
Το παρόν και κυρίως το μέλλον των ελληνικών ναυπηγείων στην εποχή του Υγροποιημένου Φυσικού Αερίου αποτέλεσαν αντικείμενο συζήτησης μεταξύ εκπροσώπων από τον ναυπηγοεπισκευαστικό κλάδο και εταίρων του ευρωπαϊκού προγράμματος Poseidon Med II, καθώς και στελεχών της ναυτιλιακής βιομηχανίας, που συμμετείχαν στην εκδήλωση που διοργανώθηκε από τον Οργανισμό Λιμένος Πειραιά στο πλαίσιο του Poseidon Med II, την 26η Ιουνίου 2017 στην Αίθουσα Εκδηλώσεων του ΟΛΠ.
Μπορεί η χρήση του ΥΦΑ ως ναυτιλιακού καυσίμου να συμβάλλει στην αναζωογόνηση του Ελληνικού ναυπηγοεπισκευαστικού κλάδου; Με ποιο τρόπο μπορούν να προετοιμαστούν τα Ελληνικά ναυπηγεία στις απαιτήσεις που θα επιφέρει η έλευση του ΥΦΑ; Ποια είναι η συνεισφορά του Poseidon Med II; Αυτά και άλλα ερωτήματα προσπάθησαν να απαντήσουν οι ομιλητές της εκδήλωσης, παρουσιάζοντας τις δράσεις του Poseidon Med II, τα σχέδια που διενεργούνται για τις μετασκευές πλοίων καθώς και τις ναυπηγήσεις νέων που θα χρησιμοποιούν ΥΦΑ. Παράλληλα, παρουσιάστηκαν οι δυνατότητες του Τερματικού Σταθμού ΥΦΑ της Ρεβυθούσας προσφέροντας εχέγγυα στην εφοδιαστική αλυσίδα, καθώς και η πρωτοβουλία Europa Ship Plan της Ένωσης Εφοπλιστών Ναυτιλίας Μικρών Αποστάσεων που αποσκοπεί στην ανανέωση του στόλου μικρής ναυτιλίας. Ιδιαίτερη έμφαση δόθηκε στην αξιολόγηση της ετοιμότητας ναυπηγείων που διενεργήθηκε στα πλαίσια του Poseidon Med II καθώς και στον ρόλο των επιμελητηρίων στην εποχή του ΥΦΑ.
Κατά την έναρξη της εκδήλωσης, ο κ. Δημήτρης Σπύρου, Σύμβουλος του Ο.Λ.Π., τόνισε ότι «η υιοθέτηση του ΥΦΑ ως ναυτιλιακού καυσίμου θα δημιουργήσει νέες ευκαιρίες ανάπτυξης στο ναυπηγοεπισκευαστικό κλάδο ως και νέες θέσεις εργασίας, που τόσο έχει ανάγκη σήμερα η πατρίδα μας. Ο ΟΛΠ με την καινούργια πλωτή δεξαμενή ικανότητας 80,000 τόνων και σε συνδυασμό με τις 4 ήδη πλήρως συντηρημένες δεξαμενές, θα συμβάλλει προς την κατεύθυνση αυτή».
Η συγκεκριμένη εκδήλωση πραγματοποιήθηκε στα πλαίσια των δράσεων δημοσιότητας και πληροφόρησης που υλοποιούνται από το Poseidon Med II σε όλα τα λιμάνια που συμμετέχουν στο πρόγραμμα.
Να σημειωθεί ότι το πρόγραμμα Poseidon Med II αποτελεί τον οδικό χάρτη για την ευρεία υιοθέτηση του ΥΦΑ ως ασφαλούς, περιβαλλοντικά φιλικού και βιώσιμου εναλλακτικού καυσίμου στη ναυτιλία, ωθώντας τις θαλάσσιες μεταφορές στην Ανατολική Μεσόγειο προς ένα πιο πράσινο μέλλον. Το πρόγραμμα, το οποίο συγχρηματοδοτείται από την Ευρωπαϊκή Ένωση υλοποιείται σε τρεις χώρες –Ελλάδα, Ιταλία και Κύπρο-, και συμμετέχουν έξι Ευρωπαϊκά λιμάνια (Πειραιάς, Πάτρα, Ηράκλειο, Ηγουμενίτσα, Λεμεσός και Βενετία) και ο Τερματικός σταθμός ΥΦΑ στη Ρεβυθούσα. Στο πρόγραμμα συνεργάζονται κορυφαίοι ειδικοί από τους κλάδους της ναυτιλίας, της ενέργειας και των χρηματοοικονομικών για το σχεδιασμό μιας ολοκληρωμένης αποτελεσματικής εφοδιαστικής αλυσίδας ΥΦΑ.
Φωτό: ΑΠΕ-ΜΠΕ/EPA/DOMENIC AQUILINA & ΟΛΠ
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Στη σύλληψη του Igor Grechushkin, του ιδιοκτήτη του πλοίου που συνδέεται με τη μεγάλη έκρηξη στο λιμάνι της Βηρυτού το 2020, προχώρησαν οι βουλγαρικές…
Ο ισραηλινός στρατός δήλωσε ότι σήμερα εξέδωσε εντολή εκκένωσης του λιμανιού της Υεμένης στην Ερυθρά Θάλασσα, της Χοντέιντα, και ότι θα επιτεθεί στην περιοχή…
Καθώς το Βόρειο Πέρασμα εδραιώνει ολοένα και περισσότερο τον ρόλο του στον χάρτη της διεθνούς ναυτιλίας και του εμπορίου, η Ρωσία επιταχύνει με γεωμετρική…
To 2025 αποτέλεσε το χειρότερο έτος στα χρονικά σε ό,τι αφορά τις πυρκαγιές στην Ευρώπη, σύμφωνα με την ΕΕ, με αναρίθμητους πυροσβέστες-δασοφύλακες να ρισκάρουν…
Διατηρείται η ακρίβεια στην Ελλάδα τόσο φέτος όσο και το 2026, καθώς, σύμφωνα με τις επίσημες προβλέψεις, ο πληθωρισμός στη χώρα μας θα συνεχίσει…
Αντικρουόμενες απόψεις και διχογνωμίες επικρατούν στους κόλπους της ναυτιλιακής αναφορικά με το IMO Net Zero Framework, ενόψει και της συνεδρίασης της MEPC στον Διεθνή…
Η Ινδία, μέσα από πρωτοβουλίες της κυβέρνησης, δείχνει έμπρακτα ότι δεν μένει πίσω σε θέματα περιβαλλοντικής υπευθυνότητας. Σύμφωνα με δεδομένα του ειδησεογραφικού πρακτορείου Reuters,…
Θα περίμενε κανείς ότι οι κυρώσεις κατά της Ρωσίας, τόσο από τις ΗΠΑ όσο και από την ΕΕ, θα αποτελούσαν ανασταλτικό παράγοντα για το…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ