
Σύμφωνα με έρευνα της BIMCO, το τρέχον έτος έχει καταγραφεί σημαντική αύξηση στα συμβόλαια ναυπήγησης νέων πλοίων, κυρίως δεξαμενόπλοιων και πλοίων μεταφοράς ξηρού φορτίου, συγκριτικά με το 2016.
Συγκεκριμένα, το πρώτο εξάμηνο του 2017 έχει παρατηρηθεί αύξηση της ναυπηγικής δραστηριότητας κατά 20% σε σχέση με τα περσινά επίπεδα, με τις παραγγελίες για νέα πλοία σε παγκόσμιο επίπεδο να έχουν ανέλθει σε 19,6 εκατ. DWT, από τις αρχές του 2017 έως και σήμερα.
Ενδεικτικά, τον Ιούνιο του 2017, έχουν γίνει παραγγελίες για 22 δεξαμενόπλοια παγκοσμίως, χωρητικότητας 2,6 εκατ. DWT, εκ των οποίων τα 1,9 εκατ. DWT αφορούν crude oil tankers, κατηγορίας suezmax και τα 0,7 εκατ. DWT αφορούν product tankers.
Έχει ενδιαφέρον ότι το πρώτο εξάμηνο του 2017 έχουν γίνει παραγγελίες για crude oil tankers, χωρητικότητας 11,8 εκατ. DWT, εκ των οποίων το 71% αφορούσε 27 δεξαμενόπλοια κατηγορίας VLCC (8,5 εκατ. DWT), ενώ έπονται τα πλοία κατηγορίας suezmax (2,2 εκατ. DWT) και τα aframaxes (1,1, εκατ.).
Αξίζει να αναφερθεί ότι ο αριθμός των παραγγελιών για νέα VLCCs το πρώτο πεντάμηνο του 2017 είναι ο υψηλότερος που έχει καταγραφεί από το πρώτο πεντάμηνο του 2008.
Ο κ. Peter Sand, Chief Shipping Analyst της BIMCO, επισημαίνει ότι θα πρέπει να γίνει σωστή διαχείριση της υπερπροσφοράς πλοίων στην αγορά των δεξαμενόπλοιων, ούτως ώστε να μην επέλθει μεγάλη ανισορροπία στην παγκόσμια ναυλαγορά, λόγω της μειωμένης ζήτησης, όπως συνέβη στην αγορά των πλοίων μεταφοράς ξηρού φορτίου.
Σε ό,τι αφορά την αγορά του dry bulk shipping, οι ναυπηγήσεις για το πρώτο πεντάμηνο του 2017 έχουν ανέλθει σε 4,5 εκατ. DWT, εκ των οποίων τα 2 εκατ. DWT αφορούν panamaxes, τα 1,6 εκατ. DWT capesizes, τα 0,7 εκατ. DWT handymaxes και τα 0,2 εκατ. DWT πλοία, κατηγορίας handysize.
Φωτό: dhtankers.com
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Εικοσιτετράωρη πανελλαδική απεργία για την Τρίτη 14 Οκτωβρίου 2025 προκήρυξε η ΑΔΕΔΥ, αντιδρώντας στο νέο εργασιακό νομοσχέδιο. Η συγκέντρωση στην Αθήνα θα γίνει στις…
Η απεργία των λιμενεργατών στο λιμάνι του Ρότερνταμ, μετά το αίτημα τους για υψηλότερους μισθούς ανεστάλη προσωρινά σήμερα 13 Οκτωβρίου, μετά από νομικές ενέργειες,…
Ανάμεικτα είναι τα συναισθήματα που απορρέουν από την αναθεώρηση των προβλέψεων του Παγκόσμιου Οργανισμού Εμπορίου (ΠΟΕ) για την ανάπτυξη του παγκόσμιου εμπορίου. Συγκεκριμένα, βάσει…
Η εμπορική διαμάχη μεταξύ της Κίνας και του αυστραλιανού μεταλλευτικού κολοσσού BHP, σε συνδυασμό με τις δασμολογικές τριβές που θολώνουν τις πωλήσεις των αμερικανικών…
Στον απόηχο της συμφωνίας κατάπαυσης πυρός στη Λωρίδα της Γάζας ανάμεσα στο Ισραήλ και τη Χαμάς, τα βλέμματα της διεθνούς ναυτιλιακής κοινότητας στρέφονται στην…
Το σύνολο της ναυτιλιακής βιομηχανίας αναμένει με αγωνία τις αποφάσεις που θα ληφθούν το διάστημα 14-17 Οκτωβρίου στη συνεδρίαση της MEPC, αναφορικά με το…
Ως μοχλό ανάπτυξης που τροφοδοτεί το μεγάλο επενδυτικό ενδιαφέρον για το λιμάνι του Λαυρίου, χαρακτήρισε ο Γιώργος Βακόνδιος, διευθύνων σύμβουλος του Οργανισμού Λιμένος Λαυρίου…
Για το πρώτο της κλιματικά ουδέτερο ταξίδι με 100% προηγμένο βιοκαύσιμο ετοιμάζεται η νορβηγική εταιρεία Hurtigruten. Στις 29 Οκτωβρίου 2025, το υβριδικό πλοίο «MS…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ