλου» της Ρωσίας «μέσα στα ουδέτερα ύδατα» της Μεσογείου, ανακοίνωσε σήμερα πηγή στους κόλπους των…

Η επιτυχής διέλευση του πλοίου «Maersk Sebarok» από την Ερυθρά Θάλασσα και τα Στενά του Μπαμπ ελ Μαντέμπ αποτελεί την πρώτη παρουσία της δανέζικης…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ