
Σύμφωνα με έρευνα της BIMCO, το τρέχον έτος έχει καταγραφεί σημαντική αύξηση στα συμβόλαια ναυπήγησης νέων πλοίων, κυρίως δεξαμενόπλοιων και πλοίων μεταφοράς ξηρού φορτίου, συγκριτικά με το 2016.
Συγκεκριμένα, το πρώτο εξάμηνο του 2017 έχει παρατηρηθεί αύξηση της ναυπηγικής δραστηριότητας κατά 20% σε σχέση με τα περσινά επίπεδα, με τις παραγγελίες για νέα πλοία σε παγκόσμιο επίπεδο να έχουν ανέλθει σε 19,6 εκατ. DWT, από τις αρχές του 2017 έως και σήμερα.
Ενδεικτικά, τον Ιούνιο του 2017, έχουν γίνει παραγγελίες για 22 δεξαμενόπλοια παγκοσμίως, χωρητικότητας 2,6 εκατ. DWT, εκ των οποίων τα 1,9 εκατ. DWT αφορούν crude oil tankers, κατηγορίας suezmax και τα 0,7 εκατ. DWT αφορούν product tankers.
Έχει ενδιαφέρον ότι το πρώτο εξάμηνο του 2017 έχουν γίνει παραγγελίες για crude oil tankers, χωρητικότητας 11,8 εκατ. DWT, εκ των οποίων το 71% αφορούσε 27 δεξαμενόπλοια κατηγορίας VLCC (8,5 εκατ. DWT), ενώ έπονται τα πλοία κατηγορίας suezmax (2,2 εκατ. DWT) και τα aframaxes (1,1, εκατ.).
Αξίζει να αναφερθεί ότι ο αριθμός των παραγγελιών για νέα VLCCs το πρώτο πεντάμηνο του 2017 είναι ο υψηλότερος που έχει καταγραφεί από το πρώτο πεντάμηνο του 2008.
Ο κ. Peter Sand, Chief Shipping Analyst της BIMCO, επισημαίνει ότι θα πρέπει να γίνει σωστή διαχείριση της υπερπροσφοράς πλοίων στην αγορά των δεξαμενόπλοιων, ούτως ώστε να μην επέλθει μεγάλη ανισορροπία στην παγκόσμια ναυλαγορά, λόγω της μειωμένης ζήτησης, όπως συνέβη στην αγορά των πλοίων μεταφοράς ξηρού φορτίου.
Σε ό,τι αφορά την αγορά του dry bulk shipping, οι ναυπηγήσεις για το πρώτο πεντάμηνο του 2017 έχουν ανέλθει σε 4,5 εκατ. DWT, εκ των οποίων τα 2 εκατ. DWT αφορούν panamaxes, τα 1,6 εκατ. DWT capesizes, τα 0,7 εκατ. DWT handymaxes και τα 0,2 εκατ. DWT πλοία, κατηγορίας handysize.
Φωτό: dhtankers.com
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Η πορεία της ναυτιλιακής βιομηχανίας προς την αποανθρακοποίηση συνιστά ένα από τα πλέον φλέγοντα ζητήματα που απασχολούν τη διεθνή ναυτιλιακή κοινότητα. Στο πλαίσιο αυτό,…
Τη σκυτάλη από τον πρόεδρο Τραμπ παίρνει το Μεξικό αναφορικά με την επιβολή δασμών, καθώς ανακοίνωσε δασμούς ύψους 50% στις εισαγωγές αυτοκινήτων από την…
Η επέκταση των δραστηριοτήτων της JERA σε διεθνές επίπεδο συνεχίζεται με ταχύτατους ρυθμούς, με τον ιαπωνικό κολοσσό ενέργειας να πραγματοποιεί νέα «στάση», αυτή τη…
Η σταθερότητα φαίνεται να αποτελεί το νέο status quo της ναυλαγοράς των LPG carriers, καθώς την περασμένη εβδομάδα δεν σημειώθηκαν μεταβολές στους spot ναύλους.…
Δεκατρείς είναι πλέον οι εβδομάδες διαδοχικών απωλειών για τη ναυλαγορά των containerships, με τους spot ναύλους σε κορυφαίες εμπορικές γραμμές να ακολουθούν αντίρροπες τάσεις…
Επίσκεψη στα Ναυπηγεία Ελευσίνας της ONEX πραγματοποίησε ο Υπουργός Εσωτερικών των ΗΠΑ, Doug Burgum, τον οποίο υποδέχθηκε ο Υπουργός Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής της…
Η Γαλλία βιώνει μια κρίσιμη καμπή στην ιστορία της που ξεπερνά τα όρια της συνηθισμένης πολιτικής αστάθειας. Η πρόσφατη πτώση της κυβέρνησης Μπαϊρού, λόγω…
Καθώς οι κυρώσεις και οι δασμοί της Δύσης σε βάρος της Μόσχας «δίνουν και παίρνουν», η απροσδόκητη ευελιξία της Ρωσίας στην ανακατεύθυνση των εξαγωγών…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ