
Το παρόν και κυρίως το μέλλον των ελληνικών ναυπηγείων στην εποχή του Υγροποιημένου Φυσικού Αερίου αποτέλεσαν αντικείμενο συζήτησης μεταξύ εκπροσώπων από τον ναυπηγοεπισκευαστικό κλάδο και εταίρων του ευρωπαϊκού προγράμματος Poseidon Med II, καθώς και στελεχών της ναυτιλιακής βιομηχανίας, που συμμετείχαν στην εκδήλωση που διοργανώθηκε από τον Οργανισμό Λιμένος Πειραιά στο πλαίσιο του Poseidon Med II, την 26η Ιουνίου 2017 στην Αίθουσα Εκδηλώσεων του ΟΛΠ.
Μπορεί η χρήση του ΥΦΑ ως ναυτιλιακού καυσίμου να συμβάλλει στην αναζωογόνηση του Ελληνικού ναυπηγοεπισκευαστικού κλάδου; Με ποιο τρόπο μπορούν να προετοιμαστούν τα Ελληνικά ναυπηγεία στις απαιτήσεις που θα επιφέρει η έλευση του ΥΦΑ; Ποια είναι η συνεισφορά του Poseidon Med II; Αυτά και άλλα ερωτήματα προσπάθησαν να απαντήσουν οι ομιλητές της εκδήλωσης, παρουσιάζοντας τις δράσεις του Poseidon Med II, τα σχέδια που διενεργούνται για τις μετασκευές πλοίων καθώς και τις ναυπηγήσεις νέων που θα χρησιμοποιούν ΥΦΑ. Παράλληλα, παρουσιάστηκαν οι δυνατότητες του Τερματικού Σταθμού ΥΦΑ της Ρεβυθούσας προσφέροντας εχέγγυα στην εφοδιαστική αλυσίδα, καθώς και η πρωτοβουλία Europa Ship Plan της Ένωσης Εφοπλιστών Ναυτιλίας Μικρών Αποστάσεων που αποσκοπεί στην ανανέωση του στόλου μικρής ναυτιλίας. Ιδιαίτερη έμφαση δόθηκε στην αξιολόγηση της ετοιμότητας ναυπηγείων που διενεργήθηκε στα πλαίσια του Poseidon Med II καθώς και στον ρόλο των επιμελητηρίων στην εποχή του ΥΦΑ.
Κατά την έναρξη της εκδήλωσης, ο κ. Δημήτρης Σπύρου, Σύμβουλος του Ο.Λ.Π., τόνισε ότι «η υιοθέτηση του ΥΦΑ ως ναυτιλιακού καυσίμου θα δημιουργήσει νέες ευκαιρίες ανάπτυξης στο ναυπηγοεπισκευαστικό κλάδο ως και νέες θέσεις εργασίας, που τόσο έχει ανάγκη σήμερα η πατρίδα μας. Ο ΟΛΠ με την καινούργια πλωτή δεξαμενή ικανότητας 80,000 τόνων και σε συνδυασμό με τις 4 ήδη πλήρως συντηρημένες δεξαμενές, θα συμβάλλει προς την κατεύθυνση αυτή».
Η συγκεκριμένη εκδήλωση πραγματοποιήθηκε στα πλαίσια των δράσεων δημοσιότητας και πληροφόρησης που υλοποιούνται από το Poseidon Med II σε όλα τα λιμάνια που συμμετέχουν στο πρόγραμμα.
Να σημειωθεί ότι το πρόγραμμα Poseidon Med II αποτελεί τον οδικό χάρτη για την ευρεία υιοθέτηση του ΥΦΑ ως ασφαλούς, περιβαλλοντικά φιλικού και βιώσιμου εναλλακτικού καυσίμου στη ναυτιλία, ωθώντας τις θαλάσσιες μεταφορές στην Ανατολική Μεσόγειο προς ένα πιο πράσινο μέλλον. Το πρόγραμμα, το οποίο συγχρηματοδοτείται από την Ευρωπαϊκή Ένωση υλοποιείται σε τρεις χώρες –Ελλάδα, Ιταλία και Κύπρο-, και συμμετέχουν έξι Ευρωπαϊκά λιμάνια (Πειραιάς, Πάτρα, Ηράκλειο, Ηγουμενίτσα, Λεμεσός και Βενετία) και ο Τερματικός σταθμός ΥΦΑ στη Ρεβυθούσα. Στο πρόγραμμα συνεργάζονται κορυφαίοι ειδικοί από τους κλάδους της ναυτιλίας, της ενέργειας και των χρηματοοικονομικών για το σχεδιασμό μιας ολοκληρωμένης αποτελεσματικής εφοδιαστικής αλυσίδας ΥΦΑ.


Φωτό: ΑΠΕ-ΜΠΕ/EPA/DOMENIC AQUILINA & ΟΛΠ
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών





Με ένα ακόμη ρεκόρ στην επιβατική κίνηση αναμένεται να κλείσει και η εφετινή χρονιά για τον Διεθνή Αερολιμένα Αθηνών. Σύμφωνα με τις εκτιμήσεις το…

Σε επίπεδα-ρεκόρ ανέρχεται φέτος το orderbook των containerships, μετά το κύμα παραγγελιών που τοποθετήθηκαν κατά τη διάρκεια του έτους. Αναλυτικότερα, το orderbook αριθμεί 11,61…

Σε τροχιά υλοποίησης τίθενται δύο έργα αναβάθμισης λιμενικών υποδομών στη Σούδα Χανίων και στη Λευκάδα, τα οποία εντάχθηκαν στο Τομεακό Πρόγραμμα Ανάπτυξης του Υπουργείου…

Σαν σήμερα, πριν 142 χρόνια γεννήθηκε ο Ευγένιος Ευγενίδης. Με αφορμή την επέτειο γέννησης του Ευγένιου Ευγενίδη, τα Ναυτικά Χρονικά αφιερώνουν μερικές γραμμές στον…

Πλήγμα για τις εξαγωγές σιτηρών της Ουκρανίας από τη Μαύρη Θάλασσα αποτελούν οι σφοδρές ρωσικές επιθέσεις σε λιμενικές εγκαταστάσεις. Είναι χαρακτηριστικό ότι οι ουκρανικοί…

Οι αλλεπάλληλες επιχειρήσεις των ΗΠΑ που έβαλαν στο στόχαστρο πλοία φορτωμένα πετρέλαιο της Βενεζουέλας απειλούν να προκαλέσουν ασφυξία στην οικονομία της, ενώ τροφοδοτούν την επωδό της…

Η τεχνολογία θαλάσσιας μεταφοράς υγροποιημένου διοξειδίου του άνθρακα (LCO₂) αποτελεί κρίσιμο κρίκο στην αλυσίδα δέσμευσης και αποθήκευσης άνθρακα (Carbon Capture and Storage – CCS),…

Καθώς η υποβοήθηση πρόωσης από τον άνεμο έχει πλέον καθιερωθεί ως τεχνικά ώριμη λύση στη ναυτιλία, η εφαρμογή προηγμένων αεροδυναμικών τεχνολογιών, όπως τα αυτόνομα…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ